Roboty w restauracjach stają się coraz bardziej powszechne

Roboty w restauracji

Branża restauracyjna zmieniła się radykalnie w ciągu ostatnich dwóch lat, a technologia odgrywała znaczącą rolę w biznesie. Pandemia przyspieszyła wdrażanie technologii nawet przez tradycyjnie prowadzone restauracje. Dzisiejsi restauratorzy są bardziej zainteresowani budowaniem trwałego biznesu, który będzie trwał nawet po skokach i nadal będzie się rozwijał w trudnych sytuacjach. Dlatego oczekuje się, że modele biznesowe oparte na technologii, takie jak kuchnie w chmurze, staną się bardziej powszechne w nadchodzących latach.

Podczas gdy restauracje na całym świecie coraz częściej wykorzystują technologię w celu usprawnienia działalności, branża wciąż ma miejsce na wzrost. Aby sprostać stale zmieniającym się preferencjom konsumentów, dostawcy technologii restauracyjnych będą nadal wymyślać innowacyjne technologie, aby wyprzedzić konkurencję i zapewnić gościom niezapomniane wrażenia kulinarne.

Oto cztery technologie, które mają się zwiększyć wraz z postępem rewolucji technologicznej w restauracjach:

Robotyka

Od robienia koktajli po przewracanie hamburgerów, branża F&B staje się świadoma korzyści płynących z używania robotów do poprawy ich wydajności. Wraz z rozwojem technologii, takich jak sztuczna inteligencja i IoT, roboty w restauracjach stają się coraz bardziej powszechne . Restauracje i hotele mogą czerpać korzyści z tych robotów na wiele sposobów, w tym uproszczenie operacji, spójność żywności, zmniejszenie kosztów i marnotrawstwa żywności oraz lepsze wrażenia klientów. Będą mogli pracować w szybszym tempie bez zmęczenia, a tym samym skrócić czas oczekiwania na klientów. Ponadto roboty te byłyby również inteligentne i bezdotykowe, co stanowiłoby istotną korzyść w następstwie COVID19.

Roboty w restauracjach

Rzeczywistość wirtualna (VR)

Szacuje się, że do 2022 roku przychody rynkowe branży AR/VR wyniosą około 209 miliardów dolarów. AR/VR zrewolucjonizuje kilka branż, a restauracje nie będą tu wyjątkiem. Największym przypadkiem użycia VR może być szkolenie pracowników, co pozwala zaoszczędzić znaczną ilość czasu i zasobów.

Innym sposobem, w jaki restauracje mogą czerpać korzyści z VR, jest poprawa doświadczenia gości, oferując im doświadczenie oparte na VR, które przenosi ich do innego świata w oczekiwaniu na przybycie jedzenia. Restauracje mogłyby również pokazać klientom, jak przygotowywane są różne dania ze składników każdego dania. Jest to dobry sposób na zbudowanie zaufania klientów do jakości składników stosowanych w restauracjach oraz środków bezpieczeństwa stosowanych przez personel.

Sztuczna inteligencja (AI)

Robotyka

Restauracje, jak każda inna firma, zwracają się ku sztucznej inteligencji, aby zwiększyć swoją ogólną wydajność. Na przykład czujniki zasilane sztuczną inteligencją są wykorzystywane w restauracjach, aby zmniejszyć liczbę błędów ludzkich przy przygotowywaniu zamówień i poprawić dokładność pakowania. Ponadto programy uruchamiane przez sztuczną inteligencję można zintegrować z oprogramowaniem POS restauracji, menu online i tyłem domu.

Gdy produkty są zamawiane z menu przez klientów, dane magazynowe zostaną automatycznie dostosowane . Jeśli zapas niektórych składników jest niski, sztuczna inteligencja może zmniejszyć widoczność pozycji menu zawierających te składniki i odwrotnie. We wszystkich takich przypadkach sztuczna inteligencja może przechowywać takie informacje o tym, co jest zamawiane, kiedy i oferować rekomendacje oparte na danych operatorom restauracji. Co więcej, wyodrębnione dane pomogłyby również operatorom zrozumieć ROI każdej anteny.

Internet rzeczy (IoT)

IoT odnosi się do miliardów fizycznych urządzeń na całym świecie, które są teraz połączone ze sobą za pośrednictwem Internetu i wymieniają dane między sobą i systemami. W restauracjach ta technologia byłaby szczególnie przydatna, ponieważ niejednokrotnie sprzęty kuchenne są czasami przypadkowo otwarte zbyt długo. Dzięki IoT operatorzy mogliby monitorować środowisko kuchenne jako całość i lepiej rozumieć wzorce zużycia sprzętu i energii.

IoT działa w połączeniu ze sztuczną inteligencją i technologiami opartymi na chmurze. Bez IoT wdrożenie AI w procesach zaplecza byłoby niemożliwe. Dlatego stanowi podstawę wdrażania innych ważnych technologii w dużych sieciach restauracyjnych i oczekuje się, że będzie odgrywać jeszcze ważniejszą rolę w przyszłości.

Z biegiem lat technologia stała się kluczowym czynnikiem sukcesu restauracji. Dzisiejsi operatorzy restauracji rozumieją, że samo posiadanie dobrego jedzenia nie ograniczy go, ponieważ preferencje i potrzeby gości ewoluują wraz z krajobrazem biznesowym. Nawet jeśli te technologie mogą pojawić się przy początkowej inwestycji, okażą się pomocne dla restauracji, aby wyprzedzić konkurencję, a pracując w tandemie, technologie te zwiększą ogólną wydajność prowadzenia działalności restauracyjnej.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!