Sprzedaż dzienna
Sprzedaż dzienna w gastronomii jest przydatna przede wszystkim w monitorowaniu zmian sprzedaży w różnych ujęciach czasowych. Przyjmując, że:
Sd = średnia sprzedaż dzienna
Sm = sprzedaż miesięczna
Ld = liczba dni sprzedaży w danym okresie
Wzór dla sprzedaży dziennej jest następujący:
Sd = Sm/Ld
Średnia sprzedaż dzienna pozwala porównywać sprzedaż w miesiącach, mających różną liczbę dni roboczych. Termin jest stosowany wyjątkowo często w przypadku lokali, oferujących żywienie zbiorowe, gdzie restauracja jest nieczynna w weekendy. Liczba weekendów w miesiącu bywa różna, dlatego wskaźnik sprzedaży dziennej pozwala na obiektywną ocenę wyników finansowych firmy.
Sprzedaż dzienna w gastronomii jest przydatna przede wszystkim w monitorowaniu zmian sprzedaży w różnych ujęciach czasowych. Przyjmując, że:
Sd = średnia sprzedaż dzienna
Sm = sprzedaż miesięczna
Ld = liczba dni sprzedaży w danym okresie
Wzór dla sprzedaży dziennej jest następujący:
Sd = Sm/Ld
Średnia sprzedaż dzienna pozwala porównywać sprzedaż w miesiącach, mających różną liczbę dni roboczych. Termin jest stosowany wyjątkowo często w przypadku lokali, oferujących żywienie zbiorowe, gdzie restauracja jest nieczynna w weekendy. Liczba weekendów w miesiącu bywa różna, dlatego wskaźnik sprzedaży dziennej pozwala na obiektywną ocenę wyników finansowych firmy.