dpdpickup

Co zrobić, żeby Twój catering dietetyczny nie upadł?

Co zrobić, żeby Twój catering dietetyczny nie upadł

Zajmujesz się cateringiem dietetycznym, ale Twoja firma jest na skraju przepaści? Póki nie zamknąłeś swojego biznesu, istnieje szansa na jego odratowanie. Jego prowadzenie z pewnością nie jest łatwym zadaniem – same chęci czy umiejętność gotowania zdecydowanie tutaj nie wystarczą. Co zatem zrobić, aby Twój catering dietetyczny nie upadł? 

Spadek zamówień w cateringu dietetycznym (martwe okresy)

Martwy okres to czas, kiedy zamówień jest mniej. Nie oznacza to jednak, że w tym okresie nie warto nic robić. Wręcz przeciwnie, warto wówczas być bardzo aktywnym! Oczywiście, liczba klientów może być w tym czasie mniejsza, ale jest to dobry moment na zbudowanie przewagi konkurencyjnej oraz wykorzystanie tego, że inne firmy nie rozwijają się w tym czasie szczególnie dynamicznie. Zgadza się, mniejsza liczba klientów będzie wówczas zainteresowana Twoimi usługami, jednak to właśnie ona może przekonać się w tym czasie do Twojej firmy i zamawiać u Ciebie posiłki przez długi czas.

W martwym sezonie nie warto rezygnować z działań marketingowych Co więcej, to idealny moment na skorzystanie z profesjonalnego audytu oraz usługi doradztwa dla cateringów dietetycznych. Dobrze jest pomyśleć w tym czasie o szkoleniach dla swojego zespołu oraz opracować okazyjne oferty, które będą atrakcyjne i nie pozwolą klientom długo się zastanawiać.

Sugerujemy również pomyśleć w trudnych okresach o reklamie biznesu w nowych kanałach sprzedaży. Przykładowo, jeśli działałeś obecnie jedynie w social mediach, możesz zdecydować się na promocję usług w Google Ads lub poprzez SEO. Jeśli chodzi o reklamę w internecie, do dyspozycji masz szeroką gamę rozwiązań, włączając w to współpracę z blogerami oraz influencerami, a także klasyczny mailing skierowany do Twojej grupy docelowej. W wolnych chwilach warto poświęcić również czas na lepsze poznawanie swojej konkurencji.

Spadek zamówień a słaba jakość (opinie klientów)

W cateringu dietetycznym, tak jak i w całej branży gastronomicznej, na ilość zamówień wpływa jakość oferowanych dań oraz produktów, które wykorzystuje się do ich przygotowywania. Warto o te aspekty zadbać, ponieważ negatywne opinie szybko się rozchodzą i powodują z czasem utratę klientów. Mogą to być zarówno recenzje w mediach społecznościowych oraz na forach, jak i plotki przesyłane pocztą pantoflową. Oczywiście jedna negatywna opinia nie spowoduje upadku Twojego biznesu, ale większa ich ilość może mieć niezbyt dobry wpływ na jego rozwój.

Jeśli klient jednorazowo skorzysta z Twoich usług i będzie zadowolony, istnieje duża szansa, że zrobi to po raz kolejny. Jeżeli jednak poziom serwowanych posiłków będzie za którymś razem o wiele niższy, spowoduje to duże rozczarowanie. Oczywiście wyniknie to z tego, że klient spodziewał się poziomu dań, które otrzymał za pierwszym razem. Dlatego, jeśli jakość potraw nie zmieni się na gorszą, trudniej Ci będzie stracić klientów. W przypadku firm oferujących catering dietetyczny konkurencja jest na tyle duża, że po prostu nie można sobie na to pozwolić.

ZapamiętajPamiętaj również, że dobre przepisy oraz sprawdzone sposoby przyrządzania dań nie powinny być w międzyczasie zmieniane. Klienci powinni wiedzieć, czego się mogą spodziewać. Nie oznacza to jednak, że nie można wprowadzać do menu nowych zestawów – jak najbardziej warto to robić. Każdy klient lubi być raz na jakiś czas zaskakiwany, dlatego masz prawo regularnie dostarczać mu nowe dania. Dzięki temu pokażesz, że dbasz o klientów i chcesz zaoferować im coś, co może być przez nich docenione.

Oczywiście, w cateringu dietetycznym dużą uwagę należy przywiązywać również do kaloryczności posiłków oraz ich wartości zdrowotnych. Nie możesz zapominać o tych aspektach, ponieważ klienci będą Cię z tego rozliczać. Ważne również, aby posiłki były odpowiednio zróżnicowane.

Dbanie o jakość i bezpieczeństwo produktu (najwyższa jakość produkowanych dań)

W profesjonalnym cateringu dietetycznym nad przygotowywaniem wszystkich posiłków czuwa cały sztab: dietetycy, kucharze, kontrolerzy jakości lub firmy zewnętrzne zajmujące się dbaniem o bezpieczeństwo i zachowanie jakości na każdym etapie produkcji, pakowania lub ekspedycji zamówienia. Dzięki temu wszystkie dania są zbilansowane oraz starannie przemyślane. Jest to o tyle istotne, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i zanim zdecydują się na zamówienie diety pudełkowej, sprawdzają nierzadko, czy dana firma faktycznie kontroluje jakość posiłków i zachowanie bezpieczeństwa na każdym etapie produkcji.

Ważne  jest też zachowanie bezpieczeństwa, nieustająca kontrola na każdym etapie produkcji i ciągłe sprawdzanie zadowolenia klienta. Istotne jest również, aby Twoja firma spełniała wszystkie normy i standardy jakości, w tym HACCP, zamawiała produkty jedynie od sprawdzonych dostawców oraz korzystała ze specjalnych samochodów-chłodni.

Wdrażanie odpowiednich standardów i przeprowadzanie audytów

Warto zgłosić się do firmy, która zajmuje się przeprowadzaniem audytów jakości i bezpieczeństwa w cateringach dietetycznych i zlecieć przeprowadzenie audytu w swojej firmie – zwłaszcza wtedy, gdy ubywa Ci klientów i nie wiesz, z czego to wynika.

WażneJest kilka rodzajów audytów:
Pierwszy z nich, czyli Audyt jakości to kompleksowy audyt obejmujący przegląd wszystkich pomieszczeń danego przedsiębiorstwa zajmującego się sprzedażą diet pudełkowych.
Drugi Audyt gospodarką magazynową pozwala z kolei sprawdzić, czy przestrzeń Twojego magazynu jest wykorzystywana w optymalny sposób.
Trzeci Audyt zarządzania personelem i organizacją sprawdza natomiast funkcjonowanie Twojego cateringu od wewnątrz. Dzięki wszystkim tym audytom możesz polepszyć działanie firmy niemal na każdej płaszczyźnie. Co więcej, warto je przeprowadzać nie raz, ale wiele razy, co jakiś czas.

Pomoc firmy doradczej

Jako GastroWiedza możemy pomóc Ci w prawidłowym zarządzaniu cateringiem dietetycznym oraz dbaniu o wysoką jakość i odpowiednie standardy w Twoim zakładzie/kuchni. Chętnie przeprowadzimy audyt Twojej firmy. Dzięki niemu odnajdziemy słabe strony Twojego biznesu oraz przekształcimy je w Twoje atuty. Opracujemy indywidualny plan działań, a następnie zajmiemy się jego wdrażaniem, dzięki czemu zwiększysz zyski i rozwiniesz działalność. Zainteresowany? Jeśli tak, skontaktuj się z nami!

Słowa kluczowe
catering catering dietetyczny dieta pudełkowa