dpdpickup

Informacja zwrotna (nazwa ang. feedback)

Jak w wielu branżach, tak i w gastronomii, jest dużo fachowego słownictwa i specyficznych zwrotów. Jeśli się w tym gubisz, sprawdź Słownik gastronomiczny. Dzięki niemu nie poczujesz się obco, zgłębiając wiedzę gastronomiczną.

Informacja zwrotna to komunikat jaki pracodawca przekazuje pracownikowi, chcąc ocenić jakość jego pracy. Z angielskiego określeniem tym jest ,,feedback”. Można go udzielić w formie ustnej bądź w formie pisemnej. O ile w tym drugim przypadku mamy do czynienia z bardziej formalnym, oficjalnym podejściem, to zwykła rozmowa pozwala na wymianę poglądów i szybsze zrozumienie obustronnych odczuć, oczekiwań oraz spostrzeżeń.

Głównym powodem udzielania informacji zwrotnej pracownikowi jest chęć zmotywowania go do lepszej, bardziej sumiennej pracy. Ewentualnie, informacji zwrotnej można również udzielić w celu wzmocnienia określonych postaw, tj. pochwalenie go, tak aby pracownik czuł, że jego wysiłki są zauważane i doceniane. W takiej sytuacji, pracodawca często liczy też, że dobry pracownik zacznie wpływać swoim zachowaniem na pozostałych. W trakcie udzielania informacji zwrotnej dobrze jest unikać: negatywnych emocji, okazania braku szacunku dla drugiej strony, wymuszania przeprosin czy wręcz upokorzenia pracownika.

Strona inicjująca udzielenie informacji zwrotnej, czyli właściciel firmy lub kierownik, powinna być zorientowana na uzyskanie konkretnego celu. Z myślą o tym zaleca się zadbanie o miłą atmosferę rozmowy, okazanie gotowości do wysłuchania pracownika, chęć zrozumienia jego perspektywy, skupienie się na przyszłości, zastosowanie motywacji pozytywnej. W całej sytuacji, bardzo pomocna jest zdolność do empatii ze strony władnej osoby.

Informacja zwrotna to komunikat jaki pracodawca przekazuje pracownikowi, chcąc ocenić jakość jego pracy. Z angielskiego określeniem tym jest ,,feedback”. Można go udzielić w formie ustnej bądź w formie pisemnej. O ile w tym drugim przypadku mamy do czynienia z bardziej formalnym, oficjalnym podejściem, to zwykła rozmowa pozwala na wymianę poglądów i szybsze zrozumienie obustronnych odczuć, oczekiwań oraz spostrzeżeń.

Głównym powodem udzielania informacji zwrotnej pracownikowi jest chęć zmotywowania go do lepszej, bardziej sumiennej pracy. Ewentualnie, informacji zwrotnej można również udzielić w celu wzmocnienia określonych postaw, tj. pochwalenie go, tak aby pracownik czuł, że jego wysiłki są zauważane i doceniane. W takiej sytuacji, pracodawca często liczy też, że dobry pracownik zacznie wpływać swoim zachowaniem na pozostałych. W trakcie udzielania informacji zwrotnej dobrze jest unikać: negatywnych emocji, okazania braku szacunku dla drugiej strony, wymuszania przeprosin czy wręcz upokorzenia pracownika.

Strona inicjująca udzielenie informacji zwrotnej, czyli właściciel firmy lub kierownik, powinna być zorientowana na uzyskanie konkretnego celu. Z myślą o tym zaleca się zadbanie o miłą atmosferę rozmowy, okazanie gotowości do wysłuchania pracownika, chęć zrozumienia jego perspektywy, skupienie się na przyszłości, zastosowanie motywacji pozytywnej. W całej sytuacji, bardzo pomocna jest zdolność do empatii ze strony władnej osoby.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!