transport żywności kurierem

Geopost, właściciel DPD, wzmacnia usługi dostaw poza domem (OOH), łącząc obecnie 28 krajów w Europie

DPD wzmacnia usługi dostaw

Dostawa poza domem jest kluczowym filarem strategicznej mapy drogowej Geopost „Together & Beyond” ogłoszonej w 2021 roku. Kładąc nacisk na klienta w centrum swojej działalności, Geopost oferuje zarówno dostawy do domu, jak i poza domem w całej Europie, aby zaspokoić wszystkie rodzaje potrzeb wyrażanych przez konsumentów. Jeśli chodzi o dostawy poza domem, Geopost wykorzystuje swoją wiedzę rynkową, aby określić właściwą kombinację punktów i automatów paczkowych w oparciu o lokalne preferencje kulturowe i uwarunkowania miejskie i poza miastami. Umożliwia to firmie, za pośrednictwem różnych spółek zależnych w całej Europie, zapewnienie swoim klientom szerokiego wachlarza rozwiązań, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom: niezależnie od tego, czy paczka ma zostać dostarczona do automatu paczkowego, punktu, do sąsiada, czy nawet do pracy.

Geopost, właściciel DPD, wzmacnia usługi dostaw poza domem (OOH), łącząc obecnie 28 krajów w Europie

  • Przy 44% (+5 punktów procentowych w porównaniu do 2022 r.) regularnych e-klientów preferujących dostawy poza domem, rozwiązania out-of-home nadal zyskują na popularności.
  • Dzięki swojej sieci Pickup, Geopost stworzył jedną z największych i najgęstszych sieci out-of-home w Europie, obejmującą 110 000 punktów i automatów paczkowych. W Polsce jest to ponad 27 000 punktów i automatów paczkowych.
  • Unikalna wiedza Geopost w zakresie przesyłek międzynarodowych umożliwia nadawcom i konsumentom dostęp do jednej z najbardziej rozwiniętych ogólnoeuropejskich sieci out-of-home w 28 krajach.
  • Oprócz dostaw do domu, DPD, Chronopost, BRT, SEUR i Speedy oferują konkurencyjne usługi out of home, aby wspierać potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą rozwijać się za granicą.
  • Klienci sklepów internetowych częściej niż kiedykolwiek korzystają z platform C2C, dla których rozwiązania dostawy poza domem są bardzo dobrze dopasowane.

Solidny wzrost Geopost o +25% na tym strategicznym rynku

Jak podkreślono w najnowszej edycji Geopost E-shopper barometer, konsumenci coraz częściej wybierają dostawy poza domem ze względu na elastyczność i przystępną cenę. 51% regularnych e-konsumentów zwykle korzysta z więcej niż jednego miejsca dostawy, podczas gdy 44% preferuje opcje dostawy poza domem (w porównaniu do 39% w 2022 r.); dostawy do punktów i automatów paczkowych odnotowały stały wzrost i obecnie stanowią odpowiednio 24% i 23% zwykłych miejsc dostawy, co stanowi wzrost o 4 i 3 punkty procentowe w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Jednocześnie zapotrzebowanie nadawców na rozwiązania out of home gwałtownie rośnie, za pośrednictwem tradycyjnych rynków internetowych lub innych segmentów rynku, takich jak C2C i przepływy zwrotów.

Biorąc pod uwagę, że prawie 3 na 4 Europejczyków regularnie dokonuje zakupów online między sobą, w nadchodzących latach można spodziewać się wzrostu dostaw C2C, co wzmacnia konieczność posiadania solidnych możliwości w zakresie dostaw poza domem.

Geopost i jego marki handlowe DPD, Chronopost, BRT, SEUR i Speedy znacznie wzmocniły swoją obecność na tym szybko rozwijającym się rynku w ciągu ostatnich kilku lat, opierając się na sieci operacyjnej Geopost: Pickup. Przy 25% wzroście liczby paczek dostarczanych poza domem w 2023 r. w porównaniu z 2022 r., Geopost wykazał się dużą aktywnością w tej dziedzinie. Liczby te były w szczególności napędzane przez międzynarodowe przepływy od nadawców eksportujących: w 2023 r. transgraniczne dostawy Geopost poza domem wzrosły o 43% w porównaniu z 2022 r., a trend ten utrzymuje się również w I kwartale 2024 r., przy dalszym 75% wzroście tych wolumenów.

