Rozpoczęła się szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej

„Spróbuj! A nóż, widelec zasmakujesz!” to hasło najnowszej edycji festiwalu. Akcja organizowana jest od 2018 roku w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne przez sieć hurtowni MAKRO Polska. W Tygodniu Kuchni Polskiej udział bierze blisko 400 restauracji z całej Polski. Wydarzenie potrwa do 24 listopada.

Tydzień Kuchni Polskiej to akcja organizowana w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw. Blisko 400 restauracji z całego kraju zaprasza konsumentów na wyjątkowe, dedykowane menu nawiązujące do kuchni polskiej w cenie 69 lub 99 zł.

Motywem szóstej edycji festiwalu są symbole poszczególnych regionów Polski. Na wizytę do restauracji zapraszają między innymi: Syrenka warszawska, krakowski Lajkonik, poznańskie Koziołki czy Krasnale wrocławskie.

–  W tym roku bohaterami Tygodnia Kuchni Polskiej są regionalne symbole. W ten sposób chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić, jak ważna w naszej kulturze jest lokalność oraz tradycje poszczególnych obszarów Polski. W menu przygotowanym w ramach akcji można znaleźć bardziej znane regionalne potrawy, takie jak: poznańskie pyry, krakowskie moskole czy mniej rozpoznawalne, jak na przykład zupa sowiogórska – mówi Katarzyna Wąsowicz, Starszy Kierownik Działu Trade Marketingu w MAKRO Polska.

Rozpoczęła się szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej

Podczas festiwalu goście mogą więc spróbować klasycznych dań w nowoczesnej odsłonie, takich jak między innymi: staropolski żur przygotowany na zakwasie z mąki żytnio-razowej z warzywami korzeniowymi oraz z dodatkiem jajka poche i krokietów z białej kiełbasy, śledź po krakowsku w przyprawach korzennych czy wuzetka z lodami z palonego masła. Nie zabraknie także wegetariańskich opcji potraw, jak na przykład: pieczona kalarepa podana z kaszą gryczaną, majonezem cytrynowym z sosem aioli czy gołąbki z kaszą gryczaną i grzybami, puree z musztardą francuską, sosem śmietanowym i z borowikami.

Szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej

Patronami medialnymi festiwalu są Przegląd Gastronomiczny, KukBuk, Poradnik Restauratora, Raport Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Gastrowiedza, Szef Kuchni, FoodService oraz Nasze Miasto.