dpdpickup

Content marketing – jak tworzyć treści, które przyciągną klientów?

Content marketing dla gastronomii

Tworzenie stałych i silnych relacji pomiędzy klientem, a marką jest niezwykle ważne i pozytywnie wpływa nie tylko na rozpoznawalność, ale także sprzedaż. Jednym z działań, którego celem jest budowanie relacji z klientem jest content marketing.

Content marketing – co to?

Co to content marketing? Content marketing określany jest jako marketing treści. Jest to jeden z elementów strategii marketingowej w sieci, której celem jest pozyskanie stałego grona klientów. W ramach content marketingu tworzone są i publikowane wartościowe treści dla grupy docelowej. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą.

Rodzaj treści tworzony w ramach content marketingu

Content marketing polega na tworzeniu treści, najczęściej kojarzy jest z publikacją artykułów blogowych, do marketingu treści zaliczamy o wiele więcej formatów:

1. Materiały pisane:

  • artykuły,
  • poradniki,
  • e-booki,
  • newslettery.

2. Materiały graficzne:

  • wideo
  • prezentacje,
  • grafiki,
  • wykresy,
  • infografiki.

3. Interaktywny content:

  • webinaria,
  • podcasty,
  • Q&A.

Zakres content marketingu

Content marketing to wiele działań, które mogą być podejmowane w celu zbudowania relacji z klientami i nakłonienia ich do podjęcia określonych decyzji. Jakie działania możemy podejmować w ramach content marketingu?

  • prowadzenie bloga,
  • optymalizacja treści,
  • tworzenie artykułów sponsorowanych,
  • tworzenie materiałów graficznych,
  • recenzowanie produktów oraz usług,
  • tworzenie raportów i udostępnianie branżowych danych,
  • tworzenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
  • systematyczna publikacja w social media,
  • angażowanie społeczności do dyskusji,
  • współpraca z influencerami.

Content marketing, a SEO

Content marketing i SEO powinny byś stosowane jednocześnie, ponieważ ich połączenie przynosi długotrwałe efekty. Zanim zaczniemy tworzyć treści, powinniśmy dowiedzieć się, jakie frazy i zapytania wpisują w wyszukiwarkę odbiorcy. Jak tworzyć content zgodnie z SEO?

Wykorzystanie słów kluczowych – można wyróżnić kilka typów słów kluczowych:

  • Brandowe – zawierają w sobie nazwę danej marki lub brandu.
  • Regionalne – ukierunkowanie użytkownika na działalność lub dostępność w konkretnej lokalizacji.
  • Ogólne – składają się zazwyczaj z jednego, maksymalnie dwóch wyrazów.
  • Long tail – to strategia pozycjonowania bazująca na tzw. “długim ogonie”, czyli bardziej rozbudowanych frazach, które składają się z wielu słów.

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – linki wewnętrzne odsyłają użytkownika do danego miejsca w witrynie, a linki zewnętrzne prowadzą do miejsca spoza naszej witryny.

Rozmieszczenie słów kluczowych – pisząc treści musimy pamiętać, że tworzymy content dla człowieka, a nie algorytmu, dlatego słowa kluczowe muszą być rozmieszczone naturalnie. Podczas pisania tekstów zgodnie z SEO powinniśmy umieszczać słowa kluczowe w nagłówkach oraz tekście.

Optymalizacja treści – content marketing to tworzenie treści przystępnych dla użytkownika, ale także robotów Google. Dzięki dobrej optymalizacji treści nasze teksty znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Dystrybucja contentu – dystrybucja contentu jest niezwykle ważna. Tekst raz stworzony i opublikowany powinien być udostępniany w różnych kanałach, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców.

Jakie efekty przynosi content marketing?

Dobrze stworzona kampania content marketingowa przyniesie wiele korzyści dla firmy:

  • Zwiększenie ruchu na stronie,
  • Budowa pożądanego wizerunku,
  • Wyróżnienie na tle konkurencji,
  • Skuteczne promowanie marki, produktów i usług,
  • Pozyskanie nowych klientów,
  • Pozycjonowanie strony,
  • Budowanie przywiązania klientów do marki,
  • Budowanie silnych relacji z klientami,
  • Zwiększenie sprzedaży,
  • Zwiększenie zaufania do marki,
  • Budowanie wizerunku eksperta.

Content marketing – samemu czy z pomocą specjalisty?

Tworzenie content marketingu może wydawać się prostym zadaniem, ale tak jak każde inne działanie marketingowe wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności, a także tzw. „lekkiego pióra”. Tworząc kampanie conent marketingową powinniśmy także znać podstawy SEO. Codziennie mamy styczność z przykładami content marketingu. Dlaczego warto go wykorzystać? Ponieważ aż ponad 88% konsumentów zaczyna zakupową podróż od zapytania niezwiązanego z marką. Jeżeli zależy nam na tworzeniu profesjonalnego content marketingu warto podjąć współpracę ze specjalistą. Na stronie Agencji marketingowej 3-a https://3-a.eu/content-marketing/ możemy zapoznać się z pełną ofertą agencji, która oferuje usługi z zakresu content marketingu, a do zespołu należą doświadczeni copywriterzy, content marketingowcy i specjaliści SEO.