Średnia sprzedaż na jednego Gościa
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
Wskaźnik podobny do wskaźnika średniego rachunku, lecz dodatkowo uwzględniający liczbę Gości przypadających na rachunek.
ŚG = Sn / Lt / LGR
Gdzie:
Sn – sprzedaż netto
Lt – liczba transakcji
Lt – średnia liczba Gości na rachunek
Średnia liczba Gości na rachunek jest różna w różnego rodzaju gastronomii. Najmniejsza w kawiarniach (pomiędzy 1 a 2 Gości na rachunek), większa w restauracjach (powyżej 2), a największa w lokalach zajmujących się urządzaniem imprez zbiorowych (bankietów, wesel).
Zmniejszenie średniego rachunku z powodu spadku sprzedaży na jednego Gościa może oznaczać problemy ze sprzedażą sugerowaną, a spadek liczby Gości na rachunek – nieskuteczny marketing lub nieodpowiednią ofertę dla większych grup.
Analiza wskaźnika średniej sprzedaży na Gościa pomaga zrozumieć powody zmian sprzedaży i ułatwia tworzenie planów naprawczych.
Wskaźnik podobny do wskaźnika średniego rachunku, lecz dodatkowo uwzględniający liczbę Gości przypadających na rachunek.
ŚG = Sn / Lt / LGR
Gdzie:
Sn – sprzedaż netto
Lt – liczba transakcji
Lt – średnia liczba Gości na rachunek
Średnia liczba Gości na rachunek jest różna w różnego rodzaju gastronomii. Najmniejsza w kawiarniach (pomiędzy 1 a 2 Gości na rachunek), większa w restauracjach (powyżej 2), a największa w lokalach zajmujących się urządzaniem imprez zbiorowych (bankietów, wesel).
Zmniejszenie średniego rachunku z powodu spadku sprzedaży na jednego Gościa może oznaczać problemy ze sprzedażą sugerowaną, a spadek liczby Gości na rachunek – nieskuteczny marketing lub nieodpowiednią ofertę dla większych grup.
Analiza wskaźnika średniej sprzedaży na Gościa pomaga zrozumieć powody zmian sprzedaży i ułatwia tworzenie planów naprawczych.