Sprzedaż dzienna

Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.

Sprzedaż dzienna w gastronomii jest przydatna przede wszystkim w monitorowaniu zmian sprzedaży w różnych ujęciach czasowych. Przyjmując, że:

Sd = średnia sprzedaż dzienna

Sm = sprzedaż miesięczna

Ld = liczba dni sprzedaży w danym okresie

 

Wzór dla sprzedaży dziennej jest następujący:

Sd = Sm/Ld

 

Średnia sprzedaż dzienna pozwala porównywać sprzedaż w miesiącach, mających różną liczbę dni roboczych. Termin jest stosowany wyjątkowo często w przypadku lokali, oferujących żywienie zbiorowe, gdzie restauracja jest nieczynna w weekendy. Liczba weekendów w miesiącu bywa różna, dlatego wskaźnik sprzedaży dziennej pozwala na obiektywną ocenę wyników finansowych firmy.

Sprzedaż dzienna w gastronomii jest przydatna przede wszystkim w monitorowaniu zmian sprzedaży w różnych ujęciach czasowych. Przyjmując, że:

Sd = średnia sprzedaż dzienna

Sm = sprzedaż miesięczna

Ld = liczba dni sprzedaży w danym okresie

 

Wzór dla sprzedaży dziennej jest następujący:

Sd = Sm/Ld

 

Średnia sprzedaż dzienna pozwala porównywać sprzedaż w miesiącach, mających różną liczbę dni roboczych. Termin jest stosowany wyjątkowo często w przypadku lokali, oferujących żywienie zbiorowe, gdzie restauracja jest nieczynna w weekendy. Liczba weekendów w miesiącu bywa różna, dlatego wskaźnik sprzedaży dziennej pozwala na obiektywną ocenę wyników finansowych firmy.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!