SCAE-SPECIALITY COFEE ASSN. OF EUROPE

Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.

Oficjalne założenie SCAE miało miejsce 5 czerwca 1998 o godz. 12.30, na Berner Street w Londynie.

Pierwszymi członkami zarządu zostali:
Vincenzo Sandalj - ITALY, Alf Kramer - NORWAY, Soren Sylfest - DENMARK, Kazbek Koulaev/Olga Koulaeva - SWEDEN/RUSSIA, Addy Hedinsdottir - ICELAND, Michael Reiner - ISRAEL, Patric Bewley - IRELAND, Mick Wheeler - PAPUA NEW GUINEA, Samuel Zenger - SWITZERLAND, Tomasz Obracaj - POLAND, Robert Greffe - BELGIUM, Riccardo Lasvignes - SPAIN/PORTUGAL, Gerard Meanxone - FRANCE, Marilena Kauidis - GREECE, Simon Wakefield - ENGLAND.

Alf Kramer został wybrany pierwszym prezydentem.

ZAŁOŻENIA PODSTAWOWE
SCAE stawia sobie za cel stworzenie forum dla wymiany informacji i promocji kawy wysokiej jakości przez szkolenie osób pracujących w przemyśle kawowym, którzy podzielają opinię o konieczności polepszenia jakości kawy.

W tym względzie działalność obejmuje:
1. Stworzenie silnej europejskiej organizacji aktywnej w wielu krajach, w ramach obowiązujących lokalnie przepisów prawnych.
2. Zachowanie różnic w kulturze i tradycji spożycia kawy w krajach europejskich z uwzględnieniem, że tradycja konsumowania kawy o wysokich walorach smakowych jest już dostatecznie ugruntowana.
3. Członkostwo będzie dostępne dla każdej firmy oraz dla wszystkich osób fizycznych i prawnych jak detaliści, producenci, eksporterzy, importerzy, pośrednicy, palarnie kawy, dla innych organizacji, barów i restauracji oraz wszystkich innych osób i firm uznających potrzebę polepszenia jakości kawy.
4. Zachęcanie do wzajemnej współpracy między wszystkimi uczestnikami rynku kawowego od producentów do konsumentow.
5. Popieranie wymiany informacji, szkolenia i promocji kawy wysokiej jakości.
6. Utrzymywanie kontaktów z innymi organizacjami w zakresie uregulowan prawnych stosowanych dla kawy wysokiej jakości, informowanie członków i ulatwianie wspólnej działalności w zakresie uznanym przez członków za pożądany.
7. Dążenie do utrzymywania uczciwej praktyki handlowej z uwzględnieniem problemów środowiskowych i socjalnych.
8. Ciągłe działanie w kierunku rozpropagowania definicji i kryteriów dla szerzenia wiedzy o kawach wysokiej jakości.
9. Przekazywanie dokumentacji i instrukcji szkoleniowych w celu osiągnięcia wymieniuonych założeń programowych.

Oficjalne założenie SCAE miało miejsce 5 czerwca 1998 o godz. 12.30, na Berner Street w Londynie.

Pierwszymi członkami zarządu zostali:
Vincenzo Sandalj - ITALY, Alf Kramer - NORWAY, Soren Sylfest - DENMARK, Kazbek Koulaev/Olga Koulaeva - SWEDEN/RUSSIA, Addy Hedinsdottir - ICELAND, Michael Reiner - ISRAEL, Patric Bewley - IRELAND, Mick Wheeler - PAPUA NEW GUINEA, Samuel Zenger - SWITZERLAND, Tomasz Obracaj - POLAND, Robert Greffe - BELGIUM, Riccardo Lasvignes - SPAIN/PORTUGAL, Gerard Meanxone - FRANCE, Marilena Kauidis - GREECE, Simon Wakefield - ENGLAND.

Alf Kramer został wybrany pierwszym prezydentem.

ZAŁOŻENIA PODSTAWOWE
SCAE stawia sobie za cel stworzenie forum dla wymiany informacji i promocji kawy wysokiej jakości przez szkolenie osób pracujących w przemyśle kawowym, którzy podzielają opinię o konieczności polepszenia jakości kawy.

W tym względzie działalność obejmuje:
1. Stworzenie silnej europejskiej organizacji aktywnej w wielu krajach, w ramach obowiązujących lokalnie przepisów prawnych.
2. Zachowanie różnic w kulturze i tradycji spożycia kawy w krajach europejskich z uwzględnieniem, że tradycja konsumowania kawy o wysokich walorach smakowych jest już dostatecznie ugruntowana.
3. Członkostwo będzie dostępne dla każdej firmy oraz dla wszystkich osób fizycznych i prawnych jak detaliści, producenci, eksporterzy, importerzy, pośrednicy, palarnie kawy, dla innych organizacji, barów i restauracji oraz wszystkich innych osób i firm uznających potrzebę polepszenia jakości kawy.
4. Zachęcanie do wzajemnej współpracy między wszystkimi uczestnikami rynku kawowego od producentów do konsumentow.
5. Popieranie wymiany informacji, szkolenia i promocji kawy wysokiej jakości.
6. Utrzymywanie kontaktów z innymi organizacjami w zakresie uregulowan prawnych stosowanych dla kawy wysokiej jakości, informowanie członków i ulatwianie wspólnej działalności w zakresie uznanym przez członków za pożądany.
7. Dążenie do utrzymywania uczciwej praktyki handlowej z uwzględnieniem problemów środowiskowych i socjalnych.
8. Ciągłe działanie w kierunku rozpropagowania definicji i kryteriów dla szerzenia wiedzy o kawach wysokiej jakości.
9. Przekazywanie dokumentacji i instrukcji szkoleniowych w celu osiągnięcia wymieniuonych założeń programowych.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!