Sprzedaż sugerowana

Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.

(Zwana też sprzedażą sugestywną)Technika obsługi Gościa mająca na celu podniesienie sprzedaży oraz zwiększenie zadowolenia Gościa. Momenty szczególnie odpowiednie do stosowania sprzedaży sugerowanej to:

  • Podczas przyjmowania zamówienia
  • Podczas wizyty kurtuazyjnej
  • Po zakończeniu dania głównego

 

Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony, i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji.

 

Sprzedaż sugerowaną stosuje się najczęściej w serwisie kelnerskim, lecz jest również efektywna przy sprzedaży przez ladę serwisową.

 

Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji i napiwki kelnerów. Jednocześnie jest jednym z elementów obsługi często pomijanym lub źle wykonywanym przez „sprzedawców” w restauracji.

(Zwana też sprzedażą sugestywną)Technika obsługi Gościa mająca na celu podniesienie sprzedaży oraz zwiększenie zadowolenia Gościa. Momenty szczególnie odpowiednie do stosowania sprzedaży sugerowanej to:

  • Podczas przyjmowania zamówienia
  • Podczas wizyty kurtuazyjnej
  • Po zakończeniu dania głównego

 

Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony, i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji.

 

Sprzedaż sugerowaną stosuje się najczęściej w serwisie kelnerskim, lecz jest również efektywna przy sprzedaży przez ladę serwisową.

 

Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji i napiwki kelnerów. Jednocześnie jest jednym z elementów obsługi często pomijanym lub źle wykonywanym przez „sprzedawców” w restauracji.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!