Market świeżości DPD

AmRest przejmuje sieć Telepizza w Polsce

AmRest przejmuje sieć Telepizza w Polsce

Madryt, Hiszpania, 26 lipca 2018, AmRest (WSE: EAT), jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracyjnych w Europie, ogłasza podpisanie w dniu 26 lipca 2018 umowy Zakupu - Sprzedaży ("SPA") z TELE PIZZA, S.A.U., celem przejęcia sieci Telepizza w Polsce.

W wyniku transakcji AmRest nabędzie 36 restauracji własnych i jednocześnie zostanie operatorem 71 lokali franczyzowych Telepizza. Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie 100% udziałów TELEPIZZA POLAND Sp. z o.o., operatora marki Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swój portfel o 107 restauracji. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 8 mln EUR, przy czym ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji. Finalizacja umowy spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych.

Monika Czyż, Prezydent Pizza Hut w AmRest skomentowała: - „Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy".

AmRest z sukcesem umacnia swoją pozycję w Europie jako operatora w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Z uwagi na przejęcie biznesu Telepizza w Polsce i posiadanie praw masterfranczyzy dla marki Pizza Hut, Spółka widzi doskonałe perspektywy dalszego rozwoju sieci Pizza Hut we Francji, Niemczech, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, zarówno w modelu franczyzowym jak i poprzez otwarcia restauracji własnych.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!