Restauracja przyszłości - jaka będzie?

Restauracja przyszłości

Kto dwa lata temu mógł przewidzieć, że w 2020 r. tak wiele restauracji zamknie się lub będzie się zmagać z poważnymi problemami w wyniku poważnej globalnej pandemii? Planując swoją drogę naprzód, wielu właścicieli i menedżerów poszukuje perspektywy. Aby pomóc w podejmowaniu decyzji, niektórzy bardzo uważnie przyglądają się wywołanym pandemią zmianom modeli usług, nawyków żywieniowych i zachowań gości. Tak długo, jak ludzie mają obawy związane z narażeniem na Covid-19 lub inne wirusy, prawdopodobnie będą nadal skłaniać się ku rodzajom zamówień i opcji płatności, które widzieliśmy podczas i po Covid, a mianowicie opcji na wynos/poza lokalem. Opierając się na naszych obserwacjach i lekturach, oto kilka wskazówek na temat tego, co restauracje mogą i zrobią, aby służyć gościom w przyszłości: „restauracja przyszłości”, jeśli wolisz.

Chociaż widzieliśmy kilka bardzo pozytywnych skutków, widzieliśmy również, że sytuacja COVID trwa nadal. COVID jest płynny i nie zniknie w najbliższym czasie. Niektóre zachowania konsumentów uległy trwałym zmianom, podczas gdy inne podlegają ciągłym zmianom. Wiemy, że konsumenci chcą jeść w restauracjach, spotykać się z przyjaciółmi i rodziną i chcą przejść do tego, co będzie „nową normalnością”. Istnieją elementy Restauracji Przyszłości, które będą musiały być standardowe, a inne będą wyróżniać. Będą też takie, które rzucą wyzwanie Twojej wyobraźni.

Restauratorzy muszą dostosować się teraz, aby w przyszłości mogli przekraczać oczekiwania gości, generować przewidywane przychody i utrzymywać koszty na poziomie

Wzięliśmy nasz oryginalny schemat Restauracji Przyszłości i dokonaliśmy kilku nowych adaptacji. Te przewidywania nadal ewoluują z naszego doświadczenia, spostrzeżeń i perspektywy „myślenia przyszłościowego”. Nie ma dobra ani zła i są tylko pomysły, które każdy może wykorzystać do konceptualizacji tego, jaka będzie ich Restauracja Przyszłości, zarówno w perspektywie krótko, jak i długoterminowej.  

Oto według nas 10 kluczowych obszarów do zmiany w naszej Restauracji Przyszłości:

Elastyczność

Restauracja Przyszłości będzie wymagała elastyczności na całej powierzchni. Z biegiem czasu restauracji sytuacja się zmieni i restauratorzy będą musieli być na to przygotowani.

Elastyczne kuchnie. W przyszłości kuchnie będą projektowane tak, aby oferować wysoką jakość, odpowiednio zwymiarowane menu, które jest innowacyjne i może być obsługiwane przez większość pracowników restauracji. Gotowanie całkowicie od podstaw będzie bardziej skoncentrowane na  (gotowych daniach) składnikach, które są wysokiej jakości, elastyczne przepisy. Kuchnie będą modułowe, co pozwoli na zamykanie danej sekcji w określonych porach dnia, a także na ich całkowitą wymianę w razie potrzeby, a koszt zmiany będzie dotyczył głównie sprzętu.

Elastyczne siedzenia. Dystans społeczny pozostanie czynnikiem, a restauratorzy będą chcieli zmaksymalizować pojemność swoich lokali. Elastyczne bariery wykonane z materiału podobnego do ekranów filmowych, które można regulować w górę lub w dół w zależności od potrzeb, mogą pomieścić stół od ośmiu do czterech dwójek lub dowolną ich kombinację. Zapewnione zostanie bezpieczeństwo dla gościa i maksymalizacja przychodów dla restauratora.

Elastyczne wszystko. Zanim cokolwiek zostanie przykręcone do podłogi, restaurator musi mieć pewność, że „nigdy” nie nastąpią żadne zmiany. Trzeba budować na dziś, ale być gotowym na jutro. Jeśli jesteś zwinny i potrafisz się dostosować, i unikniesz przestojów, z którymi borykało się wielu restauratorów, gdy zaczął się COVID.

