Zdrowy tryb życia w pośpiechu. Czy to możliwe do pogodzenia?

Zdrowy tryb życia w pośpiechu

Styl życia, który obejmuje aktywność fizyczną, jakość i ilość snu oraz spożywane jedzenie, jest bardzo ważny dla zdrowia. Jak to wszystko pogodzić, gdy codzienność to walka z czasem, presja obowiązków zawodowych i prywatnych oraz nieustanny pośpiech? Oto kilka pomysłów.

Jak zainicjować zmiany trybu życia?

Nie mam czasu, jestem bardzo zajęty – znasz to? Życie w pośpiechu daje Ci usprawiedliwienie, że możesz spychać aktywność fizyczną na dalszy plan. Stres prowadzi Cię do szukania szybkich i niewłaściwych sposobów zaspokajania głodu. Fast food zjedzony na mieście, zamówiona pizza do domu przecież wystarczy. Śpisz za krótko, bo wieczorami siedzisz przed komputerem, by dokończyć projekt „na wczoraj”.

Zdrowy tryb życia staje się jednym z największych wyzwań współczesności. Wiele osób odpuszcza, bo uważają, że nie mają czasu na zmiany. A czy wiesz, że ewolucja z definicji następuje powoli? Wybierz najpierw to, co Twoim zdaniem będzie najłatwiejsze do zmiany w Twojej codziennej rutynie. Postaw na realistyczny, osiągalny cel, a potem pozwól, by stał się Twoim nawykiem.

Jak pogodzić zdrowie z życiem w pośpiechu?

Oto lista trzech kroków, które pomogą Ci zachować zdrowie, nawet gdy doba trwa dla Ciebie za krótko i ciągle gdzieś się spieszysz.

  1. Pij wodę. To ona transportuje składniki odżywcze, tlen i pomaga w produkcji energii. Około 2/3 ludzkiego ciała składa się z wody. Dlatego idealne średnie spożycie dla zdrowej osoby wynosi od 1,5 do 2 litrów tego płynu dziennie. Zawsze noś przy sobie butelkę z przefiltrowaną wodą.
  2. Stosuj zbilansowaną dietę. Jest niezbędna, abyś żył dłużej i miał energię do działania. Nie masz czasu na gotowanie? Mieszkasz w stolicy, a tu jada się dania na wynos? Dieta pudełkowa ekologiczna w Warszawie zaspokoi Twoje żywieniowe niedobory, a pyszne zestawy otrzymasz prosto do domu, do biura lub gdziekolwiek jesteś.
  3. Bądź aktywny fizycznie. Regularne ćwiczenia pomagają w utrzymaniu zdrowego i estetycznie pięknego ciała oraz ma fundamentalne znaczenie w profilaktyce różnych chorób. Nie musisz codziennie chodzić na siłownię. Wybierz schody zamiast windy. Po pracy wróć do domu na pieszo, a nie metrem. Zrób sobie spacer do sklepu.

Nie szukaj wymówek. Tak niewiele trzeba, by zadbać o zdrowy tryb życia, nawet gdy brakuje Ci czasu.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!