USP ,,Unique Selling Point”
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
USP to wyjątkowy aspekt sprzedaży bądź wyjątkowy aspekt oferty gastronomicznej. Termin wywodzi się z angielskiego: Unique Selling Point, który dotyczy tego, co powinno wyróżniać nasz biznes na tle konkurencji i w świadomości odbiorców. Takim USP może być, np.:
- unikalne danie (niedostępne nigdzie indziej – strategia wyjątkowości),
- niepowtarzalna atmosfera lokalu,
- niespotykana usługa, np. karaoke niedostępne w okolicy,
- rekordowa szybkość dostaw (strategia specjalizacji),
- atrakcyjne ceny (strategia cenowa).
USP powinno zostać skrupulatnie przemyślane już na etapie planowania biznes planu oraz komunikacji marketingowej i wizerunku firmy.
USP to wyjątkowy aspekt sprzedaży bądź wyjątkowy aspekt oferty gastronomicznej. Termin wywodzi się z angielskiego: Unique Selling Point, który dotyczy tego, co powinno wyróżniać nasz biznes na tle konkurencji i w świadomości odbiorców. Takim USP może być, np.:
- unikalne danie (niedostępne nigdzie indziej – strategia wyjątkowości),
- niepowtarzalna atmosfera lokalu,
- niespotykana usługa, np. karaoke niedostępne w okolicy,
- rekordowa szybkość dostaw (strategia specjalizacji),
- atrakcyjne ceny (strategia cenowa).
USP powinno zostać skrupulatnie przemyślane już na etapie planowania biznes planu oraz komunikacji marketingowej i wizerunku firmy.