Gastronomia w dobrym stylu

Gastronomia w dobrym stylu

Jeżeli komukolwiek jeszcze mała gastronomia kojarzy się jedynie z przeciętnym smakiem zapiekanek i produktami o umiarkowanej świeżości, to znak, że nadszedł czas by otworzyć oczy i rozejrzeć się wśród możliwości oferowanych przez współczesny rynek. Nie trzeba będzie szukać daleko, przykłady tego, jak inspirująca może być branża street food znajdziemy dosłownie za rogiem.

Nowy wymiar ulicznego jedzenia

Wszystko zaczęło się jeszcze przed rokiem 1989, kiedy to na polskich chodnikach i placach zagościły pierwsze przyczepy kempingowe pospiesznie i często prowizorycznie przerabiane na punkty małej gastronomii. Zmiany, które dokonały się od tego czasu, swoim rozmachem nie przypominają spokojnej ewolucji, a analizując mocny rozwój branży w ostatnich latach łatwo uznać, że jesteśmy świadkami prawdziwej rewolucji. Food trucki na stałe zagościły w krajobrazie miast i miasteczek i co istotne, niemal natychmiast zdobyły uznanie klientów. Gdzie należy szukać przyczyn tak dużego sukcesu? Jednym z jego fundamentów z pewnością jest niezwykła atmosfera towarzysząca korzystaniu z tej formy żywienia. Swoboda i bezpretensjonalność to cechy wyjątkowo cenione w świecie, który coraz mocniej wymusza na nas dopasowanie do ściśle wytyczonych ram, nic więc dziwnego, że po przygotowane na ulicy potrawy chętnie sięgają zarówno uczniowie i studenci, jak i dyrektorzy oraz prezesi wielkich firm.

Dużym walorem jest też umiejętność reagowania właścicieli food trucków na płynnie przekształcające się trendy. Możliwość błyskawicznego dostosowania oferty i coraz większe doświadczenie poparte wykorzystaniem wydajnej i efektywnej technologii pozwalają już nie tylko zaspokajać gusta konsumentów, ale także wpływać na ich kształt. Obok sztandarowych dla ulicznego jedzenia pozycji, takich jak burgery czy hot dogi bez trudu znajdziemy punkty specjalizujące się w przygotowaniu i sprzedaży dań wegetariańskich, czy też orientalnych, nie brak również odważnych eksperymentów kulinarnych. Co ważne, jakość tych propozycji często nie odbiega, a niekiedy wręcz przewyższa poziom prezentowany przez cenione restauracje.

Dobry smak to także dobry biznes

To, co dla klientów jest ciekawym uzupełnieniem oferty kulinarnej, dla przedsiębiorców staje się atrakcyjnym i zyskownym sposobem zarabiania. Wejście w świat street foodu nie jest trudne. Najważniejsze jest oczywiście odpowiednie wyposażenie, w tym aspekcie zyskują oni profesjonalne wsparcie firm takich jak BM Grupa, która w swojej ofercie posiada imponujący wybór gastronomicznych rowerów, wózków, zabudowanych pojazdów, a wreszcie niestandardowych rozwiązań w rodzaju przyczep i wozów o oryginalnej, często zaskakującej stylistyce. Warto obejrzeć galerię zamieszczoną na stronie https://bmgrupa.pl/ - może ona stanowić niezłą inspirację do postawienia pierwszych kroków w świecie street foodu. 

Sukces wymaga oczywiście wytężonej pracy, doboru odpowiednich składników, umiejętności konstruowania atrakcyjnego menu oraz ciągłego szlifowania umiejętności. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy ten biznes jest propozycją dla nas, warto uprzednio sprawdzić jego specyfikę bez angażowania dużych środków. Tu również z pomocą przychodzi BM Grupa, umożliwiając wypożyczenie przyczep, co pozwala na rzeczywistą analizę rynku i jego możliwości. Spełnienie marzenia o własnym food trucku dostępne jest na wyciągnięcie ręki!

fot. materiały prasowe