Content marketing – jak tworzyć treści, które przyciągną klientów?

Tworzenie stałych i silnych relacji pomiędzy klientem, a marką jest niezwykle ważne i pozytywnie wpływa nie tylko na rozpoznawalność, ale także sprzedaż. Jednym z działań, którego celem jest budowanie relacji z klientem jest content marketing.
Content marketing – co to?
Co to content marketing? Content marketing określany jest jako marketing treści. Jest to jeden z elementów strategii marketingowej w sieci, której celem jest pozyskanie stałego grona klientów. W ramach content marketingu tworzone są i publikowane wartościowe treści dla grupy docelowej. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą.
Rodzaj treści tworzony w ramach content marketingu
Content marketing polega na tworzeniu treści, najczęściej kojarzy jest z publikacją artykułów blogowych, do marketingu treści zaliczamy o wiele więcej formatów:
1. Materiały pisane:
- artykuły,
- poradniki,
- e-booki,
- newslettery.
2. Materiały graficzne:
- wideo
- prezentacje,
- grafiki,
- wykresy,
- infografiki.
3. Interaktywny content:
- webinaria,
- podcasty,
- Q&A.
Zakres content marketingu
Content marketing to wiele działań, które mogą być podejmowane w celu zbudowania relacji z klientami i nakłonienia ich do podjęcia określonych decyzji. Jakie działania możemy podejmować w ramach content marketingu?
- prowadzenie bloga,
- optymalizacja treści,
- tworzenie artykułów sponsorowanych,
- tworzenie materiałów graficznych,
- recenzowanie produktów oraz usług,
- tworzenie raportów i udostępnianie branżowych danych,
- tworzenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
- systematyczna publikacja w social media,
- angażowanie społeczności do dyskusji,
- współpraca z influencerami.
Content marketing, a SEO
Content marketing i SEO powinny byś stosowane jednocześnie, ponieważ ich połączenie przynosi długotrwałe efekty. Zanim zaczniemy tworzyć treści, powinniśmy dowiedzieć się, jakie frazy i zapytania wpisują w wyszukiwarkę odbiorcy. Jak tworzyć content zgodnie z SEO?
Wykorzystanie słów kluczowych – można wyróżnić kilka typów słów kluczowych:
- Brandowe – zawierają w sobie nazwę danej marki lub brandu.
- Regionalne – ukierunkowanie użytkownika na działalność lub dostępność w konkretnej lokalizacji.
- Ogólne – składają się zazwyczaj z jednego, maksymalnie dwóch wyrazów.
- Long tail – to strategia pozycjonowania bazująca na tzw. “długim ogonie”, czyli bardziej rozbudowanych frazach, które składają się z wielu słów.
Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – linki wewnętrzne odsyłają użytkownika do danego miejsca w witrynie, a linki zewnętrzne prowadzą do miejsca spoza naszej witryny.
Rozmieszczenie słów kluczowych – pisząc treści musimy pamiętać, że tworzymy content dla człowieka, a nie algorytmu, dlatego słowa kluczowe muszą być rozmieszczone naturalnie. Podczas pisania tekstów zgodnie z SEO powinniśmy umieszczać słowa kluczowe w nagłówkach oraz tekście.
Optymalizacja treści – content marketing to tworzenie treści przystępnych dla użytkownika, ale także robotów Google. Dzięki dobrej optymalizacji treści nasze teksty znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.
Dystrybucja contentu – dystrybucja contentu jest niezwykle ważna. Tekst raz stworzony i opublikowany powinien być udostępniany w różnych kanałach, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców.
Jakie efekty przynosi content marketing?
Dobrze stworzona kampania content marketingowa przyniesie wiele korzyści dla firmy:
- Zwiększenie ruchu na stronie,
- Budowa pożądanego wizerunku,
- Wyróżnienie na tle konkurencji,
- Skuteczne promowanie marki, produktów i usług,
- Pozyskanie nowych klientów,
- Pozycjonowanie strony,
- Budowanie przywiązania klientów do marki,
- Budowanie silnych relacji z klientami,
- Zwiększenie sprzedaży,
- Zwiększenie zaufania do marki,
- Budowanie wizerunku eksperta.
Content marketing – samemu czy z pomocą specjalisty?
Tworzenie content marketingu może wydawać się prostym zadaniem, ale tak jak każde inne działanie marketingowe wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności, a także tzw. „lekkiego pióra”. Tworząc kampanie conent marketingową powinniśmy także znać podstawy SEO. Codziennie mamy styczność z przykładami content marketingu. Dlaczego warto go wykorzystać? Ponieważ aż ponad 88% konsumentów zaczyna zakupową podróż od zapytania niezwiązanego z marką. Jeżeli zależy nam na tworzeniu profesjonalnego content marketingu warto podjąć współpracę ze specjalistą. Na stronie Agencji marketingowej 3-a https://3-a.eu/content-marketing/ możemy zapoznać się z pełną ofertą agencji, która oferuje usługi z zakresu content marketingu, a do zespołu należą doświadczeni copywriterzy, content marketingowcy i specjaliści SEO.