Należności
To wartość pieniężna przysługująca firmie ze strony jej dłużników (klientów, kontrahentów). Obejmuje sumy, które mają zostać zapłacone w przyszłości i niebawem stanowić będą zasoby w postaci gotówki. Należności są częścią majątku obrotowego firmy. W gastronomii ich bieżący poziom stanowi jednak małą jego część, ponieważ gotówka od naszych klientów przyjmowana jest przeważnie już w momencie sprzedaży (nieco inaczej to wygląda w firmach cateringowych gdzie wystawiamy faktury „na przelew”).
W przypadku niskiej ściągalności należności w firmie, warto zastanowić się :
- Czy nasi klienci są zadowoleni z naszych usług – niezadowolony klient jest mniej skory do terminowego regulowania zobowiązań
- Czy nasi managerowie nie udzielają zbyt chętnie kredytów kupieckich (faktur VAT na przelew np. za imprezy zamówione w lokalu)
- Jak wygląda u nas procedura rozwiązywania reklamacji – klienci wolą poczekać z zapłatą do czasu rozpatrzenia wszelkich niejasności i sporów
To wartość pieniężna przysługująca firmie ze strony jej dłużników (klientów, kontrahentów). Obejmuje sumy, które mają zostać zapłacone w przyszłości i niebawem stanowić będą zasoby w postaci gotówki. Należności są częścią majątku obrotowego firmy. W gastronomii ich bieżący poziom stanowi jednak małą jego część, ponieważ gotówka od naszych klientów przyjmowana jest przeważnie już w momencie sprzedaży (nieco inaczej to wygląda w firmach cateringowych gdzie wystawiamy faktury „na przelew”).
W przypadku niskiej ściągalności należności w firmie, warto zastanowić się :
- Czy nasi klienci są zadowoleni z naszych usług – niezadowolony klient jest mniej skory do terminowego regulowania zobowiązań
- Czy nasi managerowie nie udzielają zbyt chętnie kredytów kupieckich (faktur VAT na przelew np. za imprezy zamówione w lokalu)
- Jak wygląda u nas procedura rozwiązywania reklamacji – klienci wolą poczekać z zapłatą do czasu rozpatrzenia wszelkich niejasności i sporów