Lokal gastronomiczny – na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalizacji?

Lokal gastronomiczny – na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalizacji

Lokale gastronomiczne można podzielić na kilka kategorii w zależności od oferowanego menu czy typu obsługi. To właśnie od tych czynników zależy, gdzie powinno ulokować się restaurację czy kawiarnię, dlatego, zanim otworzy się lokal, warto o tym wcześniej pomyśleć. Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca na restaurację, kawiarnię czy bar z fast foodami?

Oferowane usługi i cel

Nie od dziś wiadomo, że na powodzenie lokalu wpływa jego lokalizacja. Jeżeli dobierze się ją w przemyślany sposób, to z pewnością interes będzie szedł właściwym torem. Na co szczególnie zwrócić uwagę? Przede wszystkim liczą się oferowane usługi i to, do kogo kierowana jest nasza oferta. Na początek warto ustalić sobie grupę docelową. Jeżeli są nią studenci, to na pewno powinno lokal usytuować się w pobliżu akademików i kampusu, a jeśli są to seniorzy lub rodziny z dziećmi, to najlepszym rozwiązaniem będą rodzinne, duże osiedla. Z pewnością dobrze wcześniej sprawdzić też to, kto zarządza budynkiem — obsługa nieruchomości wykonywana przez profesjonalnego zarządcę da pewność, że lokum będzie prezentować się odpowiednio i nie będzie zniechęcać już samym wyglądem do jego odwiedzenia.

Sprawdzenie rynku

Analiza wybranego miejsca to równie istotna kwestia. Trzeba o wiele wcześniej zorientować się, jak radzą sobie biznesy, które funkcjonują w okolicy, czy napotykają jakieś problemy, jak często zamykane są tu restauracje i otwierane następne itd. Wszystko to da nam obraz tego, czy warto w tym miejscu wykupić powierzchnię i zacząć rozkręcać własny biznes. Dobrze też sprawdzić prestiż danego miejsca – co na jego temat uważają przybywający tu ludzie i okoliczni mieszkańcy, jak często spotkać można w pobliżu rodziny z dziećmi, studentów czy biznesmenów. Aby mieć pewność, że wszystko sprzyja rozwojowi, można zlecić zewnętrznym firmom wykonanie badań ilościowych i jakościowych w interesującym nas zakresie lub samemu poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie ankiety i rozesłanie jej wśród potencjalnych klientów.

Analiza konkurencji

Gdy otoczenie nie będzie miało przed nami tajemnic, kolejnym krokiem jest analiza konkurencji. W tym celu można wybrać się do pobliskich lokali i poobserwować jak wielu klientów odwiedza w ciągu dnia daną restaurację, jak duże zamówienia są dokonywane i co konkurencja posiada w swojej ofercie, a czego u nas nie ma. Inspirowanie się istniejącymi firmami to nic złego, o ile nie wykorzystuje się cudzych pomysłów do własnych celów, a jedynie korzysta z nich w formie motywacji do tworzenia własnych rozwiązań.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!