Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?

Dieta dla mężczyzn

Większości z nas dieta mężczyzn kojarzy się przede wszystkim z dużymi porcjami, mięsem w celu “robienia masy”. Jednak sytuacja wygląda inaczej, ponieważ z roku na rok rośnie świadomość i zainteresowanie mężczyzn zdrowym odżywianiem, a same cele także ulegają zmianie. Obok chęci zwiększenia masy mięśniowej czy redukcji masy ciała, pojawia się również potrzeba utrzymania wagi i poprawy samopoczucia. Dostrzeżony został także związek między prawidłowym odżywianiem, a gospodarką hormonalną, mającą wpływ m.in. na poziom libido.

Współczesne tempo życia sprawia, że coraz mniej uwagi poświęcamy naszemu codziennemu samopoczuciu czy zdrowiu. Jesteśmy zapracowani, biegamy ze spotkania na spotkanie albo nieprzerwanie przez kilka godzin siedzimy przed komputerem przeklikując się z jednej rozmowy online na drugą. Po pracy przychodzi znużenie, dlatego kolejny raz robimy wyjątek i decydujemy się zrezygnować z treningu czy nawet spaceru. Przypominamy sobie, że w sumie przez cały dzień nie zjedliśmy niczego pożywnego, więc nadrabiamy to wieczorem obfitą kolacją. Brak czasu i nawyku regularnego spożywania posiłków prowadzi do popełniania licznych błędów żywieniowych, np. nadmiernego spożywanie fast foodów, słodyczy, napojów z wysoką zawartością cukru. Niewielka lub zerowa aktywność fizyczna przekłada się również na gorsze samopoczucie, gromadzenie się tkanki tłuszczowej, a także słabą kondycję ogólną organizmu. Dla mężczyzn dodatkowo wartą uwagi powinna być informacją, że złe nawyki żywieniowe wpływają na negatywnie na gospodarkę hormonalną, w tym na poziom testosteronu.

W wyniku nieprawidłowego odżywiania się, wśród mężczyzn coraz częściej występuje problem z testosteronem, a także niskim libido. Złe nawyki żywieniowe skutkują również występowaniem epizodów depresyjnych, o czym nadal stosunkowo niewiele się mówi. Dlatego też mężczyźni coraz częściej decydują się na skorzystanie ze wsparcia dietetyka, który pomoże im wdrożyć dobre nawyki. Nie są to wyłącznie osoby zmagające się z nadwagą czy cukrzycą. To również osoby intensywnie trenujące, sportowcy, którzy potrzebują porady, jak osiągać jeszcze lepsze wyniki - wymienia Łukasz Sieńczewski.

Systematyczność, czyli słowo o nawykach

Równie częstym błędem jest nadmierne stosowanie sporych ilości białego cukru, tłuszczy nasyconych czy soli. Ta ostatnia często jest ukryta nawet w wyrobach mięsnych czy ketchupie. Skutkuje to wystąpieniem szeregu chorób, w tym nadwagi, otyłości, cukrzycy, czy problemów z układem krwionośnym. Świadomość potrzeby dbania o zdrowie i kondycję swojego organizmu wśród mężczyzn wzrasta. Dlatego coraz częściej poszukują rozwiązań, które staną się dla nich realnym wsparciem we wprowadzeniu zdrowych nawyków. Jednym z nich - pozwalającym nie tylko na dostarczanie organizmowi zbilansowanych posiłków, ale i wyrobienie regularności spożywania - jest dieta pudełkowa. Z usług cateringów dietetycznych korzystają nie tylko sportowcy i osoby aktywnie fizycznie, ale również te, którym zależy na zdrowym odżywianiu się i utrzymaniu dobrej formy.

Często mężczyźni z zakorzenionymi przyzwyczajeniami postanawiają wyeliminować wszystkie złe nawyki na raz. Tak radykalne podejście często kończy się fiaskiem. Zawsze powtarzam, że nawyki powinniśmy wprowadzać stopniowo, aby zostały z nami na dłużej. Zacznijmy na przykład od rezygnacji z białego cukru do kawy, a w kolejnym tygodniu zrezygnujmy ze smażonych potraw. Poszukajmy również zdrowych zamienników ulubionych przekąsek - podkreśla Łukasz Sieńczewski, główny konsultant dietetyczny SuperMenu by Anna Lewandowska.

Dieta pudełkowa wsparciem (nie tylko) dla mężczyzn

Męska dieta kojarzy nam się najczęściej z mięsem i wszelkimi produktami, które mają na celu dostarczyć jak najwięcej białka, będącego m.in. elementem budulcowym mięśni. Innym panującym mitem jest także twierdzenie, że spożycie mięsa wpływa na zwiększenie poziomu testosteronu. To nieprawda. Coraz więcej mężczyzn zauważa pozytywną różnicę włączając do planów żywieniowych elementy diety roślinnej czy śródziemnomorskiej. Zmiany te jednak następują wolniej niż w przypadku kobiet, ponieważ mężczyźni bywają bardziej oporni na wprowadzenie nowych nawyków żywieniowych, mniej uwagi poświęcają także ich utrzymaniu. Chcą wdrożyć wiele zmian na raz, co prowadzi często do niepowodzenia i spadku motywacji.  Dlatego zarówno mężczyźni, jak i kobiety powinni wprowadzać zmiany, w tym te żywieniowe, stopniowo - małymi krokami, korzystając z rozwiązań dostępnych na rynku, jak np. specjalistyczna dieta pudełkowa.

Podstawową różnicą w diecie mężczyzn i kobiet jest ich zapotrzebowanie na mikroskładniki oraz kaloryczność. W przypadku osób intensywnie ćwiczących często wzrasta zapotrzebowanie np. na dodatkową suplementację magnezu. Natomiast osoby dążące do wyrobienia masy mięśniowej potrzebują w swoim jadłospisie postawić na produkty bogate w białko. Różne bywają także motywacje do rozpoczęcia diety. Kobietom często bardziej zależy na redukcji tkanki tłuszczowej i ukształtowaniu sylwetki. W przypadku mężczyzn celem najczęściej bywa “rzeźba” oraz zwiększenie masy mięśniowej. Jednak bez posiadania specjalistycznej wiedzy w tym obszarze samodzielne układanie jadłospisu bywa bardzo trudne. Nic dziwnego, że wraz z rosnącym zainteresowaniem zdrowym odżywianiem Polacy zaczęli interesować się cateringami dietetycznymi. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie tylko nie posiadają wiedzy z obszaru dietetyki, ale i nie mają czasu na gotowanie, cenią sobie wygodę oraz jakościowe produkty. 

W diecie dla mężczyzn warto wprowadzić nowy wariant diety o zwiększonej kaloryczności z myślą o ich potrzebach. Natomiast będzie to dobre rozwiązanie również dla tych pań, które chcą zbudować masę mięśniową albo po prostu zdrowo przytyć. Jestem bardzo podekscytowana tą nowością i już nie mogę się doczekać pierwszych reakcji naszych Klientów! - powiedziała Anna Lewandowska, sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia, założycielka SuperMenu by Anna Lewandowska.

Nowy wysokobiałkowy wariant diety powinien składać się z 6 posiłków, w tym 5 pełnowartościowych dań oraz koktajlu białkowego, będącego źródłem aminokwasów wspierających budowę tkanki mięśniowej.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!