Alberto Navarro, EVP i COO Europe w Geopost, powiedział: „ Out-of-home jest jednym z kluczowych filarów strategii biznesowej Geopost w najbliższej przyszłości. Podczas gdy trendy w kierunku dostaw poza domem są więcej niż potwierdzone, jesteśmy dumni, że jesteśmy jednym z głównych i pionierskich graczy w tej dziedzinie, osiągając ponad 100 000 punktów Pickup. W przyszłości będziemy nadal wspierać naszych klientów w ich rosnących potrzebach i oczekiwaniach, dalej inwestując w naszą sieć dostaw out-of-home i usługi w całej Europie, jednocześnie wzmacniając ekspertyzę naszych zespołów”.

Jedna z najgęstszych sieci z 110 000 punktami Pickup w całej Europie

Na koniec kwietnia 2024 r. sieć Geopost obejmuje 110 000 punktów Pickup w Europie, co stanowi jedną z najgęstszych i najbardziej rozbudowanych sieci out of home na rynku. W wielu krajach europejskich Geopost jest jednym z największych graczy na rynku out of home, w tym w Polsce (27 000 punktów Pickup), Francji (19 000 punktów Pickup), Hiszpanii (6 000 punktów), Włoszech (8 800 punktów wraz z Fermopoint) Niemczech (8 000 punktów Pickup), Wielkiej Brytanii (11 000 punktów Pickup) i Skandynawii (11 000 punktów, dzięki strategicznemu partnerstwu Geopost z grupą PostNord). Ponieważ liczba automatów paczkowych szybko rośnie również w Europie, Geopost przyspiesza swoją strategię i oferuje obecnie prawie 23 000 automatów paczkowych  (o 11 000 więcej niż na koniec 2022 r.). Udział automatów paczkowych będzie nadal rósł w nadchodzących latach.

Dzięki swojemu ogólnoeuropejskiemu doświadczeniu i możliwościom, Geopost wspiera rozwój swoich klientów dzięki jednej z najbardziej rozbudowanych sieci dostaw poza domem i do domu w 28 krajach europejskich.

Wielousługowe, zasilane energią słoneczną: Automaty paczkowe oferują optymalne doświadczenie konsumenckie i innowacyjną infrastrukturę

Geopost stawia oczekiwania konsumentów, mierzone w szczególności za pomocą barometru E-shopper, w centrum swojej strategii. Wśród najnowszych innowacji i rozwiązań jest wprowadzenie w zeszłym roku automatów paczkowych wielousługowych, umożliwiających konsumentom i sprzedawcom detalicznym wymianę świeżych produktów, rezerwację skrytek w celu pozostawienia przedmiotów osobom trzecim lub pozostawienia paczek do zwrotu, a także automaty paczkowe zasilane energią słoneczną, które zostały wprowadzone w ostatnim miesiącu. Kolejną opracowywaną innowacją jest koncepcja przymierzalni w punktach odbioru paczek. Koncepcja ta jest obecnie realizowana w Niemczech, Chorwacji i Polsce (w Oddziałach Miejskich DPD Pickup). 

W 2023 r. 14% regularnych klientów e-sklepów zwróciło zamawiane produkty. Aby ułatwić ten proces, zmniejszyć bariery dla zakupów online i zwiększyć satysfakcję konsumentów, Geopost opracował etykietę bez papieru: za pomocą kodu QR lub PIN na telefonie komórkowym konsumenci mogą nadać paczkę w najbliższym automacie paczkowych lub punkcie, bez konieczności wcześniejszego drukowania etykiety w domu. Opcja ta jest już dostępna w 14 spółkach zależnych Geopost i powinna być stopniowo wdrażana w całej sieci w 2024 i 2025 roku.

 

Artykuł Partnera