transport żywności kurierem

TOO GOOD TO GO Świętuje 5 urodziny!

TOO GOOD TO GO Świętuje 5 urodziny

Firma wpływu społecznego Too Good To Go świętuje pięć lat w Polsce. Od początku działalności użytkownicy aplikacji uratowali przed zmarnowaniem 11 mln Paczek Niespodzianek. Urodziny to jednak nie tylko czas podsumowań, ale i wyjątkowej celebracji. Entuzjaści rozwiązań zero waste mogą zdobyć plakaty wyprodukowane z… resztek jedzenia! Jak go wygrać? Od 28 czerwca przez tydzień na Instagramie Too Good To Go zorganizowany zostanie konkurs.

Po pięciu latach w Polsce z aplikacji Too Good To Go korzysta 3,5 mln użytkowników. Każdego dnia mogą odbierać nadwyżki jedzenia w formie Paczki Niespodzianki z ponad 6 200 miejsc takich jak kawiarnie, piekarnie, warzywniaki, sklepy wielkopowierzchniowe czy stacje paliw. To rozwiązanie, dzięki któremu wygrywają wszyscy. Użytkownicy, którzy cieszą się dobrym jedzeniem za mniej, biznesy spożywcze, bo nie odnotowują strat. Zwycięska jest również planeta. Każda uratowana Paczka Niespodzianka (1kg) to uniknięte emisje CO2e i oszczędność zasobów: 810 litrów wody i 2.8 m2 gruntów, które nie zostały wykorzystane na marne.

Resztki jedzenia? To się nie może zmarnować!

W Polsce aż 60% jedzenia, czyli 92 kg na osobę rocznie, marnuje się w naszych domach. Najczęściej w wyrzucamy pieczywo (62,9%), świeże owoce (57,4%), warzywa (56,5%), wędliny (51,6%) i napoje mleczne (47,3%). Dlatego z okazji 5. urodzin Too Good To Go inspiruje do niemarnowania jedzenia plakatami wyprodukowanymi z… resztek jedzenia. Do produkcji papieru, z którego wykonano plakaty, wykorzystano pozostałości m.in. cytrusów, kiwi, kukurydzy, migdałów, oliwek, orzechów laskowych, kawy, wiśni czy winogron. Plakat to “ściągawka” i zbiór przydatnych trików na przechowywanie żywności w domu. Zdobyć je może każdy.

Jak otrzymać plakat z resztek jedzenia? Od 28 czerwca na Instagramie polskiego Too Good To Go zorganizowany zostanie konkurs, w którym do wygrania będzie aż 11 podwójnych zestawów plakatów. Wystarczy zaobserwować Too Good To Go na Instagramie, polubić post konkursowy, a następnie oznaczyć w komentarzu osobę, którą chcemy zainspirować do niemarnowania i napisać dlaczego to właśnie ona powinna dostać drugi plakat. Zwycięskie osoby wyłonione zostaną 5 lipca!

Misją Too Good To Go od początku działalności jest inspirowanie do niemarnowania jedzenia. 5. urodziny to idealny moment, by uczcić imponujący wynik 11 000 ton jedzenia, które nie trafiło do kosza dzięki naszym zaangażowanym użytkownikom i partnerom. To również świetna okazja, by przypomnieć, że nawet małe codzienne działania mogą mieć ogromny wpływ - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.

TOO GOOD TO GO

Już od 5 lat Too Good To Go prowadzi działania edukacyjne w Polsce i realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia. Globalnie ratuje 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 80 000 ląduje w koszu. Odpady żywnościowe, które trafiają na wysypiska powodują powstawanie metanu. Każdy 1 kg odpadów spożywczych na wysypisku generuje 1,1 kg emisji CO2e pochodzącej z metanu (EPA, 2023). Wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ.