dpdpickup

Jak szkolić personel baru

Jak szkolić personel baru

Kiedy otwierasz restaurację / bar, oczekuje się, że zapewnisz obsługę gościa na najwyższym poziomie nie tylko dla restauracji, ale także dla baru. Oprócz serwowania doskonałych i smacznych dań, prowadzenie świetnej restauracji, browaru czy baru wymaga doskonałości w różnych dziedzinach. Ustanowienie pełnej strategii obsługi gościa, edukowanie personelu we wszystkich procedurach, standardach oraz udzielanie rabatów i promocji, dzięki którym Twoi goście czują się docenieni i gotowi do powrotu, to sposoby na zapewnienie wyjątkowej obsługi. Ciężko pracujesz, aby szkolić personel baru, zadowolić gości, utrzymywać pozytywne relacje z dystrybutorami, być na bieżąco z danymi dotyczącymi sprzedaży i zapasów baru, utrzymywać porządek w lokalu, wprowadzać interesy i wzmacniać obraz swojego baru, niezależnie od tego, czy jesteś kierownikiem baru, menadżerem generalnym. 

Wprowadzenie formalnego programu szkoleniowego i edukacyjnego dla pracowników baru jest jedną z najskuteczniejszych strategii zapewniających wysoki poziom wydajności przy zatrudnianiu personelu barowego. Dzięki temu pracownicy baru będą na bieżąco i będą odpowiadać za pracę, którą wykonują. Jako właściciel restauracji jesteś odpowiedzialny za obsługę gościa, niezależnie od tego, czy będzie to personel baru, czy personel restauracji. Każdy właściciel restauracji ceni obsługę gościa, w końcu goście to jedyny sposób na przetrwanie w branży. 

Sposoby na szkolenie personelu baru, aby zapewnić ponadprzeciętną obsługę gościa.

Oto, w jaki sposób możesz przeszkolić personel baru i zatrzymać gości, zwłaszcza w nowym biznesie gastronomicznym:

1. Zatrudnianie właściwych ludzi 

Powinieneś wiedzieć, jacy ludzie najlepiej nadają się do pracy barmana. Istnieje różnica między traktowaniem ludzi jak gości a traktowaniem ich jak klientów. Możesz mieć ludzi, którzy regularnie odwiedzają Twój bar i takich, którzy szukają czegoś nowego. 

Aby nowi klienci zostali i wrócili, potrzebujesz kogoś, kto zapewni szybką obsługę. Jako barman musisz znać swoich stałych bywalców i ich ulubione napoje. Dowiedz się, kto może prowadzić rozmowy/pogawędki, a także polecaj najlepiej sprzedające się napoje. 

Dla wielu klientów barmani przyjmują różne role, od sympatycznych słuchaczy po kogoś, kto codziennie ich bawi. Zachęcaj barmanów do nawiązywania rozmów z klientami i nawiązywania kontaktów przy zachowaniu profesjonalnej postawy. Barmani nigdy nie powinni wnikać w osobiste sprawy swoich klientów, ale powinni być gotowi do słuchania. Klienci, którzy są często i lojalni, stają się gośćmi w wyniku ich uwagi.  

2. Trening i szkolenia

Jednym z najważniejszych kryteriów decydujących o sukcesie twojego baru jest posiadanie doskonałych barmanów. Nic więc dziwnego, że to właśnie oni potrzebują najwięcej instrukcji. Nawet jeśli zatrudniasz doświadczonych barmanów, będziesz musiał poinstruować ich o unikalnych procesach i standardach swojego baru. 

Najważniejszą rzeczą, której powinni nauczyć się Twoi barmani, jest to, jak tworzyć Twoje autorskie napoje. Twoi barmani będą w stanie zapewnić spójne wrażenia klientów, jeśli będą korzystać ze standardowych przepisów. To prosty sposób na zwiększenie satysfakcji klienta. 

Zadania związane z przechowywaniem i sprzątaniem są w dużej mierze rozdzielone między personel. Dostarczanie baru, wymiana beczek, zbieranie brudnych szklanek, czyszczenie i szorowanie baru i otaczającego go obszaru oraz uzupełnianie pojemników na lód są częścią normalnego opisu pracy barmana. 

Organizowanie cyklicznych szkoleń pracowniczych pozwala pracownikom ćwiczyć dotychczasowe umiejętności, jednocześnie ucząc się nowych. Testy swobodnego nalewania należy regularnie powtarzać, aby zapewnić spójność napojów i lepiej kontrolować wydatki.

3. POS do zarządzania klientami

Niektóre systemy punktów sprzedaży umożliwiają zapisywanie uwag dotyczących preferencji klientów, ograniczeń żywieniowych i innych istotnych informacji. Sprawdź, czy system POS w Twoim barze lub restauracji pozwala na wykorzystanie tych narzędzi do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń. Szkolenie barmanów w zakresie korzystania z systemu POS i zarządzania gotówką ma kluczowe znaczenie. Powinni również zdawać sobie sprawę z przepisów dotyczących bezpłatnych napojów. 

Nie tylko za barem, ale w całym lokalu pracownicy powinni mieć możliwość otrzymywania napiwków i innych form pieniędzy. Kluczem do tego jest znalezienie mobilnego punktu sprzedaży. Każdy doskonały system POS powinien wspomagać efektywność transakcji. Podczas pracowitej nocy nie potrzebujesz swojego barmana do walki z systemem POS lub poprawiania niedokładnych ładowarek. 

4. Szybka obsługa 

Kiedy ludzie przychodzą do twojego baru, oczekują dobrego doświadczenia, dlatego nie powinieneś pozwolić im czekać przez dłuższy czas. Wiemy, że czasami noce mogą być bardziej zajęte i prawdopodobnie nie można obsłużyć wszystkich klientów jednocześnie. Upewnij się jednak, że masz wystarczająco dużo dobrze wyszkolonych ludzi, aby utrzymać płynność napojów i jedzenie wychodzące z kuchni. Nie można przecenić znaczenia szybkiej obsługi dla każdego klienta.

Niezbędne jest, aby klienci byli zadowoleni z Twoich usług, aby Twoja firma mogła funkcjonować. Konsekwentny wzrost wymaga doskonałej obsługi, zwłaszcza na dzisiejszych rynkach zorientowanych na konsumentów, gdzie zapotrzebowanie na wyjątkową obsługę jest stale wysokie. Pamiętaj, aby dobrze zatrudnić i wyszkolić personel baru, aby uniknąć błędów, które mogą kosztować Twoją reputację i przetrwanie w branży. 

 

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. 

Słowa kluczowe
szkolenia barma szkolenia baristów konkursy i szkolenia gastronomiczne szkolenia barmańskie bar