Trendy w restauracjach i gastronomii w 2022 roku

Pandemia toruje drogę branży gastronomicznej

Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, restauracje i branża gastronomiczna są naprawdę niezbędne. COVID-19 pokazał nam, jak szybko zmieniają się zachowania konsumentów i jak prężna jest branża restauracyjna. Mimo, że sektor restauracyjny wypada poniżej zeszłorocznych przychodów, widać wyraźny wzrost przychodów z miesiąca na miesiąc. Widzimy pojawiające się trendy, które będą kształtować przyszłość restauracji w 2022 roku.

Kierując się koniecznością i chęcią przetrwania, restauracje starają się sprostać oczekiwaniom klientów. W 2022 r. strategia marketingowa restauracji, projektowanie i systemy wewnętrzne — dla niezależnych placówek i sieci będą ewoluować, a technologia stanie się podstawą ich działalności.

Sieciowe restauracje staną się silniejsze

Rok 2020 i 2021 był trudny dla niezależnych operatorów, którzy widzieli ostatnie zamknięcia ze względu na ograniczoną zdolność finansową do utrzymania działalności. W takim scenariuszu duże sieci staną się bardziej dominujące. Dokonując inteligentnych inwestycji w nowsze modele, takie jak kuchnie w chmurze i budowanie wydajnej konfiguracji dostaw zwiększy wzrost jednostek, aby wypełnić pustkę pozostawioną przez zamknięte restauracje. Technologia będzie kluczem do usprawnienia operacji, co z kolei zwiększy przyjęcie modelu biznesowego kuchni w chmurze. 

Kanały Direct to Consumer zmienią zasady gry

W 2022 r. restauracje będą coraz częściej przechodzić na dostawy jedzenia (food delivery). Restauracje oferują klientom zamówienia z własnych kanałów. Kanały takie jak strony internetowe, media społecznościowe i platformy komunikacyjne, pozwalają restauratorom na utworzenie własnej cyfrowej witryny sklepowej, dostosowanie obsługi gości, zarządzanie zamówieniami online i otwieranie nowych strumieni przychodów oprócz sieci stron trzecich, ostatecznie umożliwiając im dostosowanie się do nowej normy kulinarnej.

Kierowanie hiperlokalne stanie się krytyczne

W miarę ustabilizowania się rynku zamówień online marki i agregatory będą inwestować w hipertargetowanie klientów w zależności od promienia dostawy. Pomoże to w zaspokojeniu bardzo konkretnych wymagań dotyczących danych demograficznych w każdym mieście . Nawet w tym samym mieście promień dostawy w dzielnicy handlowej, dzielnicy studenckiej lub społeczności mieszkaniowej będzie miał różne potrzeby żywieniowe. Zajęcie się ich wyjątkowymi preferencjami żywieniowymi otworzy sposoby na wprowadzenie inteligentniejszego systemu dostarczania.

Restauracje w pełni przyjmą cyfrowe zamówienia

Bezdotykowe narzędzia do spożywania posiłków, takie jak kody QR, opcje płatności bezdotykowych i cyfrowe paragony, pomagają restauracjom utrzymać podstawową higienę, a także optymalizować zasoby. Technologia kodów QR pozostaje niedocenianą technologią do łączenia się i zawierania transakcji. Krótko mówiąc, COVID-19 przyspieszył pewne drastyczne zmiany i dostosowania w branży restauracyjnej, które sprawią, że branża będzie silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W 2021 roku w sektorze powstanie więcej miejsc pracy, pojawią się nowe marki, a standardy jakości i usług staną się normą.