Audyt jakości w gastronomii

Audyt jakości w gastronomii

Podstawą funkcjonowania biznesu gastronomicznego, powinno być ustalenie pewnych norm pracy, produkcji oraz jakości, tak by były one klarowne i przestrzegane. Wtedy zwiększymy szanse na efektywną współpracę pracowników oraz zadowolenie klientów. Audyt tych norm pomoże nam wprowadzić poprawy i rozwinąć działalność gastronomiczną. 

Czym jest audyt jakości? 

Audyt w gastronomii sam w sobie jest niezależną oceną działania danego zakładu gastronomicznego cateringu, restauracji, baru czy stołówki. W najprostszy sposób audyty można podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne, czyli sprawdzające elementy widziane z poziomu gości, albo w drugim wypadku analizujące funkcjonowanie lokalu gastronomicznego od strony personelu, procedur, księgowości i produkcji. Audyt jakości, to audyt wewnętrzny, jednak znacząco wpływający na zewnętrzny odbiór lokalu, bo kontroluje się każde z jego pomieszczeń. Dzięki niemu dowiemy się, czy w naszej działalności gastronomicznej założenia produkcji, bezpieczeństwa i jakości są realizowane zgodnie z planami i czy można coś w tych aspektach rozwinąć. 

Audyt jakości zawsze powinni przeprowadzać audytorzy o wieloletnim doświadczeniu, posiadający dogłębną wiedzę o każdym ze sprawdzanych procesów produkcji oraz ogólnie przyjętych normach. 

Jakie sektory / działy są sprawdzane przy audycie jakości?

Podczas audytu jakości kompleksowo sprawdzane są wszystkie pomieszczenia zakładu gastronomicznego. Jeśli biznes gastronomiczny ma działać jak dobrze naoliwiona maszyna, to nie można pomijać żadnego z elementów. Audyt sprawdzi funkcjonowanie linii serwisowej i kuchni, pomieszczeń pomocniczych tym m.in. obieralni i zmywalni. Audytorzy przyjrzą się też dokładnie pomieszczeniom magazynowym - będą musieli ocenić, czy prodkty są odpowiednio zabezpieczane i przechowywane oraz czy przestrzegane są normy bezpieczeństwa i jakości GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna).  Działanie musi również wykazać, czy odpowiednio funkcjonuje system HACCP (analiza zagrożeń i krytycznych punktów kontroli).

Podczas analizy wszystkich pomieszczeń profesjonalni audytorzy będą działali według wcześniej ustalonej listy kontrolnej i na bieżąco spisywali wyniki. Dobra firma przeprowadzająca audyty poza wynikami dostarczy klientom listę sugerowanych zmian, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo i jakość produkcji, większą kontrolę na produkcie a co za tym idzie i zyski. 

Co wnosi audyt jakości do biznesu gastronomicznego?

Audyt jakości w działalności gastronomicznej, to najważniejsza usługa mająca na celu wskazanie elementów do poprawy. Nie bez znaczenia jest również sugerowanie i kontrola dokonywanych zmian, dlatego ważne by audyty były przeprowadzane regularnie, a nie jednorazowo. Firma przeprowadzająca audyt będzie też monitorowała zmiany i sposób wdrażania ich przez obsługę zakładu lub lokalu gastronomicznego. W dłuższym okresie czasu umożliwi to prześledzenie zmian i obliczenie ich wpływu na zyski lokalu oraz zadowolenie klientów.

W jakich typach biznesu gastronomicznego przeprowadzać audyt jakości?

Ponieważ audyt jakości w działalności gastronomicznej bardzo precyzyjnie sprawdza zabezpieczanie produktów, metody produkcji i wszystko, co ma wpływ na bezpieczeństwo, to zdecydowanie jest niezbędną usługą dla różnego rodzaju cateringów i cateringów dietetycznych, zakładów żywienia zbiorowego oraz restauracji. W tym miejscach, gdzie posiłków wydaje się dużo, jakość ma kluczowe znaczenie i trudniej zapanować nad wszystkimi elementami produkcji. Właściciele mniejszych zakładów lokali gastronomicznych powinni pomyśleć o audycie, jeśli planują rozwój działalności i zwiększenie zysków.

Co zyskuje właściciel / manager / restaurator przeprowadzając audyt jakości?

Każdy przedsiębiorca i manager przemysłu gastronomicznego, może znacznie zwiększyć jakość i zyski decydując się na usługę audytu jakości. Zaś jeśli taki audyt będzie przeprowadzany regularnie, można już mówić o stałym wzroście i rozwoju biznesu gastronomicznego. Audyt daje możliwość kontroli bezpieczeństwa, przestrzegania norm i stosowania się pracowników do procedur i standardów. Ujęcie tego w profesjonalny raport umożliwia zaś śledzenie zmian i ich wpływu na rozwój biznesu. 

Przeprowadzimy audyt jakości w twoim biznesie gastronomicznym

Audyty jakości dla przemysłu gastronomicznego to nasza specjalność, potwierdzona 15-letnim doświadczeniem i dziesiątkami zadowolonych klientów. Przeprowadziliśmy już ponad 25 tysięcy audytów dla branży gastronomicznej! Stale współpracujemy z topowymi przedsiębiorcami różnych odnóg gastronomii i hotelarstwa, pomagając im w poprawie standardów i monitorowaniu ich utrzymania. Współpracując z nami niektórzy z naszych klientów odnotowywali kilkudziesięcioprocentowy wzrost zysków. Audyt jakości to jedno z podstawowych narzędzi dla właściciela bądź managera lokalu gastronomicznego.

Skontaktuj się z nami, a my doradzimy bądź od razu umówimy się na profesjonalny audyt jakości, po którym można otrzymać odpowiedni certyfikat potwierdzający zachowanie najwyższych standardów jakości w gastronomii. 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI JESTEŚMY DO TWOJEJ DYSPOZYCJI!

E-mail:

biuro@gastrowiedza.pl

Tel. Biuro

+48 664 578 090

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe
audyt audyt wstępny audyt wewnętrzny audyt zerowy