dpdpickup

Wyborowa Pernod Ricard wprowadza na produktach system etykiet cyfrowych

Wyborowa Pernod Ricard wprowadza na produktach system etykiet cyfrowych

Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Wyborowa Pernod Ricard, Polacy relatywnie rzadko analizują treść etykiet alkoholi w porównaniu z innymi produktami spożywczymi. Oczekują jednak od producentów napojów alkoholowych wyczerpujących i łatwo dostępnych informacji na temat składu produktu, wpływu alkoholu na zdrowie czy odpowiedzialnej konsumpcji. W odpowiedzi Wyborowa Pernod Ricard wprowadza na dystrybuowanych w Polsce produktach system etykiet cyfrowych (e-label) - aby lepiej informować klientów.

Polacy oczekują czytelnych i przejrzystych informacji 

Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Wyborowa Pernod Ricard, Polacy bardzo dużą wagę przywiązują do czytania i analizowania treści etykiet produktów spożywczych – takich jak mięso, ryby i wędliny (47% respondentów czyta je zawsze lub prawie zawsze, a kolejne 44,2% - od czasu do czasu), a w dalszej kolejności: nabiału (odpowiednio 45% i 46,5%) oraz masła, margaryny czy innych tłuszczów (35,4% i 51,2%). Jeśli chodzi o produkty alkoholowe respondenci deklarowali, że etykiety wina czyta zawsze 22% konsumentów, a 50% od czasu do czasu, etykiety piwa – odpowiednio 17% i 52,3%, a alkoholi mocnych – 16,3% i 47,7%.

Badania pokazały jednocześnie, że informacje standardowo dostępne na etykietach alkoholi – takie jak zawartość alkoholu, termin przydatności czy kraj produkcji - to dla konsumentów tylko jedno źródło informacji, często niewystarczające i chętnie dowiedzieliby się więcej, np. na dedykowanej stronie internetowej lub innej elektronicznej postaci. Dla wielu z nich ważne jest, aby producent zaoferował łatwy dostęp do danych na temat składu produktu (70% wskazań), spożywanych jednostek alkoholu (66%), wpływu alkoholu na zdrowie (56%) i kaloryczności (55%). Ponadto 62% konsumentów uważa, że informowanie o wpływie konsumpcji alkoholu na zdrowie byłoby dobre dla zwiększenia świadomości o odpowiedzialnym spożyciu alkoholu.

E-label pomoże w dokonywaniu świadomych i odpowiedzialnych wyborów

W odpowiedzi na potrzeby konsumentów Wyborowa Pernod Ricard wprowadziła cyfrowe etykiety (e-label). To globalna inicjatywa Grupy Pernod Ricard. W ten sposób firma chce lepiej informować klientów o kupowanych produktach i pomagać im w dokonywaniu świadomych i odpowiedzialnych wyborów

Na tylnej etykiecie produktów wytwarzanych jak również dystrybuowanych w Polsce przez Wyborowa Pernod Ricard umieszczono specjalny kod QR. Po zeskanowaniu smartfonem przekieruje on konsumentów bezpośrednio na specjalną e-platformę w języku polskim, na której znajdą oni szczegółowe i przejrzyste informacje dotyczące składników i wartości odżywczych danego produktu, informacje na temat wpływu alkoholu na zdrowie, a także wskazówki dotyczące odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

- Badania wyraźnie pokazują, że polscy konsumenci są coraz bardziej dociekliwi, chcą dokonywać świadomych wyborów i szukają nie tylko podstawowych informacji o produkcie, ale też o jego składzie, kaloryczności, wpływie na zdrowie czy wskazówek dotyczących odpowiedzialnego spożycia. Dla nas – jako producenta produktów alkoholowych – są to bardzo ważne informacje dotyczące potrzeb konsumenckich. Globalna inicjatywa Grupy Pernod Ricard w postaci cyfrowej etykiety, która wdrażana jest obecnie w Polsce idealnie wpisuje się w te potrzeby. Unikalny kod QR umożliwiający wyświetlenie na smartfonie szczegółowych danych, to dla konsumentów dodatkowe źródło istotnych informacji na temat naszych produktów i tego, jak cieszyć się nimi w sposób odpowiedzialny – powiedział Fabrice Audan, CEO Pernod Ricard Central Europe & Eastern Europe.

Nowy system cyfrowych etykiet Grupa Pernod Ricard wprowadza we wszystkich krajach, w których jest obecna, na wszystkich produktach. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje w ramach zobowiązań Międzynarodowego Sojuszu na rzecz Odpowiedzialnego Spożywania Alkoholu (International Alliance for Responsible Drinking). W 2021 roku Grupa Pernod Ricard ogłosiła, że na etykietach swoich opakowań dodaje dwa piktogramy ostrzegające przed spożywaniem alkoholu przez nieletnich i prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu, uzupełniając w ten sposób istniejące wcześniej oznakowanie ostrzegające przed spożywaniem alkoholu przez kobiety w ciąży. Teraz, wprowadzając etykiety cyfrowe, poszła o krok dalej w zakresie informowania o produkcie i zdrowiu.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!