Box To Good To Go: nowy kanał dystrybucji nadwyżek żywności dla producentów

Too Good To Go, największy na świecie marketplace do sprzedaży nadwyżek żywności, wprowadza usługę Box Too Good To Go. Nowe rozwiązanie pozwala producentom unikać marnowania nadwyżek, zmieniając starty w zysk. Too Good To Go skupuje produkty, które nie mogły trafić do tradycyjnej sprzedaży i tworzy dla nich nowy, skuteczny i zrównoważony kanał dystrybucji, odciążając partnerów z logistyki.
Firma wpływu społecznego Too Good To Go pomaga już 8 tys. lokalnym biznesom w Polsce odblokować zysk z niesprzedanej, nadwyżkowej żywności dzięki Paczkom Niespodziankom. Teraz, w ramach nowej usługi Box Too Good To Go, firma rozszerza swój model biznesowy o kolejny obszar łańcucha dostaw, dedykując rozwiązanie producentom i hurtownikom. Zyskają na tym również użytkownicy kupując większe ilości produktów od znanych marek za mniej z wygodną dostawą do domu lub Paczkomatu.
Too Good To Go rozszerza ofertę
Każdego roku w Europie około 11 milionów ton żywności marnuje się na etapie produkcji i przetwórstwa, co prowadzi do strat sięgających 15 miliardów euro rocznie (Eurostat, 2023). Producenci, hurtownicy czy retailerzy często posiadają w pełni wartościowe produkty, które nie trafiają do standardowej sprzedaży – na przykład z powodu zmiany opakowania, nadprodukcji, uszkodzenia etykiet czy innych błędów. Dotychczas firmy miały problem ze sprzedażą takich towarów. Wraz z wprowadzeniem Box Too Good To Go to się może zmienić.
W nowej usłudze Too Good To Go skupuje nadwyżki jedzenia bezpośrednio od producentów i hurtowników, by następnie tworzyć z nich Boxy dopasowane do oczekiwań konsumentów. Partnerzy wysyłają swoje produkty do centrum logistycznego, a Too Good To Go zajmuje się resztą. Usługa odblokuje nowe źródła przychodu dla partnerów, ale także redukuje obciążenia logistyczne. Dzięki temu firmy zyskują efektywny kanał sprzedaży, do którego dostęp ma 4-milionowa społeczność użytkowników.
Znane produkty w atrakcyjnych cenach
Boxy Too Good To Go zawierają łatwe w przechowywaniu produkty spożywcze od znanych marek, m.in. Sonko, Heinz, OSHEE, Pudliszki, Mieszko. W zależności od kategorii to od kilku do kilkudziesięciu artykułów na różne okazje, w tym posiłki, napoje czy paczki z przekąskami. Zawartość opisana jest w aplikacji przed dokonaniem zakupu. Wyjątkiem jest Box Niespodzianka, w którym znajduje się mix produktów i jest to element zaskoczenia. Boxy dostarczane są pod wskazany przez użytkownika adres.
Z radością wprowadzamy Box Too Good To Go, który odpowiada na problem marnowania jedzenia w kolejnym obszarze łańcucha dostaw. Dzięki nowej usłudze obciążamy naszych partnerów z trudów związanych z logistyką, by w prosty sposób rozdysponować nadwyżki produktów wśród naszej zaangażowanej społeczności. Box Too Good To Go to kolejny kamień milowy w skutecznych działaniach przeciwko marnowaniu jedzenia - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go.
Razem z Too Good To Go podjęliśmy kroki w kierunku redukcji marnowania żywności. Usługa Box Too Good To Go umożliwia nam efektywną dystrybucję produktów, które z różnych względów nie mogły trafić do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Dzięki temu konsumenci zyskują łatwy dostęp do wysokiej jakości produktów w korzystnych cenach, dostarczanych wygodnie do ich domów - mówi Eliza Olech, Brand Manager SONKO.
Realna zmiana dla planety i biznesów
Box Too Good To Go ma mierzalny, pozytywny wpływ na środowisko i pomaga producentom osiągać cele w zakresie ESG. Uratowanie jednego Boxa przed zmarnowaniem to ekwiwalent 15,7 kg unikniętych emisji CO2e i niepotrzebnego wykorzystania 4 698 litrów wody. Too Good To Go współpracuje już z ponad 170 000 partnerami w 19 krajach, tworząc globalną sieć liczącą ponad 100 milionów aktywnych użytkowników. Globalnie Too Good To Go ratuje 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 80 000 posiłków ląduje w koszu, co pokazuje, że wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ.