Sprzedaż sugerowana
(Zwana też sprzedażą sugestywną)Technika obsługi Gościa mająca na celu podniesienie sprzedaży oraz zwiększenie zadowolenia Gościa. Momenty szczególnie odpowiednie do stosowania sprzedaży sugerowanej to:
- Podczas przyjmowania zamówienia
- Podczas wizyty kurtuazyjnej
- Po zakończeniu dania głównego
Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony, i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji.
Sprzedaż sugerowaną stosuje się najczęściej w serwisie kelnerskim, lecz jest również efektywna przy sprzedaży przez ladę serwisową.
Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji i napiwki kelnerów. Jednocześnie jest jednym z elementów obsługi często pomijanym lub źle wykonywanym przez „sprzedawców” w restauracji.
(Zwana też sprzedażą sugestywną)Technika obsługi Gościa mająca na celu podniesienie sprzedaży oraz zwiększenie zadowolenia Gościa. Momenty szczególnie odpowiednie do stosowania sprzedaży sugerowanej to:
- Podczas przyjmowania zamówienia
- Podczas wizyty kurtuazyjnej
- Po zakończeniu dania głównego
Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony, i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji.
Sprzedaż sugerowaną stosuje się najczęściej w serwisie kelnerskim, lecz jest również efektywna przy sprzedaży przez ladę serwisową.
Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji i napiwki kelnerów. Jednocześnie jest jednym z elementów obsługi często pomijanym lub źle wykonywanym przez „sprzedawców” w restauracji.