Jak stworzyć tagline do CV?

Jak stworzyć tagline do CV

 

Planujesz zmianę pracy i w związku z tym musisz zaktualizować CV? Dobrze dobrany tagline to sposób, aby Twój dokument rekrutacyjny wyróżniał się wśród innych. Czym jest tagline i jak go stworzyć?

Czym jest tagline i dlaczego warto go przygotować?

Tagline to slogan – krótki tekst (składający się najczęściej z 1-2 zdań), który znajduje się tuż pod imieniem i nazwiskiem lub obok zdjęcia kandydata. Najczęściej tagline to zwięzłe podsumowanie, cytat lub rekomendacja, ale równie dobrze może to być informacja o największych dotychczasowych osiągnięciach zawodowych.

Dlaczego warto przygotować tagline? To sposób, aby:

  • wyróżnić się wśród innych kandydatów,
  • zaprezentować swoje podejście do pracy,
  • podkreślić istotne kwestie.

Jak przygotować tagline – przykłady

Stworzenie tagline nie musi wiązać się z dużym wysiłkiem. Powód jest prosty – tekstu na tagline nie musisz wymyślać samodzielnie. Dlaczego? Tagline mogą stanowić:

  • cytaty osób, które są dla Ciebie wzorem czy inspiracją, np. Steve’a Jobsa: „Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają”,
  • rekomendacje z portali społecznościowych, np. LinkedIn: „Janusz Kowalski to świetny handlowiec – doskonale opanował trudną sztukę prezentacji towarów i ich sprzedaży”.

Jesteś osobą kreatywną? Tagline możesz też wymyślić samodzielnie. Jako tagline sprawdzi się zdanie opisujące Twoje podejście do pracy i biznesu. Możesz też wykorzystać własny cytat, który jest podsumowaniem obserwacji branży, z którą jesteś związany zawodowo. Także informacje o wyjątkowych osiągnięciach, otrzymanych nagrodach czy wyróżnieniach i deklaracje nadają się na tagline.

Podsumowanie zawodowe a tagline – czy są tym samym?

Być może do przygotowania swojego CV zamierzasz użyć generatora CV znajdującego się na stronie cv-wzor. Przeglądając zamieszczone tam przykłady CV, łatwo zauważyć sekcję „podsumowanie zawodowe”. Czy podsumowanie zawodowe i tagline są tym samym? Niekoniecznie.

W Polsce popularniejsze od tagline jest właśnie podsumowanie zawodowe. Zarówno podsumowanie zawodowe, jak i tagline to krótki tekst. Różnicę widać jednak w ich zawartości. Tagline to m.in. slogan, cytat lub rekomendacja, podczas gdy podsumowanie zawodowe to fragment, w którym należy skoncentrować się na przedstawieniu swojego zawodowego profilu wraz ze wskazaniem celów zawodowych.

Aktualizując CV czy przygotowując ten dokument od podstaw, możesz uwzględnić zarówno tagline, jak i podsumowanie zawodowe – treść tych dwóch sekcji nie powinna się jednak dublować. Jednocześnie to także prosty sposób, aby dostosować CV do oczekiwań współczesnych rekruterów i jednocześnie wyróżnić je wśród aplikacji innych kandydatów.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!