dpdpickup

Jak zmniejszyć rotację pracowników restauracji?

Jak zmniejszyć rotację pracowników restauracji

Restauracje słyną z wysokiej rotacji. Oczywiście czasami pożegnanie z pracownikami jest nieuniknione, ale istnieje kilka sposobów, dzięki którym pracownicy będą zadowoleni z bycia częścią zespołu. Omówimy niektóre z najczęstszych powodów, dla których pracownicy rezygnują z pracy w restauracji, oraz niektóre strategie, których możesz użyć, aby ludzie byli szczęśliwsi na dłużej. Udostępniliśmy również informacje o tym, jak zatrzymać swoich pracowników w tych niepewnych czasach spowodowanych epidemią koronawirusa.

Dlaczego utrzymanie pracowników jest ważne?

Za każdym razem, gdy pracownik odchodzi z firmy — nawet jeśli był tam tylko jeden dzień — zastąpienie go kosztuje około dwa razy tyle, co pracownik , co oznacza, że ​​złe zatrudnienie jest szkodliwe dla Twojego budżetu.

Wskazówki dotyczące zmniejszenia rotacji pracowników w Twojej restauracji

Każdy członek Twojego personelu to osoba z własnymi unikalnymi mocnymi i słabymi stronami. Zwróć szczególną uwagę na to, gdzie każda osoba walczy i się wyróżnia. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, aby wszyscy byli szczęśliwi, ale istnieje kilka typowych powodów, dla których ludzie często odchodzą z pracy. Podejmując wysiłek, aby rozwiązać niektóre z tych rzeczy, zanim staną się problemem, masz większą szansę na zbudowanie zespołu, który będzie się trzymał.

1. Zajmij się unikalnymi potrzebami każdej osoby

Niezależnie od tego, czy jest to ich pierwszy dzień, czy dziesiąty rok w restauracji, spróbuj pokazać wszystkim członkom zespołu, że są cenioną częścią zespołu.

  • Dobry start —  nie każdy dobrze reaguje na wprowadzenie typu „toń lub pływaj”. wprowadź każdego pracownika na dane stanowisko.
  • Dbaj o cele długoterminowe —  zapewnij możliwość szkoleń i rozwoju.
  • Otwarte konwersacje — rozmawiaj regularnie z każdym członkiem personelu, aby upewnić się, że jest zadowolony z pracy. Zawsze powinieneś starać się rozwiązać wszelkie problemy, na które zwracają uwagę.

2. Zainwestuj w swój personel

Większość pracowników przenosi się do nowej pracy z powodów finansowych. Płacąc swoim pracownikom konkurencyjne wynagrodzenie i zwiększając ich zarobki z biegiem czasu, zmniejszasz prawdopodobieństwo wystąpienia dużej rotacji. Jednak miejsce pracy to coś więcej niż tylko wypłata. Zachęcanie do nauki i rozwoju, a także tworzenie bezpiecznej i przyjemnej atmosfery to duży krok w kierunku szczęścia Twoich pracowników. Oto kilka sposobów na inwestowanie w swoich pracowników:

  • Opłacaj zajęcia i szkolenia — nie tylko płacenie pracownikom za zdobycie zewnętrznej wiedzy i doświadczenia to świetna zachęta dla nich do pozostania w restauracji, ale Twoja firma również czerpie korzyści z posiadania w zespole bardziej kompetentnych ludzi. Zdobywanie nowych umiejętności, które mogą zastosować w swoich codziennych zadaniach, może również pomóc ludziom znaleźć wartość w swojej pracy.
  • Zapewnij swojemu personelowi uniformy — stwórz jednolity i profesjonalnie wyglądający personel, zapewniając swoim pracownikom uniformy wysokiej jakości . Nie tylko możesz upewnić się, że wyglądają dobrze, ale możesz również upewnić się, że uniformy są wygodne i pozwalają im wykonywać swoją pracę najlepiej, jak potrafią. 
  • Stwórz hierarchię z miejscem na rozwój — zapewniając hierarchiczną drabinę w swojej restauracji, Twoi pracownicy będą zmotywowani do pozostania w Twojej firmie dłużej z celem, do którego należy dążyć. 

