transport żywności kurierem

Jak zarezerwować stolik w restauracji?

Jak zarezerwować stolik w restauracji

 

Przyjmowanie rezerwacji stolika zależy od koncepcji restauracji, jej wielkości oraz podejścia do gościa. Niektóre lokale wcale ich nie przyjmują podczas gdy kolejne opierają się wyłącznie na nich. Niezależnie od podejścia Twojej restauracji sprawdź wady i zalety tego rozwiązania oraz jak skutecznie przeprowadzić proces rezerwacji stolika.

Jak zarezerwować stolik w restauracji?

Rosnące potrzeby gości oraz szybkie tempo życia w ostatnich latach zmieniły działania branży restauracyjnej. Jedną z głównych zmian jest przekształcenie restauracji z miejsca obsługującego głównie gości przychodzących w miejsce, w którym większy nacisk kładzie się na rezerwacje. Widoczny trend rozwinął się intensywnie po pandemii ze względu na rosnącą popularność jedzenia na mieście i głód wyjścia z naszych domów. W efekcie goście chcą mieć zapewnione miejsce w restauracji bez konieczności oczekiwania w długiej kolejce. Nieprawidłowe zarządzanie rezerwacjami prowadzi do niezadowolenia gości, pustych stolików i spadku zysków. Zarezerwuj stolik dla swojego gościa w skuteczny sposób - czyli jak?

Pamiętaj o najprostszej i najważniejszej rzeczy: jak będzie wyglądał nasz zarezerwowany stolik. Rezerwacja powinna być widoczna i czytelna zarówno dla personelu jak i dla przychodzących gości. Wykorzystaj kredową tabliczkę rezerwacja, na której możesz zamieścić godzinę rezerwacji, nazwisko osoby rezerwującej czy liczbę osób. Takie rozwiązanie przynosi obopólne korzyści. Unika nieporozumień i zapewnia jasną komunikację. Personel może łatwo zobaczyć, które stoliki są zarezerwowane, co ułatwia organizację i planowanie działań lokalu. Kredowa tabliczka rezerwacja z drewnianą podstawką dodaje profesjonalizmu oraz elegancji wnętrzu restauracji. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do poprawy zarządzania rezerwacjami, organizacji personelu i dostarczania wyjątkowych doświadczeń gościom, co przekłada się na sukces restauracji, zaufanie i lepszą reputację. Szeroki wybór tabliczek znajduje się pod linkiem: https://sklep-allboards.pl/dwustronne-wzory

Jak usprawnić proces rezerwacji?

Zarządzanie rezerwacją stolika w godzinach największego szczytu musi być strategiczne, w szczególności biorąc pod uwagę średni wskaźnik nieobecności wynoszący około 15%. Pamiętając, że pusty stolik oznacza utratę przychodów. A więc jak powinna przebiegać skuteczna rezerwacja stolika?

  • Nałóż limity czasowe na stolik. Rezerwacja powinna wynosić około 15 minut. Po tym czasie zaproś klientów oczekujących w kolejce, aby zmaksymalizować przychody.
  • Nie rezerwuj wszystkich stolików jednocześnie - zachowaj kilka wolnych w godzinach największego ruchu.
  • Dokładnie przeszkól personel w zakresie obsługiwania dużych grup, u których czas oczekiwania na obsługę zawsze jest dłuższy niż u dwóch-trzech osób.
  • Zorganizuj rezerwacje w jednym miejscu, aby uniknąć podwójnej rezerwacji lub overbookingu.
  • Wyznacz osobę, która będzie odpowiedzialna za rezerwację na stolik, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko utraty bądź podwójnej rezerwacji.
  • Przypomnij gościom o rezerwacji stolika. Może to zmniejszyć ryzyko niepojawienia się gości, jeśli zdecydują się anulować rezerwację w ostatniej chwili.

Kanały rezerwacji stolika

Przez ostatnie kilkanaście lat w restauracjach rezerwacja stolika odbywała się głównie za pośrednictwem połączeń telefonicznych. Współcześnie w erze cyfrowej lokale mają możliwość wykorzystania wielu kanałów online w celu zapewnienia większej liczby rezerwacji. Podczas gdy rozmowy telefoniczne pozostają niezawodnym źródłem rezerwacji włączenie kanałów online może znacznie zwiększyć widoczność i zasięg restauracji.

Oprócz tradycyjnych połączeń telefonicznych zarezerwuj stolik na 3 sposoby:

  • Bezpośrednia rezerwacja stolika – poprzez stronę internetową restauracji. Największą korzyścią jest pełna kontrola nad procesem rezerwacji oraz minimalne prowizje bądź ich brak. Kanał ten powinien być priorytetowy, ale nie jedyny, aby zwiększyć widoczność swojego lokalu i “wyjść” w stronę klienta.
  • Zewnętrzne platformy – zarezerwuj stolik poprzez dedykowane platformy online. Dla klienta stanowi to wygodną opcję, z kolei dla restauracji możliwość rozszerzenia zasięgu Twojego lokalu i przyciągnięcie większej liczby gości przy minimalnym wysiłku. Takie platformy wiążą się jednak z prowizjami i brakiem pełnej kontroli nad procesem.
  • Media społecznościowe - rezerwacja stolika w restauracji jest możliwa poprzez Facebook, Instagram oraz Google. To niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie liczby rezerwacji, zwłaszcza jeśli masz dobrze rozwinięte kanały społecznościowe.

Rezerwacja stolika w restauracji – czy to się opłaca?

Rezerwacja na stolik jak każdy proces ma swoje zalety jak i wady. Przede wszystkim jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej wolą przyjść do lokalu mając pewne miejsce do siedzenia, w szczególności w sytuacjach specjalnych okazji do świętowania. Korzystając z cyfrowego systemu rezerwacji, w którym goście mogą kliknąć “zarezerwuj stolik” bez konieczności dzwonienia bądź wysyłania maila, dajesz możliwość elastycznego i niezależnego zamówienia stolika. Szczególnie pamiętając o tym, że współcześnie ludzie wolą dokonywać wszystkich formalności poprzez aplikacje aniżeli zmuszając się do bezpośredniego kontaktu z innymi. Rezerwacja stolika umożliwia także prognozowanie obrotów oraz planowanie potrzeb kadrowych i magazynowych. Rezerwacja stolika ułatwia również planowanie przybycia gości, co przyczynia się do sprawnego przebiegu obsługi konsumentów. W szczególności, jeśli wiemy, że przyjdzie duża grupa osób. W tej sytuacji jesteśmy w stanie wcześniej odpowiednio ułożyć stoły. Co więcej, znajomość liczby klientów może pomóc personelowi kuchni, kucharzom, kelnerom w lepszym zaplanowaniu pracy. Wreszcie, klienci podczas dokonywania rezerwacji podają swoje dane kontaktowe, co później można wykorzystać jako solidną bazę gości do działań marketingowych i promocyjnych.

Przyjmowanie rezerwacji ma również i swoje wady. Ograniczasz w ten sposób potencjał sprzedaży: im więcej rezerwacji tym mniej możliwości dla klientów przychodzących z ulicy. Pamiętaj jednak, aby zawsze pozostawić kilka stolików wolnych. Rezerwacja stolika to również ryzyko, że dana grupa osób się nie pojawi, co wiąże się ze stratami finansowymi.

Zachęcamy do szerszego zapoznania się z ofertą sklepu ALLboards!