Too Good To Go firma ogłasza ekspansję na Czechy

Too Good To Go, firma wpływu społecznego i największy na świecie marketplace nadwyżek żywności, ogłasza ekspansję na Czechy, rozpoczynając od uruchomienia aplikacji w Pradze. To kolejny w tym roku — po Australii — nowy rynek, na który wchodzi i pierwszy od trzech lat w Europie.
Od momentu powstania Too Good To Go skutecznie przyczynia się do zmniejszania skali marnowania jedzenia, będąc partnerem pierwszego wyboru dla detalistów czy biznesów gastronomicznych, którzy chcą lepiej zarządzać nadwyżkami jedzenia. Aplikacja działa już w 19 krajach w Europie i Ameryce Północnej, a jej społeczność liczy ponad 95 mln zarejestrowanych użytkowników i 166 000 aktywnych partnerów, którzy globalnie uratowali ponad 330 milionów posiłków przed zmarnowaniem.
Odblokowanie przychodów i ograniczenie marnowania
Produkcja żywności, która ostatecznie trafia do śmieci, zajmuje obszar większy niż Chiny (WWF, 2024). Marnotrawstwo wiąże się również z kosztem około 1.1 biliona dolarów rocznie (FAO, 2014). Too Good To Go w oparciu o swój model biznesowy win-win-win, oferuje rozwiązanie, które pomaga wpłynąć na jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Poprzez aplikację łączy użytkowników bezpośrednio z punktami gastronomicznymi i spożywczymi, w których pod koniec dnia zostało nadwyżkowe, ale wciąż dobre jedzenie. Dzięki temu biznesy nie odnotowują strat, a dodatkowo korzysta na tym planeta.
60 nowych partnerów i niezmienny cel
Marnowanie żywności jest dużym problemem w Czechach: każdego roku jeden mieszkaniec wyrzuca średnio 91 kg (Eurostat, 2023). Dla porównania w Polsce marnujemy ok. 126 kg na osobę. Dzięki Too Good To Go użytkownicy będą mogli zmniejszyć tę skalę i zaoszczędzić, kupując nadwyżki żywności od lokalnych firm spożywczych i gastronomicznych. Wśród nowych partnerów w Pradze znalazły się m.in. słynna pracownia cukiernicza Myšák, kawiarnie Zrno, Zrnko, Costa Coffee czy Hilton Old Town Prague. Łącznie do aplikacji dołączyło już ponad 60 miejsc. Uratowanie 1 kg żywności za pomocą aplikacji jest równoznaczne z uniknięciem 2,7 kg emisji CO2e, 810 litrów niepotrzebnego zużycia wody i 2.8 m2 gruntów rocznie.
Jesteśmy niezmiernie podekscytowani premierą w Czechach, w którą zaangażowany był również polski zespół. Tworzenie organizacji pozostawiającej trwały, pozytywny ślad społeczny i środowiskowy w trosce o przyszłe pokolenia napędza do działania. Too Good To Go już od 8 lat, w tym od 5 w Polsce, inspiruje do niemarnowania jedzenia, buduje kategorię i wyznacza kierunek dla innych firm. Ekspansja to kolejny kamień milowy i już nie możemy się doczekać pierwszych posiłków uratowanych przed zmarnowaniem w Czechach – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.