dpdpickup

Audyt gastronomiczny Twojego biznesu

Audyt gastronomiczny Twojego biznesu

Jakość serwowanych dań, poziom obsługi, efektywność pracy kuchni, stany magazynowe, bezpieczeństwo gości… to tylko niektóre rzeczy, których trzeba dopilnować prowadząc działalność gastronomiczną. Nie da się tego zrobić w pojedynkę, a ulepszenie każdej z tych sfer ma decydujący wpływ na powodzenie restauracji, baru czy innego lokalu gastronomicznego. W kontroli jakości biznesu gastronomicznego znacząco pomaga profesjonalny audyt. 

Co to jest audyt gastronomiczny i dla kogo jest skierowany

Audyt z definicji jest niezależną oceną działania danej organizacji, w tym wypadku przedsiębiorstwa gastronomicznego bądź hotelu. Słowo „audyt” pochodzi od łacińskiego „auditor”, tj. słuchacz. Idąc za tym znaczeniem można powiedzieć, że profesjonalna firma przeprowadzająca audyty jest w stanie “wsłuchać” się w każdy aspekt działalności lokalu gastronomicznego, sugerując zmiany mogące przynieść wymierne zyski. Zgodność procedur z wymogami bezpieczeństwa, przestrzeganie wewnętrznych standardów przez obsługę, kontrola rachunków i stanów magazynowych, ocena efektywności pracy kuchni… to wszystko sfery, które można poddać audytowi. Dlatego ta usługa jest skierowana przede wszystkim do właścicieli lokali gastronomicznych i hoteli, którzy chcą zwiększyć swoje zyski, zadbać o rozwój i przyciągnąć nowych gości. 

Audyty można podzielić na różne kategorie, zależnie od tego jaką część naszej działalności chcemy skontrolować. 

1. Audyt Tajemniczy Gość 

To jedna z najpopularniejszych form audytu zewnętrznego, czyli takiego, który ma na celu sprawdzenie jak nasz lokal gastronomiczny obierają jego goście. Jeśli w naszej restauracji, kawiarni czy barze zmniejszyła się liczba klientów, spadły przychody, zwiększyła się ilość rezygnacji z dań bądź negatywnych recenzji w internecie - są to wszystko poważne sygnały ostrzegawcze. W tych wypadkach weryfikacja pracy obsługi jest konieczna. Tajemniczy Gość to wykwalifikowany audytor i osoba nieznana obsłudze lokalu. Profesjonalna firma zajmująca się audytami zawsze dobiera Tajemniczego Gościa dopasowanego do danej gastronomii, tak by nie wyróżniał się na tle innych klientów. Jego zadaniem jest dokładna obserwacja funkcjonowania całej obsługi lokalu i późniejsze odnotowanie wniosków w szczegółowej ankiecie. Taka ankieta zaś zostaje poddana dalszej analizie i klient firmy audytowej otrzymuje wyniki wraz z zaleceniami zmian. 
Niektórzy próbują zlecać takie zadanie członkom rodziny czy znajomym, ale to nie przynosi pożądanych efektów. Takie osoby nie są obiektywne, często zna je obsługa i nie posiadają odpowiednich narzędzi do weryfikacji jakości oraz sugerowania zmian. 

2. Audyt jakości 

Drugim najpopularniejszym audytem stosowanym w gastronomii jest kompleksowy audyt jakości. To działanie, które przeprowadzają wykwalifikowani audytorzy znający się na procesie produkcji oraz zabezpieczaniu produktów. Ich działanie obejmuje wszystkie pomieszczenia lokalu gastronomicznego. Sprawdzają kuchnię pod kątem przystosowania do wymogów prawnych i sanitarnych oraz jej efektywność. Linia serwisowa, obierak, zmywalnia, magazyn i pomieszczenia socjalne… cały lokal jest dokładnie analizowany. Jedną z ważniejszych części takiego audytu jest sprawdzenie jak zabezpieczane i przechowywane są produkty pod kątem bezpieczeństwa i jakości GMP oraz systemu HACCP. Audytorzy mają ze sobą listę kontrolną i spisują, co trzeba poprawić. Dobra firma specjalizująca się w audytach poza wynikami przygotowuje sugerowane działania naprawcze.

3. Audyt gospodarką magazynową

Regularne sprawdzanie magazynów powinno być rutynowym działaniem każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego. Artykuły spożywcze i napoje nie mogą być przeterminowane, a pomieszczenia w których są przechowywane muszą być czyste i odpowiednio przystosowane. Od jakości tych produktów zależy nie tylko bezpieczeństwo, ale i zadowolenie naszych klientów. Ważne jest również sprawdzenie, czy przestrzeń magazynowa jest wykorzystana w odpowiedni sposób - może da się ją lepiej rozplanować? Firma audytowa pomoże przygotować odpowiednie rozwiązania. 

4. Audyt zarządzania personelem i organizacją

Jest to kolejny z audytów wewnętrznych, czyli sprawdzających funkcjonowanie wewnątrz naszego lokalu gastronomicznego bądź hotelu. Skupia się on tym razem nie na urządzeniach i produktach, ale na planowaniu pracy personelu. Jak dobrze wie każdy właściciel przedsiębiorstwa gastronomicznego - odpowiednie zarządzanie zespołem ma ogromny i wymierny wpływ na zyski. Firma zajmująca się audytami sprawdzi, czy praca jest rozdzielona według kompetencji, czy zmiany odpowiednio funkcjonują, czy managerzy wywiązują się ze swoich obowiązków i mają kontrolę nad zespołem oraz czy zespół jako całość prawidłowo funkcjonuje. Zgrana i zmotywowana obsługa, której praca jest odpowiednio zaplanowana, na pewno zadba o jakość i zyski naszego lokalu gastronomicznego. 

Co zyskuje restaurator/właściciel/manager decydując się na audyty

Mimo ogromnego znaczenia audytów dla zysków i rozwoju gastronomii, dalej niewielka część właścicieli się na nie decyduje - dlatego taki krok daje ogromną przewagę nad konkurencją. Dzięki audytom można ulepszyć działanie dosłownie każdego aspektu naszej restauracji, hotelu czy innego lokalu gastronomicznego. Niektórzy z restauratorów notowali aż 30% zyski po przeprowadzonych przez nas audytach!

Zleć nam sprawdzić swój biznes

Jako GastroWiedza zajmujemy się profesjonalnym przeprowadzaniem audytów od 2005 roku. Przeprowadziliśmy ich już około 30 000 tysięcy!
Z wieloma liderami rynku gastronomicznego prowadzimy stałą współpracę, okresowo przeprowadzając u nich audyty. Każdej osobie prowadzącej biznes gastronomiczny możemy udzielić cennych informacji, które pomogą rozwinąć działalność i zwiększyć zyski. Nasze działania zawsze dopasujemy do potrzeb konkretnych restauratorów, właścicieli hoteli, managerów i przedsiębiorców. Zachęcamy do kontaktu.

 

Skontaktuj się z nami, a my doradzimy bądź od razu umówimy się na profesjonalny audyt jakości, po którym można otrzymać odpowiedni certyfikat potwierdzający zachowanie najwyższych standardów jakości w gastronomii. 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI JESTEŚMY DO TWOJEJ DYSPOZYCJI!

E-mail:

biuro@gastrowiedza.pl

Tel. Biuro

+48 664 578 090

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. 

Słowa kluczowe
audyt wewnętrzny audyt audyt wstępny tajemniczy gość Tajemniczy Klient