dpdpickup

Lavazza na Warszawskim Festiwalu Kawy: sponsoring Mistrzostw Polski Baristów 2024 oraz premiera nowej kawy z segmentu AFH: La Reserva de ¡Tierra! Cuba

Mistrzostw Polski Baristów na Warsaw Coffee Festival

Miniony weekend (10-11 lutego) upłynął w Warszawie pod znakiem kawy. Na PGE Narodowym odbyła się kolejna edycja Warsaw Coffee Festival. Jednym z partnerów wydarzenia oraz sponsorem głównym Mistrzostw Polski Baristów 2024 była Lavazza. Festiwal ten to największe tego typu wydarzenie w tej części Europy. Organizatorzy zebrali w jednym miejscu dziesiątki stoisk pełnych kawowych inspiracji i eksperckiej wiedzy. Warszawski Festiwal Kawy przeznaczony był zarówno dla profesjonalistów, jak i kawowych pasjonatów. Lavazza, jako jedna z czołowych światowych marek produkujących kawę na swoim stoisku zaprezentowała kluczowe linie produktowe z segmentu retail, ale także, w ramach Espresso Bar dla partnerów SCA, częstowała wyjątkową włoską kawą z kolekcji La Reserva de ¡Tierra!, z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym blendem - La Reserva de ¡Tierra! Cuba.

Odwiedzający Warszawski Festiwal Kawy mieli szansę poznać niesamowity świat marki Lavazza, dzięki specjalnie przygotowanemu stanowisku znajdującemu się pod nr 1 w strefie wystawienniczej, poświęconemu liniom produktowym z segmentu retail: Espresso Barista, ¡Tierra oraz doskonale znana i doceniana przez Polaków gama Qualità Oro, wraz z najnowszym wariantem Qualità Oro Gran Riserva – mieszance 100% Arabika, której część ziaren leżakowana była w beczkach po whisky, co nadało kawie wyjątkowego charakteru i aromatu. Dodatkowo, goście strefy partnerów SCA – Espresso Bar, mieli okazję również skosztować mieszanek premium o zrównoważonej jakości z linii La Reserva de ¡Tierra! z segmentu Food Service z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym produktem – La Reserva de ¡Tierra! Cuba.

W Lavazza niezwykle nas cieszy obecność po raz kolejny na Warszawskim Festiwalu Kawy. To doskonała okazja na zbliżenie się do polskich miłośników kawy oraz potencjalnych partnerów.” – komentuje Karen Laesch, dyrektor marketingu regionu DACH&Polska w Grupie Lavazza. „Segment Away From Home odgrywa ważną rolę dla Lavazza - marki, która poświęca uwagę, by zapewniać najlepsze kawowe doznania w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Wprowadzenie na rynek wariantu La Reserva de ¡Tierra! Cuba doskonale wpisuje się w tę wizję, przynosząc polskim miłośnikom kawy produkt, za którym stoi jedyna w swoim rodzaju współczesna historia zrównoważonego rozwoju. Tym bardziej cieszy nas fakt, że mogliśmy zaprezentować go uczestnikom Warszawskiego Festiwalu Kawy”.

Początki tego produktu sięgają 2018 roku na Kubie, gdzie Grupa Lavazza uruchomiła program zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem Fundacji Lavazza we współpracy z różnymi instytucjami i władzami lokalnymi, mając dwa główne cele. Pierwszym z nich było ożywienie upraw kawy w kraju, które zostały drastycznie ograniczone przez eksploatację i wybuch choroby rdzy kawowej, która dotknęła plantacje. Drugim było przywrócenie jakości kubańskiej zielonej kawy do poziomu doskonałości, który uczynił ją sławną na całym świecie, tworząc w ten sposób wspólną wartość w całym łańcuchu dostaw, począwszy od poprawy warunków społeczno-ekonomicznych lokalnych społeczności produkujących kawę, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet i młodych ludzi oraz poprawy dobrych praktyk rolniczych, co prowadzi do lepszej jakości kawy.

Najnowszym produktem jest La Reserva de ¡Tierra! Cuba, która zawiera ziarna uprawiane przez 170 rolników 
z prowincji Santiago i Granma, których Fundacja zaangażowała w projekt. Organiczna, zrównoważona mieszanka espresso składająca się w 65% z mytej Arabiki Turquino Especial, w 25% z mytej Robusty i w 10% ze sfermentowanej Robusty, dzięki czemu produkt końcowy jest słodszy i nabiera bardziej eleganckiego charakteru, z aksamitnym body z nutami migdałów, mlecznej czekolady i słodkim posmakiem wina. La Reserva de ¡Tierra! Cuba jest monitorowana za pomocą zintegrowanej technologii blockchain, która umożliwia również konsumentom dostęp do pełnych informacji na temat łańcucha dostaw i produktu, od plantacji aż po filiżankę kawy.

Ponadto, podczas Festiwalu miały miejsce również panele dyskusyjne, w których wziął udział Arkadiusz Domurad 
– główny trener baristów marki Lavazza w Polsce, szkoleniowiec z przeszło 15-letnim doświadczeniem, mający na swoim koncie ponad 5000 wyszkolonych kursantów, a wśród nich wielu późniejszych zwycięzców imprez branżowych. Arkadiusz to również Vice Mistrz Polski Baristów, a także II Vice Mistrz Polski Latte Art. Od lat angażuje się w świat kawy wysokiej jakości w ramach współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem – Speciality Coffee Association. W trakcie niedzielnego  wystąpienia przedstawił nowe metody obróbki kawy, z uwzględnieniem m.in. kawowej fermentacji zastosowanej w nowym blendzie La Reserva de ¡Tierra! Cuba.

Lavazza była również sponsorem głównym towarzyszącego festiwalowi wydarzenia organizowanego przez Specialty Coffee Association: Mistrzostw Polski Baristów 2024. Współpraca marki ze SCA opiera się na wspólnych wartościach, jakimi są dbałość o wysoką jakość, innowacyjność oraz specjalistyczna wiedza. Zwyciężczynią Mistrzostw została ogłoszona Dominika Kowalska.

Artykuł promocyjny