Food Court
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
Wydzielone w galeriach handlowych miejsce przeznaczone na działalność lokali gastronomicznych. Wtedy w jednym miejscu znajduje się od kilku do kilkunastu lokali gastronomicznych.
Lokale należące do wspólnego food court’u mają do dyspozycji wspólną infrastrukturę w postaci :
- stolików dla gości (klientów),
- toalet dla gości,
- wspólnych naczyń i sztućców (nie zawsze),
- wspólnej myjni,
- systemu wentylacji i klimatyzacji,
- rampy dostawcze,
- inne.
Lokale mieszczące się w food court’cie charakteryzują się samoobsługą lub półobsługą (zamawiasz przy ladzie ale danie jest donoszone do stolika).
Główną wadą lokalizacji w food court’cie jest:
- brak intymności gości lokalu,
- funkcjonowanie wśród dużej konkurencji,
- postrzeganie takie lokalu jako fast food,
- brak możliwości „podbijania” rachunku.
Do głównych zalet można zaliczyć :
- duża ilość potencjalnych klientów,
- niższe koszty personalne (ograniczona obsługa),
- niższe koszty operacyjne (podzielone na pozostałe lokale).
Wydzielone w galeriach handlowych miejsce przeznaczone na działalność lokali gastronomicznych. Wtedy w jednym miejscu znajduje się od kilku do kilkunastu lokali gastronomicznych.
Lokale należące do wspólnego food court’u mają do dyspozycji wspólną infrastrukturę w postaci :
- stolików dla gości (klientów),
- toalet dla gości,
- wspólnych naczyń i sztućców (nie zawsze),
- wspólnej myjni,
- systemu wentylacji i klimatyzacji,
- rampy dostawcze,
- inne.
Lokale mieszczące się w food court’cie charakteryzują się samoobsługą lub półobsługą (zamawiasz przy ladzie ale danie jest donoszone do stolika).
Główną wadą lokalizacji w food court’cie jest:
- brak intymności gości lokalu,
- funkcjonowanie wśród dużej konkurencji,
- postrzeganie takie lokalu jako fast food,
- brak możliwości „podbijania” rachunku.
Do głównych zalet można zaliczyć :
- duża ilość potencjalnych klientów,
- niższe koszty personalne (ograniczona obsługa),
- niższe koszty operacyjne (podzielone na pozostałe lokale).