Good Chicken kolejna marka franczyzowa w Sweet Gallery

Good Chicken to już 5 marka franczyzowa Sweet Gallery z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów. To odpowiedź na nowoczesne trendy kulinarne oraz potrzeby młodego pokolenia, szczególnie w mniejszych miejscowościach.
Good Chicken celuje nie tylko w większe aglomeracje, ale również w mniejsze miejscowości, gdzie trudno o kulinarną różnorodność. Marka oferuje produkt dotychczas dostępny wyłącznie w dużych miastach oraz przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Marka Good Chicken wyszła naprzeciw mieszkańcom małych aglomeracji, którzy szukają odmiany w tradycyjnym jedzeniu. – Polacy bardzo chętnie sięgają po kurczaki w chrupiącej panierce, skrzydełka, nuggetsy i stripsy, które podajemy w formie burgerów, gyrosów czy wrapów. Do tego usługa take away jest bardzo wygodna, szczególnie pod kątem szybkiej przekąski – mówi Marcin Olesiak, członek zarządu Sweet Gallery, do której należą już marki Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGleato.
Sweet Gallery skutecznie podbija rynek w segmencie street food. W tej chwili w ramach jej wszystkich sieci funkcjonuje blisko 900 mobilnych punktów, co daje ok. 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie street-food.
Sieć franczyzowa Good Chicken także należy do segmentu street-food, który jest atrakcyjny dla wszystkich grup wiekowych, szczególnie wśród młodzieży. Zdaniem Katarzyny Krzemińskiej – Malon, Marketing & PR Managera Sweet Gallery, w tej chwili „Zetki” to silna grupa konsumencka, która podąża za nowościami, zachodnią kulturą i nowymi trendami. – Good Chicken łaczy to wszystko, oferując modną alternatywę w segmencie street food. Postanowiliśmy to wykorzystać, dlatego rozszerzamy zasięg działalności Sweet Gallery o markę z ofertą dań na bazie kurczaka – zapewnia Katarzyna Krzemińska Malon.
Oficjalny debiut Good Chicken na rynku poprzedziły dwuletnie testy. W pierwszej kolejności powstały punkty własne sieci, gdzie weryfikowane były wszystkie pomysły i rozwiązania, począwszy od funkcjonowania punktu na poziomie technicznym, menedżerskim oraz gastronomicznym. Kluczowym czynnikiem była część gastronomiczna biznesu. Podstawą była najwyższa jakość mięsa, które przeszło mocną selekcję. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty w centralnym magazynie bezpośrednio u franczyzodawcy. Jest to wymóg bezwzględny we współpracy franczyzowej.
Inwestycja w punkt to kwota od 15 tys. zł netto. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorcy Good Chicken otrzymują w formie przyczepy w pełni wyposażony i gotowy do pracy punkt gastronomiczny. Działalność można więc rozpocząć bez konieczności adaptacji wnętrza do standardów sieci, jak w przypadku biznesów stacjonarnych.
Pozyskanie lokalizacji leży po stronie franczyzodawcy. Franczyzobiorcy otrzymują trzy propozycje do wyboru. Wszystkie lokalizacje zweryfikowane są m.in. pod względem potencjału sprzedażowego, natężenia ruchu i profilu klienta. Good Chicken negocjuje również stawki najmu powierzchni handlowej oraz załatwia pozostałe formalności.
Good Chicken to biznes całoroczny, który można łączyć z inną działalnością zawodową i życiem prywatnym. Po odliczeniu wszystkich kosztów franczyzobiorcy zostaje nawet 15 tys. zł na rękę miesięcznie.
By zostać franczyzobiorcą Good Chicken nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii. Sieć zapewnia kompleksowe szkolenie teoretyczno-praktyczne, które m.in. obejmuje wiedzę z przygotowywania potraw zgodnie z autorskimi recepturami Good Chicken, przestrzegania higieny, bezpieczeństwa produkcji, technik sprzedaży i zarządzanie punktem. Ponadto każdy franczyzobiorca ma swojego opiekuna, który jest z nim w stałym kontakcie od pierwszego dnia współpracy.
Aktualnie w sieci funkcjonują 3 punkty franczyzowe oraz 3 punkty własne. W tym roku sieć planuje otworzyć od 20 do 30 punktów Good Chicken na terenie całej Polski.