dpdpickup

Dbanie o czystość w lokalu gastronomicznym

Dbanie o czystość w lokalu gastronomicznym

Pod kątem higieny gastronomia jest jedną z najbardziej wymagających branż. Stały kontakt z artykułami spożywczymi wymaga regularnego mycia rąk, dezynfekcji blatów i wyparzania naczyń. Jak dbać o porządek w restauracji, aby lokal spełniał wymogi stawiane przez sanepid i jednocześnie przyciągał do siebie zadowolonych z obsługi gości?

Czystość w lokalu to absolutna podstawa w gastronomii

Zdecydowana większość klientów lokali gastronomicznych twierdzi, że choć raz zdarzyło się, że zrezygnowali oni z zamówienia posiłku, ponieważ restauracja nie wyglądała na czystą. Higiena w gastronomii ma szczególne znaczenie – wszystko, co może mieć kontakt z artykułami spożywczymi wydawanymi gościom, musi być całkowicie czyste. W wielu lokalach gruntowane porządki odbywają się jedynie przed zapowiedzianą wizytą pracownika sanepidu, jednak czystość interesuje nie tylko jego, ale także każdego potencjalnego klienta.

W profesjonalnych kuchniach potrzebne są silne, a zarazem bezpieczne środki czyszczące. Codzienne zabrudzenia bywają tam naprawdę uporczywe – nie brakuje rozsypanych przypraw, rozlanych sosów, czy upuszczonych na podłogę składników. Wyschnięte lub tłuste plamy bywają trudne do wyczyszczenia, gdy do dyspozycji ma się jedynie łagodne preparaty myjące. W takich sytuacjach przydadzą się niezwodne środki czystości clinex, wśród których znaleźć można między innymi preparty do usuwania tłustych zabrudzeń, mycia stali nierdzewnej, albo higieny rąk.

O co należy zadbać, aby lokal zawsze prezentował się dobrze?

W lokalach gastronomicznych jednym z najważniejszych miejsc pod kątem czystości jest łazienka udostępniana klientom. Zaniedbana toaleta może świadczyć o bardzo swobodnym podejściu do kwestii higienicznych w restauracji, a to zwykle przekłada się także na higienę wydawanych posiłków. Nie warto ryzykować i narażać swój lokal na tego rodzaju opinie. Łazienka dla gości powinna być zawsze czysta i odpowiednio wyposażona w artykuły takie jak papier toaletowy, ręczniki papierowe, szczotka do toalety, czy mydło w płynie. Wszelkie tego rodzaju artykuły znaleźć można w sklepie internetowym https://calde.pl.

Kolejną ważną kwestią jest higiena zachowywana przez pracowników. Każdy członek personelu powinien zostać poinstruowany odnośnie stosowanych środków czystości czy obowiązku regularnego mycia i dezynfekcji rąk. Oczywiście stosowne preparaty, z których korzystają pracownicy, powinny zostać im zapewnione przez pracodawcę.

Dla klienta wchodzącego do restauracji ogromne znaczenie ma pierwsze wrażenie, które odniesie po wejściu do lokalu. Jeżeli podłoga na sali jest czysta, stoły równo ustawione, na ścianach widać gustowne dekoracje, a w powietrzu unosi się przyjemny aromat jedzenia, klient nie tylko prawdopodobnie zostanie tu na dłużej, ale i wróci ponownie, zwykle polecając dodatkowo lokal przyjaciołom.

Systematyczne sprzątanie i podział obowiązków wśród personelu

Jedynym rozsądnym pomysłem na utrzymanie porządku w lokalu gastronomicznym, jest zaplanowanie regularnych porządków i podział obowiązków pomiędzy pracownikami. Sprzątając regularnie, wykonuje się znacznie mniej pracy, niż doczyszczając od miesięcy niemyte urządzenia gastronomiczne. Chemia do gastronomii w sklepie calde.pl to silne środki czyszczące, które z łatwością rozpuszczają nawet trudne do usunięcia zabrudzenia. Z takim wyposażeniem personel będzie w stanie sprawnie poradzić sobie nawet z gruntownymi porządkami. Dzięki stałym zwyczajom regularnego sprzątania unika się także ryzyka utraty klienta lub negatywnej oceny sanepidu, ponieważ lokal przez cały czas utrzymany jest w dobrym stanie.

Żeby móc być pewnym, że wprowadzone zasady są respektowane przez personel, warto wyznaczyć osobę, która będzie odpowiedzialna za kontrolę czystości. W wielu lokalach do tego zadania wybiera się szefa kuchni, który jest zwykle najbardziej zaufanym i doświadczonym pracownikiem. Gdy jednak jest on zbyt zajęty swoimi i tak licznymi już obowiązkami, warto powierzyć to zadanie innemu członkowi personelu lub podjąć się go osobiście.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!