• Doradztwo gastronomiczne

  • Sprawdź nasze usługi w gastronomii

    Usługi prawne w gastronomii

Skuteczny brand marketing, czyli czego nie powinno zabraknąć na branżowych konferencjach

Skuteczny brand marketing, czyli czego nie powinno zabraknąć na branżowych konferencjach

Organizacja branżowej konferencji nie należy do łatwych zadań. Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik i profesjonalnie przygotowane. Na samym początku trzeba przygotować ciekawy temat konferencji wokół którego prowadzone będą prelekcje, a także pokazywane prezentacje. Wszystko powinno być zorganizowane w taki sposób, aby żadna z zaproszonych firm nie czuła się pominięta, a potrzeby gości zaspokojone, dzięki np. zadbaniu o napoje na konferencje. Oczywiście konferencje branżowe służą zacieśnianiu kontaktów, poznawaniu innowacji w branży, a także pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych. To także możliwość wypromowania swojej marki. Zatem o czym należy pamiętać?

Dobra lokalizacja i odpowiedni sprzęt audiowizualny

Organizacja imprezy branżowej np. dla branży turystyczno-hotelowej, motoryzacyjnej czy ślubnej wymaga znalezienia odpowiedniej lokalizacji. Trzeba wziąć pod uwagę liczbę gości, a także program imprezy, aby sala konferencyjna czy bankietowa była wystarczająco duża, ale nie powodująca dyskomfortu zbyt rozległej przestrzeni, która nie wpływa dobrze na skupienie, a jednocześnie może stworzyć problem z odpowiednią akustyką. Ta powinna być bez zarzutu. W końcu zaplanowane bloki tematyczne, w których swoje poglądy, pomysły oraz analizy przedstawiać będą poszczególni przedstawiciele firm, a także zaproszeni specjaliści, również z branż pokrewnych powinny być nie tylko ciekawe, ale dobrze słyszalne i zapewniające wysokiej jakości odbiór wizualny w przypadku przygotowanych prezentacji i filmów. Po każdej prelekcji może być przewidziany czas na zadawanie pytań, czy po bloku tematycznym – na dyskusję na dany temat, dlatego przygotowanie od strony technicznej jest tu niezbędne.

Catering i napoje na konferencje – strawa nie tylko dla umysłu, ale również dla ciała

Catering i napoje na konferencje

Żaden event branżowy nie może odbyć się bez przygotowanego cateringu dla gości. Trzeba wziąć pod uwagę różnorodne preferencje, a także charakter imprezy, czy część poczęstunku związana jest z organizowanym bankietem, czy stanowi dopełnienie prowadzonych rozmów w salach konferencynych. Zorganizowana z rozmachem konferencja może wymagać jednego i drugiego. Dlatego w czasie części głównej z wystąpieniami do dyspozycji gości powinna być zimna płyta, a także napoje na konferencje z logo firmy, która ją organizuje, bądź kilku firm sponsorujących konferencję. Napoje reklamowe to skuteczny brand marketing, nie można jednak zapomnieć również o patronacie medialnym. Jeśli zgłoszenia na konferencję mają charakter otwarty, to warto wypromować ją wcześniej w mediach, zarówno w radiu, lokalnej telewizji, jak i internecie, aby jak najwięcej firm z branży zgłosiło swój udział w konferencji. Przedstawiciele mediów powinni być obecni również na samej imprezie. Relacja z niej może przysłużyć się do popularyzacji innowacyjnych rozwiązań i pozyskania nowych klientów.

Część nieoficjalna dobrana do charakteru imprezy

W części nieoficjalnej mogą odbywać się konkursy, w których nagrodą mogą być gadżety reklamowe. To kolejny sposób na wypromowanie marki. Oczywiście może ona zawierać także występy artystyczne, koncerty, czy pokazy barmańskie. Z pewnością będą one mile widziane na konferencji związanej z branżą muzyki klubowej. Z kolei dla branży motoryzacyjnej, gdy konferencja odbywa się blisko toru wyścigowego, atrakcją może być przejazd po torze albo pokaz starych samochodów.

Targi, wystawy organizowane w ramach konferencji

Konferencja branżowa może mieć również charakter autoprezentacji firmy w ramach organizowanych targów i wystaw. Każda firma może mieć swoje stanowisko, a przy nim indywidualne napoje reklamowe. Zaprojektowanie napojów z logo i wprowadzenie ich do obiegu na konferencji umożliwia zwiększenie rozpoznawalności marki. Na konferencji branży modowej mogą odbywać się pokazy, a hostessy mogą rozdawać zaproszonym gościom torby reklamowe m.in. z napojami z logo.

Organizowanie i udział w konferencjach branżowych, może być okazją do wypromowania marki czy innowacyjnych produktów. Dlatego niewątpliwie trzeba się do niej dobrze przygotować. Prezenty w postaci toreb reklamowych są zawsze mile widziane, a jednym z najprostszych, a zarazem trafnych dla wielu branż pomysłów jest sięgnięcie po indywidualne napoje z zaprojektowaną i dedykowaną dla firmy etykietą.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!