3. Oferuj bezpłatne zachęty dla swoich pracowników

Dobra praca to coś więcej niż zarabianie pieniędzy. Tworzenie bezpiecznego i szczęśliwego środowiska pracy, w którym ludzie czują się słyszani i doceniani, to duży krok w kierunku poprawy kultury firmy. Niektóre z najłatwiejszych i najczęstszych zachęt to:

  • Posiłek na zmianę - Oferowanie darmowego jedzenia może poprawić morale, a jako dodatkowy bonus, zapoznasz personel z menu, aby mogli prowadzić świadome rozmowy z klientami. Zapewnienie każdej osobie jednego bezpłatnego posiłku na zmianę to naprawdę korzystna dla wszystkich.
  • Zajęcia grupowe - Zainwestuj w małe zajęcia grupowe lub uroczystości świąteczne. Te gesty mogą sprawić, że Twoi pracownicy poczują się doceniani.
  • Pracownik roku — możesz zaoferować zachętę dla członków personelu, którzy zostali wybrani pracownikami roku, na przykład kartę podarunkową. Ogłoś zwycięzcę w okresie świątecznym, aby zapewnić dodatkową radość na koniec roku.
  • Organizuj konkursy sprzedaży dla kelnerów — stwórz zdrową konkurencję, śledząc sprzedaż i przyznając nagrodę kelnerowi, który sprzedaje najwięcej pozycji menu, na przykład specjalny koktajl lub deser. Możesz to zrobić raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Jak w pierwszej kolejności zatrudnić odpowiednich ludzi?

Przeprowadzanie wywiadów z potencjalnymi pracownikami to sztuka. To częściowo intuicja, a częściowo praktyka. Ale jest trzecia część: strategia.

Chociaż nie ma niezawodnego sposobu na zatrzymanie ludzi, te rozwiązania mogą pomóc Twoim pracownikom poczuć się zainwestowanym w Twoją firmę. Słuchaj swoich pracowników. Traktuj każdą osobę indywidualnie z wyjątkowymi potrzebami, zwłaszcza w okresie szkolenia . Zapewnij godziwą rekompensatę, dając odpowiednie podwyżki. I nie zapominaj, że drobne dodatki (takie jak posiłki dla personelu i uroczystości świąteczne) mogą zwiększyć lojalność i szczęście personelu. Nigdy nie jest za późno, aby zacząć wdrażać techniki, aby utrzymać najlepsze treści pracowników.

  • Zapytaj o referencje. I sprawdź je!
  • Czy z ich CV wynika, że ​​często zmieniają pracę?
  • Podejdź strategicznie do pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Nie zadowalaj się pierwszą osobą, która złoży wniosek — spróbuj sprawdzić, czy pasowałaby do kultury Twojej firmy i czy posiada umiejętności i odpowiedzialność niezbędne do wykonywania wszystkich codziennych zadań.

Chociaż nie ma niezawodnego sposobu na zatrzymanie ludzi, te rozwiązania mogą pomóc Twoim pracownikom poczuć się zainwestowanym w Twoją firmę. Słuchaj swoich pracowników. Traktuj każdą osobę indywidualnie z wyjątkowymi potrzebami, zwłaszcza w okresie szkolenia . Zapewnij godziwą rekompensatę, dając odpowiednie podwyżki. I nie zapominaj, że drobne dodatki (takie jak posiłki dla personelu i uroczystości świąteczne) mogą zwiększyć lojalność i szczęście personelu. Nigdy nie jest za późno, aby zacząć wdrażać techniki, aby utrzymać najlepsze treści pracowników.

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. 

Słowa kluczowe
spotkania z personelem kontrola personelu w gastronomii zarządzanie personelem motywowanie personelu szkolenia personelu