dpdpickup

Opakowania gastronomiczne jako sposób promocji

Opakowania gastronomiczne jako sposób promocji

Większość restauracji i punktów gastronomicznych działających w branży potrzebuje opakowań. Opakowania gastronomiczne przede wszystkim mają za zadanie zabezpieczać potrawy i napoje, dlatego muszą być praktyczne i wytrzymałe. Jednak nie jest to ich jedyna funkcja: służą też promocji. Poznajmy szczegóły!

Dlaczego opakowanie gastronomiczne ma znaczenie?

Nie od dziś wiadomo, że konsumenci kupują oczami. Chcą posiadać produkty, które są dla nich atrakcyjne wizualnie: nie tylko pod kątem zawartości, ale też samego opakowania. Dotyczy to również branży gastronomicznej. Najsmaczniejsze danie przestanie wyglądać apetycznie, jeśli nie będzie ładnie zapakowane. Kiedy przy zakupie klient będzie mile zaskoczony opakowaniem, chętniej do nas wróci.

Opakowania gastronomiczne szczególnie zyskały na znaczeniu w dobie pandemii koronawirusa. Firmy gastronomiczne mogą dziś oferować produkty żywnościowe wyłącznie na wynos. Nawet kiedy rząd pozwoli na wznowienie działalności restauracji, wiele osób z obawy przed zakażeniem zapewne wciąż będzie zamawiać jedzenie z dostawą. Z tego względu lokale muszą dbać, by opakowanie było skuteczną barierą dla wirusów i bakterii. Ma uniemożliwiać lub też w możliwie największym stopniu ograniczać możliwość przeniknięcia mikroorganizmów do produktu spożywczego.

Opakowanie gastronomiczne może także pełnić funkcję reklamową, kiedy zamieścimy na nim własne logo lub grafikę. Będzie swego rodzaju wizytówką firmy:  dzięki temu klient, który zobaczy nasze opakowanie ponownie, chętniej złoży kolejne zamówienie. Takie opakowania gastronomiczne, które skłonią do zamówienia jedzenia właśnie z naszej restauracji, zamówimy na stronie internetowej  https://www.krainakopert.pl

Jakie są wszystkie zalety korzystania z personalizowanych opakowań gastronomicznych?

Korzyści z posiadania opakowań gastronomicznych z nadrukiem

Wiemy już, że personalizowane opakowania gastronomiczne zdobione profesjonalnym nadrukiem będą reklamować i promować restaurację, a dodatkowo:

  • informować, skąd podchodzi potrawa,
  • kreować wizerunek punktu gastronomicznego i podkreślać jego prestiż. Nie wszystkie lokale decydują się na umieszczanie własnego logo na opakowaniach, ponieważ nie chcą ponosić dodatkowych kosztów. Jednak korzyści, które mogłyby osiągnąć, decydując się na taki krok, znacznie przewyższają wydatki,
  • wzmacniać rozpoznawalność marki,
  • wyróżniać restaurację na tle konkurencji,
  • budzić zainteresowanie i przyciągać wzrok klienta,
  • zachęcać do kupna inne osoby, które jeszcze nie korzystały z oferty naszego punktu gastronomicznego.

Rodzaje opakowań gastronomicznych

W szerokiej ofercie opakowań gastronomicznych znajdują się m.in. torebki na sztućce, dostępne w opakowaniach po 100 sztuk, w rozmiarze idealnie mieszczącym zestawy noży i widelców. Są wykonane z wytrzymałego papieru w kolorze białym lub brązowym. Każda torebka może być oznaczona własnym logo lub inną grafiką, która będzie budować świadomość marki. Torebki na sztućce można zamówić wraz z serwetkami.

Poza torebkami na sztućce bardzo popularnym rodzajem opakowań gastronomicznych są również torby służące do pakowania jedzenia na wynos. Są dostępne w trzech wariantach:

  • z płaskim uchwytem,
  • ze skręcanym uchwytem,
  • samoklejące z paskiem.

Torby do pakowania jedzenia na wynos

Podobnie jak torebki na sztućce, idealnie nadają się do nadrukowania na ich własnego tekstu lub obrazu. Aby cieszyć się profesjonalnym nadrukiem na opakowaniach gastronomicznych, wystarczy wysłać własny plik lub zaprojektować swój nadruk w prostym edytorze. Warto to zrobić, aby w nieskomplikowany i niedrogi sposób zaakcentować obecność swojej marki na rynku. Przekonajmy się, jak szybko nasza restauracja może zaistnieć w świadomości klientów i zyskać na rozpoznawalności!

Opakowania gastronomiczne jako sposób promocji i reklamy – podsumowanie

Dziś opakowania gastronomiczne nie służą już wyłącznie zabezpieczeniu jedzenia podczas dostawy do klienta, choć wciąż jest to niezwykle istotna funkcja. Równie ważna jednak jest rola reklamowa i promocyjna. Opakowania mogą być świetnym sposobem na zaznaczenie swojej obecności na rynku oraz narzędziem w walce z konkurencyjnymi lokalami. Warto o tym pamiętać!

Słowa kluczowe
produkuje opakowania szyte na miarę dla punktów gastronomicznych