Poza lokalem i przenośność

Odsetek sprzedaży poza lokalem będzie nadal rósł. Restauratorzy powinni przyjąć tę zmianę i nie walczyć z nią. Dla wielu restauracji lokale poza lokalem stały się postawą obronną, aby generować wszelkie możliwe dochody. Dowiedzieli się, że ich konsumenci przyjęli to jako opcję. Nie ma na celu zastąpienia jedzenia na miejscu, ale zapewnia opcje wysokiej jakości w celu zwiększenia częstotliwości. Zewnętrzne lokale ewoluowały od produktów na wynos do mnóstwa opcji dostosowanych do konkretnych potrzeb każdego konsumenta. Restauracja przyszłości będzie miała więcej niż jedną z tych opcji poza lokalem:

  • Odbiór z ulicy
  • Dostawa z lokalu na stoły zewnętrzne
  • Odbiór osobisty
  • Dostawa

Aby skutecznie realizować produkty poza lokalem, pozycje menu będą musiały być przenośne, co oznacza odpowiednią żywność i odpowiednie opakowanie. Serwowanie żywności poniżej standardów dla lokali gastronomicznych poza lokalem firmy jest przerwą, a ostatecznie tylko ci, którzy bezbłędnie wykonują, będą w stanie utrzymać i rozwijać ten biznes. Wielkość menu poza lokalem powinna być wystarczająca do zaspokojenia zachcianek klienta, ale jednocześnie na tyle prosta, aby była realizowana bezbłędnie

Wolne ręce/bez tarcia

Konsumenci, restauratorzy i dostawcy podlegają obrotowi i będą się zmieniać wraz z ewolucją „nowej normy”. Zaczyna się od tego, że klient ma możliwość uzyskania tego, czego chce, kiedy chce, bez obawy o swoje bezpieczeństwo. Wszystko samoobsługowe może być problemem dla konsumenta, a wszystko bezdotykowe spowoduje dodatkowe koszty dla operatora, ale lepsza wydajność zmniejszy koszty. Bezdotykowe napoje samoobsługowe, przyprawy, drzwi, śmieci, zamawianie/płatność i wiele innych ewoluuje. Restauracja przyszłości będzie tego wymagać. Partnerzy/producenci będą ciężko pracować, aby wesprzeć to nowe „bezdotykowe” zjawisko.

Technologia

Restauracja Przyszłości będzie wymagać technologii, która sprawi, że obsługa klienta będzie bezpieczniejsza, szybsza i wydajniejsza. W Restauracji Przyszłości nikt nie będzie przyjmował zamówień ani płatności. Klient będzie miał możliwość wyboru tego, czego chce, kiedy chce i jak za to zapłacić.

Ulepszanie aplikacji i strony internetowej. Skonfigurowanie aplikacji lub strony internetowej z możliwością składania przez klientów zamówień i płatności z domu lub z dowolnego innego miejsca zapewnia restauratorowi wygodę, szybkość i wydajność oraz wyższą średnią kontrolę.

Kamery 3D dodane do lokali.  Lokale z ekranem dotykowym staną się lokalami bezdotykowymi dzięki dodaniu rozpoznawania twarzy obsługiwanego przez kamery 3D.

Lokale z kodami QR i/lub chipami NFC. Inną możliwą opcją bezproblemowego zamawiania i płatności jest dodanie kodów QR lub chipów w celu pobierania menu bez dotykania.

Aktywacja głosowa. Restauracja Przyszłości wykorzysta aktywację głosową do składania i opłacania zamówień oraz sterowania wyposażeniem kuchni.

Restauracja Przyszłości będzie wymagała elastyczności na całej powierzchni

Społeczność i wydarzenia

Uważamy, że przyszłość gastronomii na miejscu jest wciąż niejasna, ale przewidujemy, że Restauracja Przyszłości będzie miała ograniczoną liczbę miejsc siedzących wewnątrz. Z drugiej strony siedzenia na zewnątrz odniosły większy sukces. Widzimy ogromny potencjał, aby zwiększyć częstotliwość odwiedzin i znaczne przychody, tworząc miejsce siedzące na zewnątrz, które obejmuje małą scenę wyświetlającą filmy, indywidualnego wykonawcę, prezentację kulinarną i wiele innych. Miejsca siedzące będą elastycznymi stołami, które mogą pomieścić stół z sześcioma lub wielokrotnością dwóch. Możesz zamówić i zapłacić przy stoliku z potwierdzonym numerem stolika. Zamówienia są dostarczane do stołów. Bezdotykowe stanowiska na śmieci, mycie rąk/środki dezynfekujące i inne skupią się na bezpieczeństwie i higienie. Grzejniki i spryskiwacze sprawią, że ten obszar będzie użyteczny przez większą część roku.

