Sushi a dieta. Ile kalorii ma ten japoński przysmak i czy sprzyja odchudzaniu?

Sushi a dieta

Sushi to bez wątpienia jedna z najbardziej znanych potraw kuchni japońskiej. Od lat cieszy się popularnością także w Polsce. Po sushi sięgają ludzie w każdym wieku, w tym także coraz chętniej osoby walczące ze zbędnymi kilogramami. Okazuje się bowiem, że sushi jest nie tylko smaczne, ale także pożywne, lekkostrawne i niskokaloryczne, co ma niebagatelne znaczenie dla osób odchudzających się. Sprawdźmy, ile kalorii ma sushi, jakie warianty wybierać, jeśli zależy nam na schudnięciu oraz czy rzeczywiście potrawa ta sprzyja utracie zbędnych kilogramów!

Walory zdrowotne i dietetyczne sushi

Sushi przywędrowało do nas z Japonii. Popularna opowieść głosi, że to właśnie dzięki jego regularnemu spożywaniu Japończycy zawdzięczają nie tylko swój młody wygląd i długowieczność, ale także piękną, szczupłą sylwetkę. Jest w tym sporo prawdy, gdyż dieta mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni jest generalnie bardzo zdrowa – bazuje na niskoprzetworzonych produktach takich, jak gotowany na parze ryż, warzywa, ryby, owoce morza oraz ostre przyprawy, które podkręcają metabolizm.

Kwintesencja japońskich nawyków żywieniowych jest zamknięta właśnie w sushi. Potrawa ta powstaje na bazie ryżu zaprawionego octem jabłkowym, surowych lub gotowanych na parze warzyw, a także świeżych ryb i owoców morza. Dodatek ostrego chrzanu wasabi i imbiru nie tylko pozytywnie wpływa na smak potrawy, ale także wspomaga trawienie i tempo przemiany materii. Jakby tego było mało, sushi jest potrawą niskokaloryczną, zwłaszcza w porównaniu z typowymi daniami kuchni polskiej – w jednym kawałku tego przysmaku kryje się bowiem zaledwie ok. 40-60 kcal.

Nic więc dziwnego, że sushi w ostatnich latach stało się jedną z potraw szczególnie polecanych osobom odchudzającym się. Wynika to wprost z charakteru tego przysmaku, a więc niskiej kaloryczności, lekkostrawności oraz pożywności. Sushi mimo tego, że jest daniem lekkim, pozwala na skuteczne zaspokojenie głodu oraz chroni przed niekontrolowanym objadaniem się, które może zniweczyć efekty diety.

Walory zdrowotne i dietetyczne sushi

Jakie sushi w Krakowie wybrać będąc na diecie?

Warto jednak mieć świadomość, że sushi to nazwa, która obejmuje wiele różnych rodzajów tego japońskiego przysmaku. W czasie diety odchudzającej warto sięgać po te rodzaje sushi, które będą sprzyjały osiągnieciu jak najlepszych efektów w walce ze zbędnymi kilogramami. Kaloryczność sushi zależy bowiem od zastosowanych w nim dodatków, a te mogą znacząco się między sobą różnić.

Zamawiając sushi w Krakowie osoby na diecie powinny skupić się przede wszystkim na wariantach z owocami morza, warzywami, a także chudymi rybami takimi, jak chociażby tuńczyk, a unikać z kolei węgorza, łososia i ryby maślanej, które są dość tłuste. Warto także korzystać z usług sprawdzonych restauracji i dostawców sushi, którzy serwują wyłącznie świeże, bazujące na wysokiej jakości składnikach zestawy.

W niektórych miejscach istnieje także możliwość zastąpienia klasycznego białego ryżu jego brązowym, pełnoziarnistym odpowiednikiem. Do picia warto natomiast zamówić wodę niegazowaną lub, jak to robią Japończycy, pełną sprzyjających zgrabnej sylwetce antyoksydantów zieloną herbatę.

Artykuł powstał we współpracy z Haiku Sushi – dietetyczne sushi Kraków.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!