dpdpickup

Ciekawy pomysł na lokalny biznes w gastronomii

Ciekawy pomysł na lokalny biznes w gastronomii

Dla wielu osób własny biznes gastronomiczny jest marzeniem, czasami wybieranym jako początkowa ścieżka kariery, a czasami realizowanym znacznie później, po doświadczeniach w innych branżach. Niewątpliwie może być to dobry pomysł na własną działalność. Jednocześnie jest jednak bardzo wymagający, a szczególnie na początku wymaga gruntownego przemyślenia strategii odpowiedniego przygotowania.

Jest to konieczne, by skutecznie wyróżnić się na rynku, pozyskać klientów i osiągać oczekiwane zyski. I to w dłuższej perspektywie, aby faktycznie przekonać ich do  marki i jej oferty, a tym samym zachęcić ich także do pozostania nawet na lata.

Co musisz wiedzieć przed założeniem własnego biznesu

 W rozpoczęciu kulinarnej działalności bardzo ważny jest sam pomysł. Czy planujemy raczej podawanie ciepłych dań, czy może kawy i deserów? Gdzie nasz biznes gastronomiczny miałby się rozwijać? Jaka jest nasza grupa docelowa? Warto przyjrzeć się całemu rynkowi, biorąc jednak pod uwagę, że niektóre trendy wskazują, w jakim kierunku będzie się on rozwijał, natomiast inne – raczej pokazują chwilowe mody, które mogą ulec zmianie. Wiele lokali decyduje się na specjalizację w danych produktach, kuchni z konkretnego regionu lub potrawach dla wymagających np. osób na specjalnych dietach. Wydaje się, że jest to dobry kierunek. Specjalizacja pozwala na oparcie biznesu nie tylko na czymś, co się wyróżnia, ale przede wszystkim na wysokiej jakości, która zawsze doceniana jest przez klientów. Bardzo ważna jest lokalizacja. Przed otwarciem nowego warto dokładnie ją sprawdzić. Przeanalizować, czy w pobliżu są np. biurowce i jest szansa, że ludzie będą przychodzili na lunch albo większe osiedla, gdzie rodziny będą przychodziły na obiad. Niezwykle ważne jest to, jaka jest konkurencja w pobliżu. Jeśli w danym miejscu w przeszłości lokale często się zamykały lub zmieniały – koniecznie trzeba przemyśleć, czy zwyczajnie miały zły koncept, produkty lub były źle zarządzane, czy może jednak sama lokalizacja nie pozwala na pozyskanie odpowiedniej liczby klientów. To bardzo ważne pytania, od których powinno się zacząć przygotowanie strategii biznesowej. Dokładna kalkulacja kosztów, pomysł, plan otwarcia biznesu, ale także plan na jego reklamę, promocję – bez tego nie warto podejmować żadnych działań.

Unikalny pomysł na biznes gwarancją sukcesu

Wiele się mówi o tym, jak ważna jest oferta. Klienci coraz częściej są bardzo świadomymi konsumentami, którzy zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale przede wszystkim na jakość, świeżość, sposób przygotowania posiłku. Biznes gastronomiczny jest bardzo wymagający. Aby faktycznie przynosił zyski, powinien się przede wszystkim pozytywnie wyróżniać. Dlaczego unikalny pomysł może być ważny? Wybicie się na tym rynku jest bardzo trudne. Lokalnych restauracji jest coraz więcej, rozwija się także mobilna gastronomia. Coraz szersza oferta sprawia, że własny biznes gastronomiczny łatwo może upaść. Jednocześnie jednak klienci, którzy często jadają na mieście, szukają nowych pomysłów, nowych kuchni, a także lokali, które specjalizują się w danych potrawach. Szczególnie w przypadku tych ostatnich szukają wysokiej jakości i smaku – to może ich skutecznie przekonać do nowego miejsca. Te same zadania może spełnić także rower gastronomiczny, który sprawdzi się szczególnie w przypadku, gdy planujemy rozkręcić swój pierwszy biznes na tym rynku.

Dlaczego wózki gastronomiczne?

Początki działalności wiążą się z bardzo wysokimi kosztami. Jednocześnie w przypadku restauracji, zwrot poniesionej inwestycji, a także pierwsze zyski wcale nie są pewne. Pojazdy gastronomiczne mogą być rozwiązaniem zarówno dla tych, którzy na starcie mają znacznie mniejszy budżet, ale także tych, którzy nie chcą nadmiernie ryzykować otwierając nowy lokal. Riksze gastronomiczne pozwalają na dużą łatwiejsze zmiany. Nawet jeśli własny biznes gastronomiczny się nie powiedzie, umożliwiają sprawdzenie go w innej lokalizacji lub z odmienioną ofertą. Zamiast zostać z zadłużonym lokalem, który trzeba zamknąć, mamy możliwość wymyślenia nowego konceptu lub modyfikacji tego, który próbowaliśmy rozkręcić. Rowery gastronomiczne są także świetnym sposobem na biznes lokalny, który można założyć nawet w niewielkiej miejscowości. Zwłaszcza, że taki mobilny punkt pozwala na to, aby np. w weekendy prowadzić go gdzieś indziej – choćby na większym evencie w pobliżu. Mobilna gastronomia to nie tylko rowery do lodów. Riksza gastronomiczna umożliwia także sprzedaż napojów, innych deserów czy nawet ciepłych dań. Duże możliwości, znacznie mniejsze ryzyko, przyciągają coraz więcej inwestorów, którzy chętnie rozkręcają biznes gastronomiczny sięgając właśnie po takie pojazdy. Oklejone lub pomalowane w ciekawy sposób, oferujące nietypowe produkty – rowery gastronomiczne mogą być sposobem na to, by wyróżnić się na lokalnym rynku. Szczególnie w tych miejscach, gdzie nie są jeszcze tak mocno popularne. Warto jednak także na nie mieć dobry i ciekawy pomysł, ale przede wszystkim być otwartym na nowe możliwości. A po odpowiednim przygotowaniu strategii biznesowej – sięgnąć po własne marzenia.

 

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!