Muzyka zwiększa satysfakcję Gości w lokalu gastronomicznym

Muzyka w restauracji

Dane wskazują, że jakościowa muzyka znacznie zwiększa satysfakcję klientów z zakupów czy usług w lokalach usługowych. Według badań aż 81% klientów i klientek uważa, że muzyka w przestrzeni handlowej poprawia ich nastrój, zaś dla 50% osób ważne jest, by w lokalu grała muzyka, którą lubią. Darmowa, bezlicencyjna oprawa dźwiękowa działa znacznie gorzej.

O tym, jak brzmienia wpływają na zachowania konsumenckie, mówi nowa kampania ZAiKS-u – Muzyka Napędza Biznes. Nie jest ani o poglądach, ani gustach. To twarde dane o klientach i ich preferencjach. 

Stowarzyszenia Autorów ZAiKS

Czy wiesz, że…

  • Wprowadzenie odpowiedniej muzyki do biznesu zwiększa szanse o ponad połowę na odróżnienie się od konkurencji, potencjalne zakupy, pozytywne skojarzenia, polecenia i powroty klientów?
  • Pasująca do miejsca muzyka może zwiększyć przychody o 20%, a długość pobytu klientów o 30%?
  • 81% klientów uważa, że muzyka w przestrzeni handlowej poprawia ich nastrój?
  • Kiedy w lokalu nie gra muzyka, ponad 2/3 klientów go opuści ze względu na brak odpowiedniej atmosfery, a brak muzyki jest najbardziej dotkliwy w przypadku pubów, kawiarni, czy restauracji?
  • W przypadku marek wykorzystujących muzykę zgodną z tożsamością marki o 96% wzrasta prawdopodobieństwo, że marka zostanie zapamiętana?

    Muzyka Napędza Biznes

Na stronie kampanii Muzyka Napędza Biznes przedsiębiorcy dowiedzą się, jak wzmacniać swój biznes za pomocą muzyki. Ignorowanie jej wpływu na zachowanie konsumentów jest zgubne – dziś podejmujemy decyzje ekspresowo, a wrażenia sensoryczne mają ogromne przełożenie na codzienne wybory. Słuch to najważniejszy, obok wzroku i węchu, zmysł, którym odbieramy rzeczywistość.

– Przedsiębiorcy szukają oszczędności w taniej lub darmowej muzyce. Są to albo nikomu nieznane utwory, albo wręcz same melodie, które nie mają nic wspólnego z muzyką, którą klienci wybraliby świadomie dla siebie. Oszczędności są iluzoryczne. Darmowa muzyka to droga na skróty i choć wydaje się kusząca, może prowadzić wręcz do spadku obrotów – mówi Paweł Michalik, dyrektor ds. Rozwoju Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.