Przywoływacz
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
Urządzenie elektroniczne kompatybilne z oprogramowaniem kasowym typu POS.
Jego zadaniem jest przywoływanie innej osoby w lokalu gastronomicznym. Przywoływanie polega na użyciu specjalnego urządzenia poprzez wciśnięcie odpowiedniego klawisza. Powoduje to powiadomienie innej osoby będącej w oddali poprzez aktywację innego urządzenia, które się przy nim znajduje (np. wibrowanie bądź zaświecenie się pager’a)
Przywoływanie za pomocą takich urządzeń może odbywać się w różnych kierunkach:
- klient - obsługa,
- obsługa - klient,
- kuchnia - obsługa.
Przykładowy schemat systemu przywoływania (klient - obsługa):
W praktyce funkcjonują różnego rodzaju systemy przywoływania:
- gość przywołuje kelnera lub managera w celu złożenia zamówienia, złożenia reklamacji, itp.
- obsługa przywołuje gości informując, że zamówione przez nich danie jest już gotowe do odebrania lub śląc informację, że zwolnił się stolik w restauracji (stosowane w obiektach zamkniętych jak galeria handlowa),
- kuchnia przywołuje obsługę, by odebrała gotowe już dania wcześniej przez nich zamówione.
System przywoływania – poza przyspieszeniem obsługi i komfortu gości - ma dodatkowe korzyści dla zarządzających lokalami gastronomicznymi np:
- Manager / Kierownik Sali może być automatycznie informowany kiedy kelner zbyt długo nie odbiera gotowego dania z wydawki (rozdzielni)
- System może generować informacje na temat czasu przygotowania posiłków przez kucharzy (mierzy wtedy czas od złożenia zamówienia do momentu, kiedy kucharz przywołuje obsługę po gotowe danie).
Urządzenie elektroniczne kompatybilne z oprogramowaniem kasowym typu POS.
Jego zadaniem jest przywoływanie innej osoby w lokalu gastronomicznym. Przywoływanie polega na użyciu specjalnego urządzenia poprzez wciśnięcie odpowiedniego klawisza. Powoduje to powiadomienie innej osoby będącej w oddali poprzez aktywację innego urządzenia, które się przy nim znajduje (np. wibrowanie bądź zaświecenie się pager’a)
Przywoływanie za pomocą takich urządzeń może odbywać się w różnych kierunkach:
- klient - obsługa,
- obsługa - klient,
- kuchnia - obsługa.
Przykładowy schemat systemu przywoływania (klient - obsługa):
W praktyce funkcjonują różnego rodzaju systemy przywoływania:
- gość przywołuje kelnera lub managera w celu złożenia zamówienia, złożenia reklamacji, itp.
- obsługa przywołuje gości informując, że zamówione przez nich danie jest już gotowe do odebrania lub śląc informację, że zwolnił się stolik w restauracji (stosowane w obiektach zamkniętych jak galeria handlowa),
- kuchnia przywołuje obsługę, by odebrała gotowe już dania wcześniej przez nich zamówione.
System przywoływania – poza przyspieszeniem obsługi i komfortu gości - ma dodatkowe korzyści dla zarządzających lokalami gastronomicznymi np:
- Manager / Kierownik Sali może być automatycznie informowany kiedy kelner zbyt długo nie odbiera gotowego dania z wydawki (rozdzielni)
- System może generować informacje na temat czasu przygotowania posiłków przez kucharzy (mierzy wtedy czas od złożenia zamówienia do momentu, kiedy kucharz przywołuje obsługę po gotowe danie).