Nagrody emocjonalne
Nagroda emocjonalna to sposób gratyfikacji pracownika rzetelnie wykonującego swoje obowiązki. Zabieg ten służy zamanifestowaniu zadowolenia ze strony pracodawcy i jednocześnie wzmocnienie motywacji pracownika do dalszej dobrej pracy. Istnieje wiele sposobów okazania pracownikowi, że jest się z niego zadowolonym, np.:
- nagroda materialna (w formie upominku, np. karty na zakupy w danym sklepie),
- udzielenie oficjalnej pochwały (w formie pisemnej, pucharu dla pracownika miesiąca itp.),
- nadanie dodatkowych uprawnień lub możliwości w obrębie aktywności firmy,
- włączenie go w procesy decyzyjne dotyczące przyszłości firmy.
Motywowanie pracowników, bazujące na nagrodach emocjonalnych stanowi ciekawą alternatywę dla twardego stylu zarządzania pracowników, który zdaje się być bardziej powszechny w branży gastronomicznej.
Nagroda emocjonalna to sposób gratyfikacji pracownika rzetelnie wykonującego swoje obowiązki. Zabieg ten służy zamanifestowaniu zadowolenia ze strony pracodawcy i jednocześnie wzmocnienie motywacji pracownika do dalszej dobrej pracy. Istnieje wiele sposobów okazania pracownikowi, że jest się z niego zadowolonym, np.:
- nagroda materialna (w formie upominku, np. karty na zakupy w danym sklepie),
- udzielenie oficjalnej pochwały (w formie pisemnej, pucharu dla pracownika miesiąca itp.),
- nadanie dodatkowych uprawnień lub możliwości w obrębie aktywności firmy,
- włączenie go w procesy decyzyjne dotyczące przyszłości firmy.
Motywowanie pracowników, bazujące na nagrodach emocjonalnych stanowi ciekawą alternatywę dla twardego stylu zarządzania pracowników, który zdaje się być bardziej powszechny w branży gastronomicznej.