dpdpickup

Zdobywanie zaufania gości w lokalach gastronomicznych po pandemii

Zdobywanie zaufania gosci restauracji po pandemii

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na firmy we wszystkich branżach, czy to duże korporacje, czy MŚP. Branża gastronomiczna szczególnie pogorszyła się z powodu rosnących obaw o higienę wśród gości i nałożonej przez rząd blokady. Pandemia była prawdziwym testem dla marketingu restauracji, ponieważ przywrócenie zaufania klientów jest trudnym zadaniem przy tradycyjnych technikach marketingowych.

Biorąc pod uwagę swój rozwój jako cel turystyczny, Dubaj ma dwa razy więcej lokali gastronomicznych niż Nowy Jork. Aby przetrwać pośród ostrej konkurencji, restauracje w Zjednoczonych Emiratach Arabskich muszą zwiększyć zaangażowanie gości i odzyskać ich zaufanie poprzez przyjęcie nowych i innowacyjnych technik marketingowych. 

W tym artykule przedstawiliśmy innowacyjne techniki marketingowe, które restauracje mogą wykorzystać w celu zwiększenia liczby odwiedzających po zamknięciu i zachęcenia do składania zamówień online. 

Aby przezwyciężyć wpływ pandemii na przychody, lokale gastronomiczne muszą skoncentrować się na zaspokajaniu wszelkich obaw klientów. Powinni inwestować w kampanie brandingowe i angażujące w celu budowania lojalności wobec marki. 

Oto kilka innowacyjnych technik marketingu restauracji, które pozwolą odzyskać zaufanie gości po pandemii.

1. Transmisja na żywo w kuchni

Dostawa na czas, tworzenie nowych kanałów dostaw, przestrzeganie standardowych praktyk higienicznych oraz ścisłe przestrzeganie norm bezpieczeństwa żywności mają kluczowe znaczenie dla budowania lojalności klientów. Ponadto ważne jest również okazywanie empatii klientom i zapewnianie ich poprzez dzielenie się informacjami na temat własnych praktyk sanitarnych i higienicznych oraz przeprowadzanych audytów jakości.

Przesyłane na żywo operacje kuchenne to jeden ze sposobów, który wiele restauracji przyjęło, aby wzbudzić zaufanie wśród swoich klientów. Lokale gastronomiczne również ponoszą odpowiedzialność za swoje działania, gdy wystawiają swoją kuchnię. Występowanie na żywo przed publicznością pokazuje klientom w czasie rzeczywistym, że jedzenie jest przygotowywane w kuchni o najwyższym poziomie higieny i higieny.

2. Skuteczny marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe mogą być atutem restauracji, jeśli są używane rozsądnie. Wykorzystywanie platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Linkedin itp., do interakcji z klientami jest koniecznością, aby się reklamować. Badania pokazują (Marketingdive), że 64% osób dokonuje zakupu po obejrzeniu filmów marketingowych na Facebooku. Solidna obecność w mediach społecznościowych skłania klientów do zamawiania jedzenia online. 

Konsumenci mogą być zachęcani do dzielenia się swoimi recenzjami i komentarzami dotyczącymi ich doświadczeń z jedzeniem. Pozyskiwanie opinii klientów za pośrednictwem ankiet online i analizowanie ocen żywności klientów pomoże lokalom gastronomicznym lepiej zrozumieć ich potrzeby.

Ponadto restauracje mogą nawet przesyłać zdjęcia np.: kierowców, którzy sprawdzają temperaturę i noszą maski, aby zyskać zaufanie klientów. Informowanie klientów o stanie zdrowia personelu danej restauracji może również uspokoić klientów. 

3. Bezpieczne i zdezynfekowane opakowanie

Odkąd COVID-19 przyspieszył składanie zamówień online, opakowania stały się jednym z podstawowych elementów marketingu restauracyjnego. Opakowania mogą służyć jako jeden ze sposobów na odzyskanie zaufania klientów. Dostarczając swoim klientom bezpieczne, trwałe i zdezynfekowane opakowania żywności, możesz ponownie wzbudzić w nich zaufanie. 

Ponadto zalecane jest również dostarczanie zestawów do dezynfekcji wraz z opakowaniami żywności, aby klienci mogli szybko odkazić się przed zjedzeniem swoich ulubionych potraw. Tworzy w głowach klientów obraz, że restauracja dba o ich zdrowie i bezpieczeństwo, zyskując tym samym zaufanie. 

4. Rozdawanie sekretnego składnika

Wybitne restauracje w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zdają sobie sprawę, że budowanie zaufania to droga dwukierunkowa. W sytuacji COVID-19, jeśli klienci nie mogą przyjść do Ciebie, możesz się do nich udać. Oferują klientom możliwość poznania ich tajnych składników, oferując gotowe do połączenia zestawy, które z kolei zbudują zaufanie klientów do restauracji. 

Całym motywem tej praktyki jest zapewnienie klientom doświadczenia restauracyjnego i sprawienie, by poczuli się docenieni. Ta praktyka jest stosowana przez wiele restauracji, biorąc pod uwagę intensywne pragnienia klientów, aby zjeść obiad w ulubionej restauracji. Popisowe dania restauracji, które są zbyt cenne, by skreślić z menu, są teraz dostarczane klientom w zestawach, aby mogli je łączyć i smakować w domu. 

Na przykład, peruwiańska restauracja w Dubaju, COYA, zamiast usunąć z menu charakterystyczne ceviche z surowej ryby, wprowadziła zestaw guacamole z puree z awokado, którym klienci mogą delektować się w domu.

W tych trudnych czasach restauracje muszą dołożyć wszelkich starań, aby odzyskać zaufanie gości. Przyjęcie tych praktyk marketingowych pomoże restauracjom przyciągnąć starych i nowych klientów po zamknięciu. Pomoże im to dodatkowo pokryć straty poniesione w związku z pandemią COVID-19. Utrzymywanie dobrego humoru i ciągłe stosowanie innowacyjnych taktyk marketingowych w restauracjach z pewnością wyprowadzi przedsiębiorstwa z pandemicznej burzy.

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe
marketing bezpośredni w gastronomii marketing menu programy marketingowe