Muzyka zwiększa satysfakcję Gości w lokalu gastronomicznym
Dane wskazują, że jakościowa muzyka znacznie zwiększa satysfakcję klientów z zakupów czy usług w lokalach usługowych. Według badań aż 81% klientów i klientek uważa, że muzyka w przestrzeni handlowej poprawia ich nastrój, zaś dla 50% osób ważne jest, by w lokalu grała muzyka, którą lubią. Darmowa, bezlicencyjna oprawa dźwiękowa działa znacznie gorzej.
O tym, jak brzmienia wpływają na zachowania konsumenckie, mówi nowa kampania ZAiKS-u – Muzyka Napędza Biznes. Nie jest ani o poglądach, ani gustach. To twarde dane o klientach i ich preferencjach.
Czy wiesz, że…
- Wprowadzenie odpowiedniej muzyki do biznesu zwiększa szanse o ponad połowę na odróżnienie się od konkurencji, potencjalne zakupy, pozytywne skojarzenia, polecenia i powroty klientów?
- Pasująca do miejsca muzyka może zwiększyć przychody o 20%, a długość pobytu klientów o 30%?
- 81% klientów uważa, że muzyka w przestrzeni handlowej poprawia ich nastrój?
- Kiedy w lokalu nie gra muzyka, ponad 2/3 klientów go opuści ze względu na brak odpowiedniej atmosfery, a brak muzyki jest najbardziej dotkliwy w przypadku pubów, kawiarni, czy restauracji?
-
W przypadku marek wykorzystujących muzykę zgodną z tożsamością marki o 96% wzrasta prawdopodobieństwo, że marka zostanie zapamiętana?
Na stronie kampanii Muzyka Napędza Biznes przedsiębiorcy dowiedzą się, jak wzmacniać swój biznes za pomocą muzyki. Ignorowanie jej wpływu na zachowanie konsumentów jest zgubne – dziś podejmujemy decyzje ekspresowo, a wrażenia sensoryczne mają ogromne przełożenie na codzienne wybory. Słuch to najważniejszy, obok wzroku i węchu, zmysł, którym odbieramy rzeczywistość.
– Przedsiębiorcy szukają oszczędności w taniej lub darmowej muzyce. Są to albo nikomu nieznane utwory, albo wręcz same melodie, które nie mają nic wspólnego z muzyką, którą klienci wybraliby świadomie dla siebie. Oszczędności są iluzoryczne. Darmowa muzyka to droga na skróty i choć wydaje się kusząca, może prowadzić wręcz do spadku obrotów – mówi Paweł Michalik, dyrektor ds. Rozwoju Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.