transport żywności kurierem

Lista kontrolna (z ang. checklist wym. "czeklista")

Lista kontrolna w gastronomii (z angielskiego: checklist) to dokument prowadzony w celu kontroli pracy personelu oraz usprawnianiu realizacji ich obowiązków w pracy.

Listy kontrolne mogą być następujące:

- lista kontrolna na otwarcie i zamknięcie kuchni,

- lista kontrolna utrzymania porządku w WC,

- lista kontrolna przyjęcia towaru,

- lista kontrolna pytań z rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Jakie są cele tworzenia list kontrolnych?

- stworzenie modelu nagród oraz kar za jakość realizacji obowiązków,

- ułatwienie oceny pracy pracownika,

- usystematyzowanie zakresu obowiązków (łatwiej o czymś nie zapomnieć).

 

Jak wykorzystuje się listy kontrolne?

- przełożony może odznaczyć wykonane zadania,

- pracownik zaznacza sobie, co już zrealizował (organizacja pracy),

- jako punkt odniesienia i oceny dla audytora (specjalisty z zewnątrz), np. w ramach programu ,,Tajemniczy Gość”.

Wszystkie listy kontrolne powinny się uzupełniać oraz stanowić integralną część całościowych standardów przyjętych przez profesjonalny lokal. 

Lista kontrolna w gastronomii (z angielskiego: checklist) to dokument prowadzony w celu kontroli pracy personelu oraz usprawnianiu realizacji ich obowiązków w pracy.

Listy kontrolne mogą być następujące:

- lista kontrolna na otwarcie i zamknięcie kuchni,

- lista kontrolna utrzymania porządku w WC,

- lista kontrolna przyjęcia towaru,

- lista kontrolna pytań z rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Jakie są cele tworzenia list kontrolnych?

- stworzenie modelu nagród oraz kar za jakość realizacji obowiązków,

- ułatwienie oceny pracy pracownika,

- usystematyzowanie zakresu obowiązków (łatwiej o czymś nie zapomnieć).

 

Jak wykorzystuje się listy kontrolne?

- przełożony może odznaczyć wykonane zadania,

- pracownik zaznacza sobie, co już zrealizował (organizacja pracy),

- jako punkt odniesienia i oceny dla audytora (specjalisty z zewnątrz), np. w ramach programu ,,Tajemniczy Gość”.

Wszystkie listy kontrolne powinny się uzupełniać oraz stanowić integralną część całościowych standardów przyjętych przez profesjonalny lokal. 

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!