Personel i role

„Robić więcej za mniej” będzie mantrą Restauracji Przyszłości. Nie może być nadmiaru personelu, a zespół będzie musiał zostać przeszkolony, aby móc wykonywać pracę z precyzją i wydajnością. Świetny członek zespołu zostanie nagrodzony na podstawie certyfikatów stacji oraz poziomu produktywności i przestrzegania kultury marki. Dzięki wyeliminowaniu przyjmowania zamówień i płatności, operacja staje się prostsza. Układ restauracji pozwoli na otwieranie i zamykanie działu w zależności od poziomu biznesu. Na każdą zmianę można wyznaczyć ambasadora marki, który będzie komunikował się z gośćmi i personelem, upewniał się, że bezpieczeństwo i warunki sanitarne są zachowane.

Bezpieczeństwo i warunki sanitarne

Bezpieczeństwo i warunki sanitarne będą musiały być na pierwszym miejscu, jeśli restauracja ma odnieść sukces. Stanie się to kluczowym elementem przy wyborze restauracji niezależnie od jakości jedzenia i obsługi. Stacje mycia rąk/dezynfekcji będą łatwo dostępne zarówno dla klientów, jak i pracowników. Utrzymanie wszystkiego w stanie bezdotykowym ograniczy możliwość problemów z bezpieczeństwem. Pobłażliwość w kwestiach bezpieczeństwa i warunków sanitarnych będzie miała ogromny negatywny wpływ. Wymagane będą procesy i procedury zawierające element kulturowy. Podstawowe znaczenie ma regularne stosowanie odpowiednich środków chemicznych i dezynfekcja. Opowiedzenie historii bezpieczeństwa i warunków sanitarnych będzie również ważnym elementem sukcesu restauratora.

Nowe sposoby zwiększania przychodów/zarządzania rachunku zysków i strat

Możliwości uzyskania przychodów dla operatorów wciąż ewoluują. Tam, gdzie kiedyś było to jedzenie na miejscu lub na wynos, istnieje zupełnie nowy świat napędzający sprzedaż, ale wymaga to myślenia przyszłościowego i unikania powrotu do „tego, co było”. Optymalizacja przestrzeni fizycznej i wielofunkcyjny personel przez cały dzień będzie przynosić największe korzyści. Wyobraź sobie miejsce do siedzenia, w którym jest film, prezentacja kulinarna lub muzyk, który zabawia Twoich gości, a oni siedzą przy stole piknikowym z barierkami i składają i płacą za zamówienie, a następnie dostarczają je pod Twój numer stołu. Bezproblemowe jedzenie na zewnątrz z rozrywką i ograniczonym menu barowym wraz z zestawem głośnomówiącym.

Restauracja Przyszłości ewoluuje

Konsumenci chcą wyjść i szukają sposobów na kontakty towarzyskie. Restauracje pozostają najlepszą opcją, ale ich zachowania się zmieniły, a operatorzy muszą dostosować swoje działania, aby odzwierciedlić te nowe nawyki. Jest tak wiele możliwości, aby być kreatywnym i rozwijać większą lojalność klientów.

Bezpieczeństwo i warunki sanitarne pozostaną na pierwszym planie, ale można wygenerować nowe i ekscytujące wrażenia dla gości, które powinny być częścią „nowej normalności”.

Restauracja Przyszłości będzie ekscytująca. Będzie bardziej wydajna i zapewni konsumentom opcje, które nie były dla nich dostępne przed COVID. Branża gastronomiczna musi przyjąć to, co będzie dalej.

CO DALEJ....?

Dostawcy i restauratorzy muszą już dziś przygotować się na przyszłość, rozumiejąc ewolucję branży i natychmiast wprowadzając zmiany w swoich modelach biznesowych. 

 

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.