9 powodów, dla których warto pić smoothie

Dlaczego warto pić smoothie

1. Duża wszechstronność przygotowania

Robienie smoothie przypomina trochę robienie sałatki – dopóki masz jakieś warzywa i owoce w lodówce, to jesteś w stanie coś zrobić.

Wystarczy wziąć przypadkowe owoce i warzywa, dodać trochę płynu i po szybkim blendowaniu otrzymujesz przepyszną szklankę napoju.

Masło orzechowe, nasiona, świeże owoce i warzywa, mrożone owoce i warzywa, odżywki białkowe, słodziki, miód - możliwości są praktycznie nieograniczone.

2. Zwiększa spożycie owoców i warzyw

Jedzenie wystarczającej ilości owoców i warzyw ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia.

Niestety nie wszyscy z nas są w stanie zjeść odpowiednią ilość surowych warzyw i owoców.

Zjedzenie 200 g szpinaku nie jest wcale takie łatwe, no i przyjemne.

Co innego, gdy zblendujesz ten szpinak z jakimiś owocami i miodem - wypicie takiego napoju przychodzi już znacznie łatwiej.

3. Szybkie i łatwe przygotowanie

Wystarczy, że wrzucisz składniki do blendera, odczekasz minutę i możesz cieszyć się przepysznym smoothie.

Szczerze mówiąc, czasami proces mycia zajmuje dłużej niż samo przygotowania smoothie, zwłaszcza w przypadku dużych blenderów kielichowych.

4. Przenośna przekąska do pracy

Przygotowane smoothie bez najmniejszego problemu możesz przewozić w szczelnie zamkniętym słoiku lub wszelkiej maści butelka, bidonach.

5. Lepsze wchłanianie składników odżywczych

Ze względu na płynną postać składniki odżywcze i witaminy wchłaniają się z naszego przewodu pokarmowego znacznie szybciej niż gdybyśmy spożywali owoce i warzywa użyte do przygotowania takiego smoothie w postaci stałej.

6. Zwiększone spożycie błonnika

Błonnik wspomaga układ trawienny, a także pomaga w walce z cukrzycą.

Niektóre pokarmy bogate w błonnik, które możesz dodawać do smoothie to:

  • maliny
  • jeżyny
  • truskawki
  • gruszki
  • jabłka
  • banany
  • zielone warzywa liściaste
  • siemię lniane

smoothie przyspieszają metabolizm i odtruwają organizm

7. Przyspieszają metabolizm i odtruwają organizm

Wspomniany powyżej błonnik ma jeszcze jedną bardzo ważną funkcję - przyspiesza metabolizm Twojego organizmu.

Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć i chcesz szybko zrzucić kilka kilogramów, to smoothie pomogą Ci spalić tłuszcz i zbudować mięśnie.

Dodatkowo wiele owoców i warzyw zawiera również minerały, które pomagają oczyścić nasz organizm.

8. Przyspieszają regenerację organizmu po treningu

Wypicie smoothie po treningu uzupełnia utracona wodę, a także dostarcza minerałów i witamin potrzebnych do regeneracji.

Możesz je również spożywać jako smaczną i zdrową przekąskę przed treningiem.

9. Pomagają radzić sobie z apetytem na jedzenie

Jedną z zalet spożywania smoothie na śniadanie jest to, że stanowią one bardzo dobre źródło energii i białka.

Wyższe spożycie białka sprawia, że czujemy się pełni, co zmniejsza apetyt na jedzenie w ciągu dnia - białka są rozkładane przez nasz układ pokarmowy znacznie dłużej niż cukry.

Białko pomaga również zapobiegać utracie mięśni podczas odchudzania w przypadku gdy stosujesz deficyt kaloryczny.

Składniki wysokobiałkowe obejmują:

  • migdały
  • masło orzechowe
  • nasiona lnu
  • mleko sojowe
  • białko w proszku
  • jajka
Artykuł reklamowy

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!