dpdpickup

Przyszłość branży gastronomicznej - trendy w technologii

Przyszłość branży gastronomicznej

Nowatorski wirus COVID-19 zmienił branżę restauracyjną jak nigdy dotąd. Technologia i automatyzacja, kiedyś uważana za dodatkowy wydatek, stała się obecnie koniecznością w branży spożywczej. Technologia i automatyzacja pomogły restauracjom zmienić sposób działania i prosperować w nowej erze łączności bezdotykowej. Biorąc pod uwagę potencjał zwiększenia przychodów, restauracje nie mogą już dłużej pozwolić sobie na przegapienie najnowszych trendów w technologii restauracyjnej, które pomagają firmom odkrywać siebie na nowo. 

Trendy w technologii restauracyjnej wymienione w tym artykule pomogą restauracjom zachować konkurencyjność i będą w stanie lepiej dostosować się do wszelkich nieprzewidzianych zmian lub nadchodzących trendów w roku 2021-2022.

1. Płatności zbliżeniowe

Nowe technologie płatności i płatności zbliżeniowe znacznie przyspieszyły od czasu pandemii. Płatności zbliżeniowe pomogły ograniczyć kontakt między ludźmi lub przenoszenie wirusów powierzchniowych do absolutnego minimum. Raport Juniper Research stwierdza, że ​​płatności zbliżeniowe potroją się do 6 bilionów dolarów na całym świecie do 2024 roku .

Z punktu widzenia przepływu środków pieniężnych jest również bardziej wydajny. Organizacje zdrowotne nadal zalecają konsumentom korzystanie z rozwiązań płatności bezdotykowych, gdy tylko jest to możliwe. Systemy POS w restauracjach, które obsługują wiele punktów styku z płatnościami zbliżeniowymi online, będą nadal miały wyraźną przewagę w łagodzeniu wielu obaw klientów i lepszej adaptacji w 2021-2022r.

2. Zamawianie zbliżeniowe przez Wi-Fi

Pomimo złagodzenia ograniczeń dotyczących restauracji serwujących posiłki na miejscu, klienci mogą nadal obawiać się dotykania tej samej karty menu, która była dotykana przez wielu. Klienci mogą nadal preferować składanie zamówień bez obsługi fizycznych kart menu. Funkcja bezdotykowego jedzenia z obsługą Wi-Fi to prawdopodobnie najbezpieczniejszy sposób na złożenie zamówienia przez klientów na urządzeniach mobilnych. Klienci mogą żądać rachunków na swoich telefonach komórkowych, a także płacić za pośrednictwem aplikacji cyfrowych. Ta solidna technologia zminimalizuje kontakt między klientami a serwerami, utrzymując w ten sposób dystans społeczny.

3. Zamawianie na podstawie kodu QR

Według raportu PRIME firmy POSist, 33 proc. restauracji zainstalowało w swoich lokalach e-menu wykorzystujące technologię kodów QR . W tej erze, gdy zbliżeniowy i bezdotykowy dotyk stał się nową rzeczywistością, skanowanie kodów kreskowych za pomocą smartfonów pozwoli klientom uzyskać dostęp do menu online, zamawiać i płacić zbliżeniowo przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa. Ta technologia nie wymaga pobierania aplikacji.

Umożliwia klientom składanie zamówień poprzez zeskanowanie kodu QR wyświetlanego na każdym stole. Klienci mogą przeglądać wirtualne menu w przeglądarce mobilnej, za pomocą którego mogą wybrać żądane pozycje menu i bezproblemowo złożyć zamówienie. Oferując szereg wygodnych korzyści zarówno pracownikom restauracji, jak i klientom, technologia kodów QR będzie „koniecznością” w 2021-2022 roku.

4. Solidne systemy zamówień online 

Podczas blokady gastronomii, zamówienia dań online i bezdotykowe dostawy do domu ogromnie pomogły restauracjom przetrwać. Ten trend prawdopodobnie się utrzyma, ponieważ coraz więcej klientów nadal woli zamawiać jedzenie online niż odwiedzać restaurację. Pomimo dostępności usług dostarczania żywności przez strony trzecie, wiele restauracji opracowuje własne zintegrowane systemy zamawiania online i oferuje klientom kompleksowe rozwiązanie do składania zamówień bezpośrednio w swoich restauracjach. 

Wiele zalet platform i aplikacji do zamawiania online należących do restauracji obejmuje lepszy zasięg odbiorców, lepsze wrażenia klientów, ukierunkowane oferty dla klientów i bezproblemowe zarządzanie zamówieniami. To jeden z takich trendów w branży restauracyjnej, który pozwoli restauracjom pozostać w ścisłym kontakcie z klientami.

5. Automatyzacja marketingu w gastronomii 

W branży gastronomicznej marketing stał się zautomatyzowany, analityczny i bardziej oparty na danych. Dzięki tym platformom kierowanie do potencjalnych klientów nie jest już oparte wyłącznie na intuicji, ale może być wsparte danymi. 

Chociaż prowadzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych za pośrednictwem poczty e-mail, SMS-ów, witryny internetowej i kanałów mediów społecznościowych może wydawać się przytłaczające, platformy te automatyzują dane z tych kanałów i pomagają restauratorom poprawić wrażenia klientów. Integracja platform marketingowych restauracji, takich jak oprogramowanie CRM restauracji, które konsoliduje dane klientów ze wszystkich platform, może zapewnić bezcenne informacje, które można wykorzystać do opracowania programów lojalnościowych zorientowanych na klienta. 

6. Kompletne oprogramowanie do zarządzania restauracją (system POS)

Rozwiązania coraz to nowszych systemów zmieniły działalność lokali gastronomicznych w całej branży. Najnowsze systemy POS w chmurze nie ograniczają się tylko do funkcji bilingowych, ale zintegrowały wiele modułów, takich jak zarządzanie zapasami, CRM, zarządzanie kuchnią, łańcuch dostaw, platformy zamówień online, technologia obsługi gości itp. w jedną platformę.

Za pomocą jednego kliknięcia operatorzy restauracji mogą przeglądać różne raporty i śledzić wszystkie wzloty i upadki swojej działalności, dzięki czemu jest to wieczny trend w branży restauracyjnej. 

Potrzebą w branży gastronomicznej jest mądre inwestowanie w opłacalne rozwiązania. Technologia i automatyzacja to jeden z aspektów, które przyniosą największe korzyści firmom, a operatorzy restauracji nie mogą sobie pozwolić na przeoczenie tego postępu. Zwróć uwagę na te trendy w technologii restauracyjnej i przekształć swój biznes jak nigdy dotąd!

Portal gastronomiczny GastroWiedza.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe
systemy gastronomiczne system do zarządzania gospodarką magazynową programy kasowe POS zarządzanie kosztami lokalu gastronomicznego