dpdpickup

Benefity na widelcu, czyli lunch w pracy

Benefity na widelcu, czyli lunch w pracy

Dynamicznie rozwijający się rynek pracy, sprawia, że zapotrzebowanie na specjalistów jest niezwykle wysokie. Starając się zdobyć najbardziej wykwalifikowanych pracowników oraz zapewnić im jak najlepsze warunki rozwoju, firmy prześcigają się w rozwiązaniach employer brandingowych – kreatywnych benefitach pozapłacowych, jak np. vouchery na zamówienia jedzenia z takich serwisów jak PizzaPortal.pl. Lunch powoli staje się już nowym dodatkiem pracowniczym na równi z opieką medyczną i kartami sportowymi.

Rynek kandydata i dynamicznie rozwijająca się kultura pracy sprawiają, że pracodawcy i pracownicy kładą duży nacisk na tzw. work-life balance. Istotne jest także, zapewnienie pracownikowi warunków, które sprawią, że będzie nie tylko zadowolony ze swojego miejsca pracy, ale także jego produktywność wzrośnie. Jednym z elementów, który w ostatnich latach zyskuje na popularności, jest posiłek w miejscu pracy. Owoce dostarczane do biura, karty przedpłacone umożliwiające stołowanie się w restauracjach w całej Polsce, śniadania firmowe czy dni tematyczne jak „pizza day” lub „słodkie poniedziałki” zadomowiają się w firmowych kalendarzach. Według ekspertów wspólne spożywanie posiłku sprzyja tworzeniu się więzi, integracji i dobrej atmosferze miejsca pracy.

W dobie rynku kandydata, pracodawcy coraz częściej wybierają niestandardowe rozwiązania myśląc o benefitach pozapłacowych. Najpopularniejsze są karty sportowe, pokoje relaksu, ale także dofinansowania do posiłków czy stołówka pracownicza. Czynnikiem sukcesu staje się również stała współpraca z platformami do zamawiania jedzenia online np. w formie zniżek lub voucherów. Już teraz pracodawcy zapewniają pracownikom specjalne vouchery na zamówienia z PizzaPortal.pl, dzięki czemu mogą skoncentrować się na swoich obowiązkach, a jedzenie zostanie dostarczone do nich dokładnie wtedy, gdy będą tego chcieli – mówi Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

Branża dostaw jedzenia w perspektywie działań employer brandingowych jest bardzo przyszłościowym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę jej rosnący potencjał. Polacy z roku na rok coraz chętniej korzystają z dostawy jedzenia nie tylko do domu, ale także do biura. Obecnie na zamówienia w dostawie wydajemy o 60-70 proc. więcej niż w roku ubiegłym, a sam rynek wart jest około 600 mln złotych.

Jedzenie gorących posiłków w porze lunchu staje się też powoli trendem zarówno wśród pracowników wielkich korporacji, jak i małych dynamicznie rozwijających się firm. Według badań przeprowadzonych przez serwis PizzaPortal.pl, Polacy do pracy najchętniej zamawiają potrawy kuchni amerykańskiej, włoską pizzę oraz burgery. Chociaż preferencje kulinarne różnią się nieznacznie w zależności od regionu Polski, to dziś przeciętnie na obiad zamawiany do pracy wydajemy od 30 do 40 zł.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!