Skuteczny brand marketing, czyli czego nie powinno zabraknąć na branżowych konferencjach
Organizacja branżowej konferencji nie należy do łatwych zadań. Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik i profesjonalnie przygotowane. Na samym początku trzeba przygotować ciekawy temat konferencji wokół którego prowadzone będą prelekcje, a także pokazywane prezentacje. Wszystko powinno być zorganizowane w taki sposób, aby żadna z zaproszonych firm nie czuła się pominięta, a potrzeby gości zaspokojone, dzięki np. zadbaniu o napoje na konferencje. Oczywiście konferencje branżowe służą zacieśnianiu kontaktów, poznawaniu innowacji w branży, a także pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych. To także możliwość wypromowania swojej marki. Zatem o czym należy pamiętać?
Dobra lokalizacja i odpowiedni sprzęt audiowizualny
Organizacja imprezy branżowej np. dla branży turystyczno-hotelowej, motoryzacyjnej czy ślubnej wymaga znalezienia odpowiedniej lokalizacji. Trzeba wziąć pod uwagę liczbę gości, a także program imprezy, aby sala konferencyjna czy bankietowa była wystarczająco duża, ale nie powodująca dyskomfortu zbyt rozległej przestrzeni, która nie wpływa dobrze na skupienie, a jednocześnie może stworzyć problem z odpowiednią akustyką. Ta powinna być bez zarzutu. W końcu zaplanowane bloki tematyczne, w których swoje poglądy, pomysły oraz analizy przedstawiać będą poszczególni przedstawiciele firm, a także zaproszeni specjaliści, również z branż pokrewnych powinny być nie tylko ciekawe, ale dobrze słyszalne i zapewniające wysokiej jakości odbiór wizualny w przypadku przygotowanych prezentacji i filmów. Po każdej prelekcji może być przewidziany czas na zadawanie pytań, czy po bloku tematycznym – na dyskusję na dany temat, dlatego przygotowanie od strony technicznej jest tu niezbędne.
Catering i napoje na konferencje – strawa nie tylko dla umysłu, ale również dla ciała
Żaden event branżowy nie może odbyć się bez przygotowanego cateringu dla gości. Trzeba wziąć pod uwagę różnorodne preferencje, a także charakter imprezy, czy część poczęstunku związana jest z organizowanym bankietem, czy stanowi dopełnienie prowadzonych rozmów w salach konferencynych. Zorganizowana z rozmachem konferencja może wymagać jednego i drugiego. Dlatego w czasie części głównej z wystąpieniami do dyspozycji gości powinna być zimna płyta, a także napoje na konferencje z logo firmy, która ją organizuje, bądź kilku firm sponsorujących konferencję. Napoje reklamowe to skuteczny brand marketing, nie można jednak zapomnieć również o patronacie medialnym. Jeśli zgłoszenia na konferencję mają charakter otwarty, to warto wypromować ją wcześniej w mediach, zarówno w radiu, lokalnej telewizji, jak i internecie, aby jak najwięcej firm z branży zgłosiło swój udział w konferencji. Przedstawiciele mediów powinni być obecni również na samej imprezie. Relacja z niej może przysłużyć się do popularyzacji innowacyjnych rozwiązań i pozyskania nowych klientów.
Część nieoficjalna dobrana do charakteru imprezy
W części nieoficjalnej mogą odbywać się konkursy, w których nagrodą mogą być gadżety reklamowe. To kolejny sposób na wypromowanie marki. Oczywiście może ona zawierać także występy artystyczne, koncerty, czy pokazy barmańskie. Z pewnością będą one mile widziane na konferencji związanej z branżą muzyki klubowej. Z kolei dla branży motoryzacyjnej, gdy konferencja odbywa się blisko toru wyścigowego, atrakcją może być przejazd po torze albo pokaz starych samochodów.
Targi, wystawy organizowane w ramach konferencji
Konferencja branżowa może mieć również charakter autoprezentacji firmy w ramach organizowanych targów i wystaw. Każda firma może mieć swoje stanowisko, a przy nim indywidualne napoje reklamowe. Zaprojektowanie napojów z logo i wprowadzenie ich do obiegu na konferencji umożliwia zwiększenie rozpoznawalności marki. Na konferencji branży modowej mogą odbywać się pokazy, a hostessy mogą rozdawać zaproszonym gościom torby reklamowe m.in. z napojami z logo.
Organizowanie i udział w konferencjach branżowych, może być okazją do wypromowania marki czy innowacyjnych produktów. Dlatego niewątpliwie trzeba się do niej dobrze przygotować. Prezenty w postaci toreb reklamowych są zawsze mile widziane, a jednym z najprostszych, a zarazem trafnych dla wielu branż pomysłów jest sięgnięcie po indywidualne napoje z zaprojektowaną i dedykowaną dla firmy etykietą.