Catering dietetyczny inwestycja krok po kroku

Catering dietetyczny inwestycja krok po kroku

Catering dietetyczny, popularnie nazywany dietą pudełkową, to usługa przygotowywania i dostarczania na wybrany adres posiłków - najczęściej całodniowego wyżywienia. Klienci mogą wybrać limit kaloryczny, w którym chcą się mieścić bądź typ menu. Do niedawna panował mit, że dieta pudełkowa skierowana jest wyłącznie do dużo zarabiających osób z wielkich miast. Nic bardziej mylnego. Catering dietetyczny stworzony jest dla każdego - dla osób, które nie potrzebują odchudzania jak i dla tych na ścisłej diecie, dla sportowców bądź osób intensywnie pracujących.

Pomimo tego, że nigdzie w Europie rynek diet pudełkowych nie jest tak rozwinięty jak u nas, eksperci przewidują dalszy jego wzrost – informuje portal wyborcza.biz. Zapowiadane są również podwyżki, bo cena 40 zł dziennie wydaje się już dość niska, biorąc pod uwagę podwyżki cen mięsa drobiowego czy warzyw. W ubiegłym roku branża cateringów dietetycznych jako jedna z niewielu odnotowała wzrosty było to spowodowane między innymi zamykaniem lokali gastronomicznych, ograniczeniami działania marketów i sklepów spożywczych czy chęcią do pozostawania w maksymalnym możliwym wymiarze w domach. 

Jak uruchomić catering gastronomiczny?

W pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić, jaka będzie grupa docelowa naszego cateringu. Pomoże nam w tym wstępne rozeznanie się w rynku i sprawdzenie, które sektory są najbardziej “okupowane” przez inne firmy. Jeśli nie planujemy początkowo wielkich nakładów na marketing, dobrze będzie znaleźć swoją niszę. 

Kolejny krok to oczywiście założenie działalności gospodarczej. Musimy oczywiście pamiętać o wymogach, które spełniać powinna kuchnia gastronomiczna, w tym o zgłoszeniu się do Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego. 

Następne obowiązkowe działania, to znalezienie lokalu pod kuchnię i jej wyposażenie. Tutaj dobrze skorzystać z doradztwa gastronomicznego. Koszt wyposażenia kuchni waha się od kilkunastu tysięcy (przy podstawowym, używanym sprzęcie) do nawet kilkuset tysięcy złotych. 

Gdy załatwimy wszystkie formalności i wyposażymy kuchnie, powinniśmy dobrze przemyśleć przyszłe menu. Cateringi dietetyczne rywalizują głównie jakością i różnorodnością oferty - dla klientów rzadko najważniejsza jest cena. Dlatego zatrudnienie dobrego kucharza i dietetyka powinno być dla nas podstawą, chyba że sami się w tym specjalizujemy. Nie bez znaczenia będzie też wyszukanie dobrych dostawców produktów - klienci mogą nas pytać o pochodzenie określonych składników. 

Ostatni bardzo ważny krok, to przygotowania marketingowe. Bez dobrej nazwy i logo trudno nam się będzie wyróżnić. Niezbędna jest też przejrzysta i prosta w obsłudze strona internetowa, obsługująca płatności online. Na typ etapie trzeba też się zastanowić, ile chcemy wydać na reklamy w internecie - w tym np. na Facebooku i Instagramie. 

Ile trzeba zainwestować w uruchomienie cateringu dietetycznego?

Próg rozpoczęcia działalności w rynku cateringów dietetycznych jest stosunkowo niski. Możemy zacząć dysponując kwotą 40-70 tysięcy złotych tworząc własną markę, bądź stając się częścią jednej z sieci franczyzowych. Jest to kwota wyliczona zakładając kupno podstawowego sprzętu gastronomicznego, zatrudnienia nie więcej niż 2-3 pracowników w niepełnym wymiarze i niskich nakładów na marketing. Jednak już takie wejście w rynek przy odpowiedniej jakości produktów umożliwi nam zarabianie na dietach pudełkowych. 

Jak zdobyć klientów?

Pozyskiwać klientów dla naszego cateringu dietetycznego można na wiele sposobów - zależnie od obranej grupy docelowej. Przy cateringu dla sportowców na pewno kluczowa będzie obecność w klubach fitness, siłowniach, na imprezach sportowych. Przy cateringach dla osób intensywnie pracujących trzeba pomyśleć o odpowiednich reklamach w social media oraz dotarciu z ofertą do biur. Na pewno niezastąpione będzie odwiedzanie wszystkich imprez branżowych. Trzeba też przemyśleć pozyskanie influencerów bądź ambasadorów marki. Gdy nasze cateringi pojawią się w kanałach social media rozpoznawalnych osób, uznawanych w danej branży za autorytety, na pewno uda nam się pozyskać wielu nowych klientów. Możemy też rozważyć współpracę z portalami typu Groupon. To nie przyniesie nam raczej zysków, ale może być korzystne jeśli chodzi o zwiększenie zasięgu. 

Ile można zarobić na cateringu dietetycznym?

Ceny diet pudełkowych wahają się od 40 do 100 złotych, zależnie od progu kalorycznego i jakości potraw. Przyjmując, że w naszej ofercie będzie można kupić zestawy za 50 zł, a koszt ich przygotowania i dowiezienia to ⅓ wartości, czyli około 17 zł, to na jednym kliencie zarobimy średnio 33 zł dziennie. Idąc dalej za tym wyliczeniem - 15 stałych klientów da nam zysk rzędu 10 000 zł miesięcznie. Liczba ta potwierdza niski próg wejścia i małe ryzyko rozpoczęcia biznesu cateringowego. 

Kto może pomóc w opracowaniu i wdrożeniu pomysłu cateringowego w życie?

Jak możemy zminimalizować ryzyko i zwiększyć szansę na szybkie zyski naszego cateringu dietetycznego? Wystarczy skorzystać z naszej profesjonalnej pomocy i doradztwa. Jako GastroWiedza współpracujemy z największymi cateringami dietetycznymi, restauracjami i hotelami w Polsce (prezentujemy Państwu niektóre z naszych referencji). Możemy pomóc w każdym etapie powstawania biznesu gastronomicznego. Tworzymy biznes plany, rozpisujemy standardy i listy kontrolne, przeprowadzamy audyty jakości, wysyłamy tajemniczych gości do restauracji, analizujemy menu. Tworzymy też strategie marketingowe i pomagamy w promocji marki. Wszystkie nasze działania planujemy pod potrzeby klientów i ich przyszłych usług gastronomicznych. Współpraca z profesjonalistami wielokrotnie zwiększa szanse na sukces biznesu gastronomicznego. 

Cateringi dietetyczne to otwarty, wart ponad miliard złotych rynek. By w niego wejść, nie trzeba wielkich inwestycji - powinny być to jednak inwestycje przemyślane. Z pomocą profesjonalistów możesz zacząć szybko zarabiać na dietach pudełkowych. 

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe
otwieranie cateringu dietetycznego catering dietetyczny