Pozostałości posprzedażowe
Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.
Pozostałości posprzedażowe powstają najczęściej po bankietach i serwisie cateringowym. Wszystkie dania zostały już raz sprzedane organizatorowi imprezy, jednak często po przyjęciu pozostaje wiele produktów. Część z nich zabierają biesiadnicy (np. alkohol, napoje, ciasta i owoce), jednak wiele rzeczy pozostaje (soki, wino, wędliny, sałatki, wędzone ryby, część owoców). Oczywistą pokusą jest ponowna sprzedaż nadających się do tego produktów, lecz niesie to za sobą poważne ryzyko utraty jakości, z zatruciami pokarmowymi włącznie. Tego typu pozostałości powinny być wyrzucane, choć zdarza się, że cześć z nich używana jest ponownie do produkcji (wino do doprawiania potraw) lub przeznaczana na posiłki pracownicze.
Pozostałości posprzedażowe powstają najczęściej po bankietach i serwisie cateringowym. Wszystkie dania zostały już raz sprzedane organizatorowi imprezy, jednak często po przyjęciu pozostaje wiele produktów. Część z nich zabierają biesiadnicy (np. alkohol, napoje, ciasta i owoce), jednak wiele rzeczy pozostaje (soki, wino, wędliny, sałatki, wędzone ryby, część owoców). Oczywistą pokusą jest ponowna sprzedaż nadających się do tego produktów, lecz niesie to za sobą poważne ryzyko utraty jakości, z zatruciami pokarmowymi włącznie. Tego typu pozostałości powinny być wyrzucane, choć zdarza się, że cześć z nich używana jest ponownie do produkcji (wino do doprawiania potraw) lub przeznaczana na posiłki pracownicze.